subcategorie

Horațiu Țepeș vrea să ducă producătorul de acoperișuri Bilka Steel la afaceri de peste 1 miliard de lei în 2021

Horațiu Țepeș, antreprenorul care deține compania Bilka Steel, producătoare de acoperișuri metalice, și-a propus să depășească 1 miliard de lei cifră de afaceri în 2021, după ce, anul trecut, s-a apropiat considerabil de acest prag.

„Bilka a încheiat 2020 cu o cifră de afaceri de 795 milioane lei (163 milioane de euro), în creștere cu 20% față de 2019, când a înregistrat afaceri de 655 milioane lei. Rezultatele financiare sunt conform obiectivelor stabilite la începutul anului 2020. Obiectivul nostru pentru 2021 este să depășim pragul de 1 miliard de lei cifră de afaceri. Investițiile realizate în dezvoltarea capacităților de producție ți a creșterii gamei de produse, împreună cu rețeaua de distribuție dezoltată la nivel național și cererea din piață sunt principalii factori pe care ne bazăm pentru atingerea acestui obiectiv”, spune Horațiu Țepeș.

Deși începutul pandemiei a adus o scădere a vânzărilor pentru Bilka în lunile martie și aprilie din 2020, scădere cauzată de starea de urgență, începând cu luna mai businessul s-a redresat, iar vânzările au început să fie recuperate.

„Anul 2020 a fost unul dificil în care pandemia a fost de departe cea mai mare provocare pentru toată lumea, companii, angajați, instituții sau guverne. Pentru noi în 2020 gestionarea investițiilor în noul context, adaptarea la noile condiții și mai ales incertitudinea au devenit parte din activitatea de zi cu zi. Faptul că de-a lungul anilor am avut o strategie sănătoasă de creștere și o strategie pe termen lung, ne-a ajutat în această perioadă să nu fim nevoiți să luăm măsuri drastice la nivel de business.”

Bilka Steel numără 550 de angajați în prezent, atât în procesul de producție, cât și personal TESA.

„Continuăm recrutările aproape pe toate departamentele, astfel că pe finalul lui 2021 estimăm că vom ajunge la 600 de angajați”, adaugă Horațiu Țepeș.

Bilka are acum în derulare construcția unei fabrici noi de panouri termoizolante, parte a unui plan mai amplu de investiții, totalizând 25 mil. euro. În urmă cu doi ani, compania a achiziționat platforma industrială Hidromecanica 2 Brașov, din vecinătatea halelor deja deținute, pentru a se extinde.

„Pentru Bilka, 2021 preconizăm că va aduce o fabrică nouă. Dacă nu vom mai întâmpina blocaje birocratice pentru autorizări, la finalul anului ar trebui să finalizăm ultima etapă de investiții din programul demarat în 2017, care se ridică în total la peste 25 mil. euro. Astfel, anul acesta pentru noi prioritare sunt investițiile pentru inaugurarea fabricii de panouri termoizolante.”

Pe lângă investițiile în zona de producție, compania continuă și anul acesta creșterea gradului de digitalizare pentru eficientizarea proceselor.

„Pandemia ne-a reiterat nevoia de adaptabilitate la condiții noi și nevoia unor strategii de business solide care să reziste la un șoc extern.”

De la 2 angajați la 600

Horațiu Țepeș a creat businessul, în anul premergător venirii cirzei financiare. De profesie inginer, el pornea în urmă cu 14 ani afacerea Bilka Steel, într-o perioadă neprielnică pentru un business în domeniul construcțiilor, pe o piață imatură și dominată de multinaționale cu experiență de zeci de ani în domeniu.

După absolvirea facultății, Țepeș a lucrat timp de patru ani în cadrul firmei slovace Rova, preluată ulterior de suedezii de la Lindab, cu care concurează în prezent. În 2007, compania Rova urma să fie vândută, motiv pentru care Horațiu Țepeș, a luat decizia de a porni de unul singur pe drumul antreprenoriatului.

