Horațiu Țepeș vrea să ducă producătorul de acoperișuri Bilka Steel la afaceri de peste 1 miliard de lei în 2021

Horațiu Țepeș, antreprenorul care deține compania Bilka Steel, producătoare de acoperișuri metalice, și-a propus să depășească 1 miliard de lei cifră de afaceri în 2021, după ce, anul trecut, s-a apropiat considerabil de acest prag.

„Bilka a încheiat 2020 cu o cifră de afaceri de 795 milioane lei (163 milioane de euro), în creștere cu 20% față de 2019, când a înregistrat afaceri de 655 milioane lei. Rezultatele financiare sunt conform obiectivelor stabilite la începutul anului 2020. Obiectivul nostru pentru 2021 este să depășim pragul de 1 miliard de lei cifră de afaceri. Investițiile realizate în dezvoltarea capacităților de producție ți a creșterii gamei de produse, împreună cu rețeaua de distribuție dezoltată la nivel național și cererea din piață sunt principalii factori pe care ne bazăm pentru atingerea acestui obiectiv”, spune Horațiu Țepeș.

Deși începutul pandemiei a adus o scădere a vânzărilor pentru Bilka în lunile martie și aprilie din 2020, scădere cauzată de starea de urgență, începând cu luna mai businessul s-a redresat, iar vânzările au început să fie recuperate.

„Anul 2020 a fost unul dificil în care pandemia a fost de departe cea mai mare provocare pentru toată lumea, companii, angajați, instituții sau guverne. Pentru noi în 2020 gestionarea investițiilor în noul context, adaptarea la noile condiții și mai ales incertitudinea au devenit parte din activitatea de zi cu zi. Faptul că de-a lungul anilor am avut o strategie sănătoasă de creștere și o strategie pe termen lung, ne-a ajutat în această perioadă să nu fim nevoiți să luăm măsuri drastice la nivel de business.”

Bilka Steel numără 550 de angajați în prezent, atât în procesul de producție, cât și personal TESA.

„Continuăm recrutările aproape pe toate departamentele, astfel că pe finalul lui 2021 estimăm că vom ajunge la 600 de angajați”, adaugă Horațiu Țepeș.

Bilka are acum în derulare construcția unei fabrici noi de panouri termoizolante, parte a unui plan mai amplu de investiții, totalizând 25 mil. euro. În urmă cu doi ani, compania a achiziționat platforma industrială Hidromecanica 2 Brașov, din vecinătatea halelor deja deținute, pentru a se extinde.

„Pentru Bilka, 2021 preconizăm că va aduce o fabrică nouă. Dacă nu vom mai întâmpina blocaje birocratice pentru autorizări, la finalul anului ar trebui să finalizăm ultima etapă de investiții din programul demarat în 2017, care se ridică în total la peste 25 mil. euro. Astfel, anul acesta pentru noi prioritare sunt investițiile pentru inaugurarea fabricii de panouri termoizolante.”

Pe lângă investițiile în zona de producție, compania continuă și anul acesta creșterea gradului de digitalizare pentru eficientizarea proceselor.

„Pandemia ne-a reiterat nevoia de adaptabilitate la condiții noi și nevoia unor strategii de business solide care să reziste la un șoc extern.”

De la 2 angajați la 600

Horațiu Țepeș a creat businessul, în anul premergător venirii cirzei financiare. De profesie inginer, el pornea în urmă cu 14 ani afacerea Bilka Steel, într-o perioadă neprielnică pentru un business în domeniul construcțiilor, pe o piață imatură și dominată de multinaționale cu experiență de zeci de ani în domeniu.

După absolvirea facultății, Țepeș a lucrat timp de patru ani în cadrul firmei slovace Rova, preluată ulterior de suedezii de la Lindab, cu care concurează în prezent. În 2007, compania Rova urma să fie vândută, motiv pentru care Horațiu Țepeș, a luat decizia de a porni de unul singur pe drumul antreprenoriatului.

Astfel, Țepeș a demarat afacerea Bilka Steel împreună cu un coleg, cu banii pe care i-a câștigat la primul jos, cel din cadrul companiei Rova.

Bilka a început cu doi angajați, o linie de producție de țiglă metalică și o hală de 4500 de metri pătrați, la porțile căreia bătea criza economică. Pentru deschiderea fabricii din Brașov, investiția a fost realizată din fonduri proprii și s-a ridicat la 200.000 de euro.

Numele companiei este al unui sat din Bulgaria. Era nevoie de un nume scurt si de impact, iar în momentul în care l-a ales, Țepeș era la el în birou, cu o hartă a Europei pe perete și așa a apărut brandul.

Piața acoperișurilor are premise de creștere pentru următorul an, sunt de părere jucătorii din domeniu, care iau un calcul chiar și un avans redus față de anul trecut sau într-un ritm mai lent, fără îndoială un avans. Cererile de produse mai scumpe, premium vor deveni tot mai mari, adaugă ei, iar balanța se va echilibra între consumul pentru construcții noi și cel pentru renovări, arată o analiză ZF.

Piața locală de învelitori pentru clădiri a ajuns în 2019 să valoreze 237 de mil. euro, în creștere cu 10% comparativ cu anul precedent, după cum arată datele Neomar Consulting. Spre comparație, în urmă cu zece ani, în 2009, piața valora 125,9 milioane de euro. Astfel, într-un deceniu, sectorul a crescut cu 88%. Centrul și nordul țării sunt regiunile care atrag cele mai mari cereri de acoperișuri pe piața locală, mai arată datele Neomar.

În 2019, din totalul pieței, cea mai mare pondere o aveau acoperișurile metalice, care controlează aproape 159 de milioane de euro. (….)

Articol publicat în Ziarul Financiar, 08 februarie 2021, autor Alina-Elena Vasiliu