Astfel, Țepeș a demarat afacerea Bilka Steel împreună cu un coleg, cu banii pe care i-a câștigat la primul jos, cel din cadrul companiei Rova.

Bilka a început cu doi angajați, o linie de producție de țiglă metalică și o hală de 4500 de metri pătrați, la porțile căreia bătea criza economică. Pentru deschiderea fabricii din Brașov, investiția a fost realizată din fonduri proprii și s-a ridicat la 200.000 de euro.

Numele companiei este al unui sat din Bulgaria. Era nevoie de un nume scurt si de impact, iar în momentul în care l-a ales, Țepeș era la el în birou, cu o hartă a Europei pe perete și așa a apărut brandul.

Piața acoperișurilor are premise de creștere pentru următorul an, sunt de părere jucătorii din domeniu, care iau un calcul chiar și un avans redus față de anul trecut sau într-un ritm mai lent, fără îndoială un avans. Cererile de produse mai scumpe, premium vor deveni tot mai mari, adaugă ei, iar balanța se va echilibra între consumul pentru construcții noi și cel pentru renovări, arată o analiză ZF.

Piața locală de învelitori pentru clădiri a ajuns în 2019 să valoreze 237 de mil. euro, în creștere cu 10% comparativ cu anul precedent, după cum arată datele Neomar Consulting. Spre comparație, în urmă cu zece ani, în 2009, piața valora 125,9 milioane de euro. Astfel, într-un deceniu, sectorul a crescut cu 88%. Centrul și nordul țării sunt regiunile care atrag cele mai mari cereri de acoperișuri pe piața locală, mai arată datele Neomar.

În 2019, din totalul pieței, cea mai mare pondere o aveau acoperișurile metalice, care controlează aproape 159 de milioane de euro. (….)

Articol publicat în Ziarul Financiar, 08 februarie 2021, autor Alina-Elena Vasiliu

Pentru că nu mai găsea forță de muncă în România, Bilka Steel a angajat anul trecut 60 de asiatici

Numărul acestora ar putea să crească în funcție de dezvoltarea producției

Compania brașoveană Bilka Steel a angajat, în noiembrie, 60 de persoane din India, Bangladesh, Nepal și Sri Lanka. Managerul general Horațiu Țepeș spune că a fost nevoit să apeleze la angajarea de muncitori străini, după ce nu mai găsea forță de muncă pe piață.

„Ne-am ocupat de tot, am găsit și locuri de cazare, ei acum trebuie doar să lucreze. Nu este mai ieftin decât să angajezi un municitor român, pentru că și cazarea intră la beneficii salariale și se impozitează, deci practic plătim mai mult decât pentru un municitor din România, dar nu mai există forță de muncăî disponibilă pe piață”, a explicat sursa citată. Țepeș susține că va continua să atragă muncitori din străinătate dacă va fi necesar. „Sunt muncitori și își văd de treabă”.

Compania a investit în ultimii ani și în automatizare. „Dacă ar fi fost să folosim doar forță de muncă umană, la producția pe care o avem acum ar fi trebuit să avem 850 – 900 de angajați, față de cei 550 pe care îi avem acum”, a precizat sursa citată.

Bilka Steel nu este prima companie brașoveană de producție ce a apelat la angajați din Asia. O altă companie care a adus angajați asiatici este Galli Gallo, producătorul curcanilor Peneș Curcanul.

Bilka Steel din Braşov, specializată în producția de acoperișuri, este angrenată într-un plan amplu de investiţii, totalizând 25 milioane de euro, care ar urma să se concretizeze în extinderea capacităţilor de producţie. Planul de investiţii pentru 2021 vizează finalizarea primei etape din dezvoltarea diviziei de produse pentru construcţii industriale, în urma căreia compania va inaugura o fabrică de panouri termoizolante şi alte profile cu utilizare în construcţii industriale, urmând să demareze şi alte etape de investiţii pentru continuarea dezvoltării gamei de produse.

Bilka în top 500 companii românești

Revista Forbes România a lansat anuarul „Top 500”, care reunește top 500 companii românești, dar și un clasament special,  „100 Business Heroes”, realizat pentru „a-i celebra pe oamenii de afaceri care au marcat economia românească”.

Compania Bilka Steel s-a clasat pe locul 26, în clasamentul celor mai valoroase companii românești, luând în calcul metodologia de calcul realizată de Forbes România, care se bazează pe cifra de afaceri, profitul net, dar și un set de coeficienți aplicabili pentru anul 2019.

Revista Forbes a inclus în acest număr și un editorial special, „100 business heroes”, realizat „pentru a-i promova și pentru a-i susține pe liderii care au contribuit și contribuie prin acțiunile lor la bunul mers al economiei și, prin extensie, al întregii societăți românești.” Horațiu Țepeș este unul dintre cei „100 business heroes”.

”Horațiu Țepeș – Absolvent al Facultății de Inginerie din cadrul Universității Lucian Blaga din Sibiu, Horațiu Țepeș este fondatorul unuia dintre cei mai de succes producători de materiale de construcții din România. Bilka a devenit liderul pieței de acoperișuri și a încheiat anul 2019 cu o cifră de afaceri de 655,6 milioane de lei, în creștere cu 30,7% față de anul anterior, atunci când afacerile au atins valoarea de 501 milioane de lei. În toți anii de activitate, Bilka a acoperit peste 200.000 de case și a realizat investiții de peste 30 de milioane de euro. Produsele Bilka ajung la export în țări precum Bulgaria, Ungaria, Republica Moldova, Germania, Polonia, Slovacia, Olanda, Austria, Irlanda sau Ucraina.”

Articol publicat în anuarul Top 500, Forbes Româniam, noiembrie 2020

Bilka, producătorul de acoperişuri deţinut de Horaţiu Ţepeş, deschide o fabrică de panouri termoizolante în 2021

Producătorul de acoperișuri Bilka din Brașov a investit 5 mil. euro în 2020 și va livra o fabrică nouă de panouri termoizolante anul viitor

În primele nouă luni din 2020, Bilka Steel a înregistrat afaceri de 595 de milioane de lei (adică 122 de milioane de euro), după o creștere de 20% față de aceeași perioadă a anului trecut.

Producătorul de acoperișuri Bilka Steel din Brașov, deținut de omul de afaceri Horațiu Țepeș, a investit anul acesta 5 milioane de euro, parte dintr-un proiect investioțional mai amplu, demarat anii trecuți.

„Anul acesta am continuat, conform planului, investițiile pe care le aveam în derulare pentru dezvoltarea sectorului industrial, iar investițiile totale din 2020 s-au ridicat la 5 milioane de euro. Proiectul de dezvoltare se ridică în total la peste 25 de milioane de euro. Amânarea sau anularea investițiilor pe fondul pandemiei ar fi reprezentat o greșeală care ne-ar fi costat dezvoltarea viitoare”, spune Horațiu Țepeș.

Astfel, compania are programate investiții și în anii următori. Compania Bilka este angrenată într-un plan amplu de investiții, totalizând 25 milioane de euro, care ar urma să se concretizeze în extindere capacităților de producție, pentru dezvoltarea diviziei de produse cu destinație industrială. În urmă cu doi ani, compania a achiziționat platforma industrială Hidromecanica 2 Brașov, din vecinătatea halelor deja deținute, pentru a se extinde.

„Planul de investiții pentru 2021 vizează finalizarea primei etape din dezvoltarea diviziei de produse pentru construcții industriale, în urma căruia vom inaugura fabrica de panouri termo­izolante şi alte profile cu utilizare în construcţii industriale, urmând să demarăm și alte etape de investiții pentru continuarea dezvoltării gamei de produse.”

În primele nouă luni din 2020, Bilka Steel a înregistrat afaceri de 595 milioane lei (adică 122 de milioane de euro), după o creștere de 20% față de aceeași perioadă a anului trecut.

„Deşi în perioada martie-aprilie (2020 – n. red.),  vânzările au în­registrat scăderi cauzate de starea de urgenţă, în­cepând cu luna mai businessul s-a re­dresat, am revenit la condiţiile normale de livrare şi am depășit prog­nozele inițiale pentru primele nouă luni. Pentru finalul anului, estimăm menținerea ritmului de creștere din primele nouă luni, o evoluție a afacerilor la peste 167 milioane euro, cu aproximativ 20% mai mult față de nivelul raportat anul trecut. Am traversat această perioadă, în contextul pandemiei, mult mai bine decât se estima la început”, mai spune Horațiu Țepeș.

Totuși, incertitudinea economică, politică și sanitară din această toamnă, face ca antreprenorul să fie rezervat în ceea ce privește preconizările pentru anul viitor.

„Pentru modelul nostru de business, este important să avem creșteri semnificative pe toate liniile: divizia de rezidențial, divizia de industrial, vânzările naționale sau exporturile, așa cum s-a întamplat și anul acesta. Acest aspect face ca factorii externi să nu afecteze puternic businessul, lucru care ne face să fim optimiști și pentru evoluția vânzărilor companiei de anul viitor.”

Pe lângă investițiile în producție, Bilka Steel se concentrează și pe procesele de digitalizare și tehnologizare la nivelul compniei, pentru a eficientiza modul de lucru.

„Ne-am făcut toate scenariile și suntem pregătiți și pentru cel mai rău dintre ele. Ne-am uitat și continuăm să ne uităm permanent pe venituri, costuri, investiții și dimensiunea aparatului, însă, în tot acest timp nu am luat nicio măsură bazată pe frica de ce va fi. Ne-am axat în principal pe semnalele primite din industrie și de la parteneri, decât pe cele venite din spațiul public.”

Oficialii Bilka Steel au luat măsuri de precauție și igienă pentru siguranța angajaților, măsuri care, între timp, au devenit o obișnuință. Compania are 550 de angajați, dintre care 350 în producție, toți în Brașov, acolo unde se află fabrica.

Articol publicat în Ziarul Financiar, 27 octombrie 2020, autor Alina-Elena Vasiliu

Bilka în Top 300 companii

Revista Capital a lansat anuarul „Top 300 companii”, realizat din dorința de a „descifra economia României și de a înțelege care sunt companiile care operează ca o locomotivă pentru ea.” Topul a fost realizat pe baza următoarelor criterii: cifră de afaceri, profit, evoluția cifrei de afaceri, evoluția profitului și numărul de angajați.

Acoperișuri de viitor

Bilka Steel este o companie 100% românească, înființată în anul 2007, la Brașov. În cei 13 ani de existențăa ajuns să fie recunoscută ca fiind liderul pieței de acoperișuri. A încheiat anul 2019 cu o cifră de afaceri de 655 milioane de lei, aproximativ 130 milioane de euro. Conducerea companiei se așteaptă la o creștere de aproximativ 20% față de nivelul raportat anul trecut, și la un profit net de 20 de milioane de euro, în creștere cu 45% față de cel din 2019.

În ciuda pandemiei, Bilka și-a continuat planul de investiții cu succes, obiectivul său fiind dezvoltarea unei divizii de produse pentru sectorul industrial. Totalul investițiilor s-au ridicat la 5 milioane de euro, făcând parte dintr-un proiect demarat la începutul anului 2017, care se ridică la o valoare de peste 25 de miliaone. Pentru anul viitor, compania are în plan finalizarea primei etape din dezvoltarea diviziei pentru construcții industriale, în urma căruia va fi inaugurată o fabrică de panouri termoizolante. Pe termen mediu, dacă piața economică continuă să fie stabilă, iar criza medicală este ținută sub control, Bilka își propune „posibila achiziție de companii din domenii conexe domeniului nostru de activitate și luăm în considerare și deschiderea unei unități de producție în afara granițelor” conform declarațiilor lui Horațiu Țepeș, CEO-ul companiei, pentru redacțoia Capital.

Unde oportunitățile au lipsit, ei le-au creat

Cea mai mare provocare a fost criza medicală generată de pandemie, însă la fel cum fiecare actor economic a fost afectat de ea, managementul Bilka Steel a acționat rapid prin formarea unui nou model de operare. Au devenit mult mai precauți, și-au imaginat toate scenariile posibile și au verificat constant veniturile, costurile și investițiile companiei. Au acționat strategic și s-au axat pe cooperarea lor cu partenerii de afaceri. „Am fost mai preocupați de semnalele primite din industrie și de la parteneri, decât de cele venite din spațiul public.”

În timpul crizei, compania și-a continuat activitatea cu precauție, iar acest lucru s-a arătat a fi un succes. „S-a dovedit că în industria noastră lucrurile au revenit rapid în parametri normali și că orice măsură de sistare sau reducere a activității, a investițiilor, sau a procesului de recrutare ar fi avut un impact negativ asupra evoluției companiei pe termen mediu și lung” a declarat Horațiu Țepeș, CEO Bilka. Echipa și-a păstrat aceeași mobilitate pe care a avut-o întotdeauna, motiv pentru care s-au adaptat rapid, au găsit oportunitățile în noul context al pandemiei, iar acolo unde nu le-au găsit – le-au creat.

„Responsabilitatea a devenit una dintre cele mai importante valori ale companiei în jurul căreia este construită întreaga cultură organizațională.”, Horațiu Țepeș, CEO, Bilka

O companie cu valori adânc înrădăcinate

Cea mai importantă valoare care caracterizează compania este „responsabilitatea”. Este vorba despre „Responsabilitate față de clienți și parteneri prin produsele pe care le fabricăm, responsabilitate față de angajați prin locurile de muncă și condițiile pe care le oferim, și responsabilitate față de comunitatea în care ne desfășuram activitatea prin acțiunile de responsabilitate socială pe care le desfășurăm” conform conducerii companiei.

În cei 13 ani de activitate pe piața din Romînia, halele de producție și depozitare ale companiei au ajuns la o suprafață de 140.000 de mp. Performanța cu care se mândrește Bilka Steel este acoperirea a 337.000 de case și clădiri, un număr care va continua să crească de la an la an, având în vedere poziția de lider pe piața încă din jurul anului 2012.

Articol publicat în anuarul  „Top 300 Companii”, realizat de revista Capital, octombrie 2020. Autor: George Alexandru Turcu.

Gabriela Stoițer, Manager Marketing Bilka, în catalogul 105 cele mai puternice femei din business

Gabriela Stoițer, Manager Marketing Bilka, în anuarul „105 cele mai puternice femei din business”.

Revista Business Magazin a lansat catalogul „105 cele mai puternice femei din business”, care și-a dorit să se axeze „pe calitățile femeilor puternice și pe modul în care ele pot să inspire generațiile următoare de lideri.” Gabriela Stoițer, Manager Marketing la Bilka, face parte din grupul celor 105 femei puternice din business, datorită „implicării și muncii”, dar și companiei și oamenilor cu care lucrează.

„Gabriela Stoițer conduce, din 2014, departamentul de marketing și comunicare al producătorului autohton de acoperișuri Bilka. Din acest rol, gestionează un buget de marketing anual de 1,5 milioane de euro și este responsabilă de conducerea, execuția și comunicarea brandului Bilka, atât la nivel național, cât și european, aceasta din urmă fiind una din cele mai recente provocări. Gabriela Stoițer își descrie parcursul profesional ca fiind firesc, urmând pașii normali ai unei cariere în marketing și comunicare. Este de părere că performanțele profesionale sunt strâns legate de nivelul de implicare și de muncă: „Un om de marketing nu poate performa fără susținerea companiei, și până la urmă fără bugetele de marketing, oricât de multe calități ar avea el”, descrie Stoițer rolul pe care îl îndeplinește. Bugetul, strategia și acțiunile de marketing sunt în strânsă legătură cu strategia și acțiunile de business și de vânzări, spunea ea, astfel că și realizările, rezultatele se reflectă în obiectivele de business și vânzări atinse. În atribuțiile ei intră și susținerea din punctul de vedere al marketingului a celor peste 500 de parteneri ai Bilka pe care îi are la nivel național. Planurile ei pe termen lung se leagă de dezvoltarea companiei în continuare: „Noile planuri de dezvoltare ale companiei setează premisele ca și următorul deceniu să fie unul al creșterilor solide. Cu siguranță Bilka va fi un jucător relevant la nivel regional și un brand cu relevanță la nivel european, cu fabrici în Uniunea Europeană, dar și în estul Europei. Provocările adevărate abia acum încep.”

„În cazul meu, consider că performanțele au venit în urma implicării și muncii, dar sunt strâns legate și de compania și oamenii cu care lucrez.”

Articol publicat în catalogul „105 cele mai puternice femei din business”, realizat de revista Business Magazin, martie 2020.

Bilka în top 50 cele mai puternice branduri românești

Bilka în top 50 cele mai puternice branduri românești, arată cel mai recent raport al Brand Finance, publicat în Ziarul Financiar.

„Aproape 70% dintre cele 50 cele mai valoroase mărci românești au fost create și dezvoltate de sectorul privat în ultimii 30 de ani. În clasament sunt doar trei companii care au statul ca acționar principal (…), peste 25 sunt afaceri antreprenoriale românești, două sunt deținute de oameni de afaceri străini, iar restul au multinaționale acum în spate, deși numele sunt „made in Romania”. Cele mai puternice 50 de branduri românești valoreaza 5,8 mld. euro, plus 16% față de anul trecut. Dacia e singura marcă evaluată la peste 1 mld. euro. Pragul de intrare în top 10 este de 137 de milioane de euro. (……….)”

„(…..) Doar trei nume noi își fac loc în clasamentul din 2020, este vorba de constructorul român Bog`Art, Farmacia Tei și producătorul local de materiale de construcții Bilka, aflate pe pozițiile 47, 48 și 49.

Valoarea combinată a celor mai valoroase 50 de branduri românești a crescut cu 16%, față de clasamentul de anul trecut, până la 5,8 miliarde euro, arată raportul Brand Finance.  (……)”

Articol publicat în Ziarul Financiar,  20 martie 2020, autor Cristina Roșca

Horațiu Țepeș în Top 10 antreprenori din industrie

Revista Business Review în colaborare cu platforma banii.net a realizat topul „100 cei mai buni antreprenori”, incluzând și top 10 antreprenori pentru diverse domenii de activitate. Horațiu Țepeș face parte din topul antreprenorilor din industrie.

Mai jos regasiți articolul complet, publicat în Top 100 Antreprenori, Business Review și banii.net, ediția 2020:

În continuă ascensiune

Horațiu Țepeș a pus în 2007 bazele unei mici afaceri în domeniul țiglei metalice. Dezvoltarea a fost însă atât de spectaculoasă încât, în doar câțiva ani, a devenit lider de piață. Iar de atunci Bilka, puternicul brand construit de antreprenor, atinge noi și noi vârfuri de performanță. Și asta nu doar în economia românească. Compania fondată la Brașov a devenit cel mai mare producător de profil din Europa de Est, iar obiectivul pe termen lung este să ajungă liderul pieței de acoperișuri din toată Europa. Rezultatele firmei sunt deja o garanție că ținta nu e deloc o fantezie.

Anul trecut Bilka a înregistrat o creștere a afacerilor de 31%.

Astfel, dacă acum doi ani cifra de afaceri s-a ridicat la 501 milioane de lei, în 2019 businessul companiei a ajuns la 655 milioane de lei. Iar rezultatele vin în contextul în care estimările companiei arată că piața românească a crescut cu doar 15%. Pentru 2020, așteptările sunt și mai mari – investițiile realizate în ultimul timp urmeaqză să aducă și mai multă valoare adăigată, în timp ce noi proiecte vor crește importanța companiei în economia românească.

„Anul acesta continuăm strategia de dezvoltare. Principalele direcții sunt investițiile noi și maximizarea investițiilor realizate prin extinderea piețelor și a canalelor de desfacere”, explică Horațiu Țepeș.Antreprenorul și-a propus să intre pe noi piețe, dar și în noi sectoare de producție. ”În prezent avem în desfășurare planul de investiții pentru dezvoltarea diviziei de produse cu destinație industrială, pentru care avem termen de finalizare 2021, în urma căruia vom inaugura fabrica de panouri termoizolante și alte profile metalice cu utilizare în construcțiile industriale”, anunță antreprenorul. Valoarea întregului proiect se ridică la 25 milioane euro, din care 10 milioane de euro vor fi investiți doar anul acesta.

Urmând strategia pe termen lung, un punct important pentru acest a este și creșterea rețelei de export, Horațiu Țepeș intenționând să aducă produsele Bilka în cât mai multe țări. Astfel, dacă anul trecut vânzările la export au ajuns la 14 milioane de euro, pentru 2020 antreprenorul își propune o creștere de 50%.

Horațiu Țepeș a dus afacerile Bilka Steel din Brașov la 655 mil. lei în 2019, plus 31%

Bilka din Brașov continuă galopul și vrea afaceri de 750 mil. lei în 2020: Intenționăm să creștem numărul țărilor în care ajung produsele Bilka

BILKA STEEL, producătorul de acoperișuri din Brașov deținut de Horațiu Țepeș, a ajuns la o cifră de afaceri de 655 mil. lei (138 mil. euro), după o creștere de 31% în 2019. Ținta antreprenorului este acum depășirea pragului de 750 mil. lei în 2020.

„Cea mai mare provocare pentru noi este să ne menținem ritmul de creștere pe divizia de rezidențial, care în acest moment a ajuns la maturitate. În același timp, vrem să dezvoltăm divizia de industrial si să ne uităm spre domenii conexe domeniului nostru de activitate care pot contribui la creșterea și dezvoltarea companiei și a portofoliului de produse. Căutăm constant noi mijloace de dezvoltare”, a spus pentru ZF Horațiu Țepeș, proprietarul Bilka Steel.

Compania este angrenată într-un plan amplu de investiții, totalizând 25 de milioane  de euro, care ar urma să se concretizeze în extinderea capacităților de producție, pentru dezvoltarea diviziei de produse cu destinație industrială. În urmă cu doi ani, compania a achiziționat platforma industrială Hidromecanica 2 Brașov, din vecinătatea halelor deja deținute, pentru a se extinde. Termenul de finalizare a investițiilor pe această platformă este anul 2021, când va fi inaugurată fabrica de panouri termoizolante și alte profiluri metalice. Din totalul banilor alocați acestui scop, în 2020 vor fi investite 10 mil. euro.

„În ceea ce priveste extinderea piețelor și a canalelor de desfacere, avem în vedere consolidarea rețelei de distribuție la nivel național și creșterea rețelei la export. Anul acesta intenționăm să creștem numărul țărilor în care ajung produsele Bilka.”

În prezent, Bilka trimite acoperișuri la export în Bulgaria, Ungaria, Republica Moldova, Germania, Polonia, Slovacia, Olanda, Austria, Irlanda și Ucraina. În 2019, vânzările la export au ajuns la 14 mil. euro, iar pentru finalul lui 2020, Horațiu Țepeș și-a propus creșterea cu 50% a vânzărilor în străinătate.

„În ceea ce priveste numarul de angajati, in prezent avem 550 de angajați. Anul acesta nu vor exista fluctuații mari de personal. Pentru finalul lui 2020 estimăm că vom ajunge la 600 angajați”, mai spune Horațiu Țepeș.

El subliniază că în 2019 piața de acoperișuri a cunoscut o creștere de aproximativ 15%. Cele mai recente date arată că sectorul se situează la o valoare de peste 300 de milioane de euro.

„Credem că în 2020 în piața de acoperișuri nu vom vedea schimbări semnificative, cel mai probabil se va păstra trendul ascendent din anii trecuți. Mai avem multe construcții de acoperit până să ajungem la nivelul țărilor din Europa cu o istorie mai bogată în acoperișuri metalice.”

Pe piața locală a acoperișurilor, Bilka Steel concurează cu Blachotrapez (Polonia), Metigla (Belgia), Impro (Polonia), Wetterbest (Romania) sau Novatik (Romania).

Antreprenorul brașovean Horațiu Țepeș a fondat Bilka Steel în 2007, în anul premergător venirii crizei financiare, după ce anterior a lucrat în cadrul firmei slovace Rova, preluată ulterior de suedezii de la Lindab, cu care concurează în prezent. Numele este al unui sat din Bulgaria. Era nevoie de un nume scurt și de impact, iar în momentul în care l-a ales, Țepeș era la el în birou, cu o hartă a Europei pe perete și așa a apărut brandul.

Articol publicat în Ziarul Financiar, 16 ianuarie 2020, autor Alina Vasiliu

BILKA printre „Cei mai buni 100 angajatori din economie”

Capital Media a pregătit anul acesta topul celor mai buni „100 angajatori din economie”. Bilka se numără printre aceștia, reușind să contorizeze un punctaj bun, datorat politicii de resurse umane a companiei, dar și atenției acordate pieței forței de muncă.

O  echipă la înălțime

Cea mai rapidă creștere din ultimul deceniu în industria românească. Cu această performanță se poate lăuda BILKA, compania care a devenit lider detașat al pieței românești de acoperișuri. Toată această dezvoltare accelerată nu ar fi fost posibilă fără susținerea și implicarea angajaților. Iar aici un merit deosebit îl are și departamentul de resurse umane, care a reușit, pe lângă complicata provocare de a recruta oamenii potriviți, să transmită angajaților și o cultură organizațională pe care Horațiu Țepeș, fondatorul companiei, a urmărit-o încă de când a făcut primii pași în antreprenoriat.

„La BILKA, am învățat din primii ani de activitate că pentru atingerea performanței unul dintre cei mai importanți factori este responsabilitatea. Considerăm că suntem responsabili față de clienții și partenerii noștri, față de angajații noștri și față de comunitatea în care ne desfășurăm activitatea. Astfel, responsabilitatea a devenit una dintre cele mai importante valori ale companiei în jurul căreia este construită întreaga cultură organizațională”, explică Elena Munteanu, directorul de resurse umane al companiei.

Dezvoltare acoperită cu o strategie de HR solidă

În România, competiția pentru o forță de muncă de calitate și bine pregătită a devenit una acerbă. Cu atât mai mult în județul Brașov, locul care a atras, mai ales datorită tradiției industriale, numeroare multinaționale. „Pentru companie, faptul că doar în ultimul an am reușit să aducem 100 noi angajați, să îi integrăm în cultura Bilka și să adere la valorile companiei este o performanță importantă. În prezent am ajuns la 500 de angajați”, sintetizează Elena Munteanu provocarea pe care a reușit să o depășească în ultima perioadă.

Cum a reușit să concureze giganți ai industriei mondiale care produc la Brașov? Prin beneficiile oferite și prin atenția pentru dorințele fiecărui angajat. În plus, salariul mediu net pe companie este mai mare decât salariul mediu net la nivel local și chiar național. De altfel, retenția personalului este una dintre cele mai importante priorități ale departamentului de HR, fapt care a generat analize aprofundate. „Am constatat de-a lungul timpului că în general angajații părăsesc locul de muncă pentru alte motive decât salariul. Astfel strategia noastră este ca pe lângă pachetul salarial și beneficii asumate contractual, care se situează peste media județului, să fim permanent conectați la nevoile angajaților. Încercăm permanent să identificăm punctele forte ale fiecăruia și să îl îndrumăm către poziția cea mai potrivită pentru el, astfel evităm demotivarea angajaților. Venim permanent cu noi oportunități de promovare, cu programe de training și sisteme de evaluare și apreciere a performanței”, își expune strategia directorul de resurse umane al BILKA.

„Am fost și suntem permanent atenți la piața forței de muncă, ne adaptăm permanent la schimbări și reușim prin pachetul salarial, programul de lucru, bonusurile oferite să atragem forță de muncă și să o reținem, rata de retenție fiind foarte mare.”