subcategorie

Bilka susține excelența în sport cu o primă de victorie de 550.000 de lei

Echipa de hochei  Corona Brașov este la o victorie distanță de câștigarea trofeului Erste Liga

Corona Brașov luptă pentru trofeul Erste Liga cu maghiarii de la FTC – Telekom. Meciul din această seară poate decide câștigarea cupei de către Brașov, iar Bilka este alături de echipă, așa cum a făcut-o întregul sezon.

După ce a câștigat detașat primele 3 meciuri disputate, Corona este astăzi la doar un meci distanță de o victorie istorică. Brașovenii pot câștiga trofeul cu o victorie în meciul 4 al finalei, miercuri, ora 18.30, pe Patinoarul Olimpic din Braşov.

BILKA, compania brașoveană și unul dintre sponsorii echipei de Hochei Corona Brașov din acest sezon, a decis să mărească bugetul alocat susținerii echipei cu 550.000 lei. Suma este atribuită ca primă de victorie pentru jucători dacă aceștia vor învinge FTC-Telekom și vor aduce trofeul Erste Liga la Brașov.

“După ce echipa a adus luna trecută la Brașov Cupa României, ne dorim ca anul acesta să avem la Brașov, pentru prima dată în istoria echipei și trofeul Erste Liga. Corona Brașov este pentru a treia oară în finala Erste Liga, competiție pe care nu a câștigat-o însă până acum. Avem o echipă foarte bine pregătită, avem toate premisele să câștigăm acest trofeu. Ne-am implicat în susținerea echipei încă de la începutul sezonului, însă, acum pe final de sezon ne-am dorit să venim cu un plus de motivație financiară, motiv pentru care am decis să susținem fiecare jucător cu o primă de victorie. Bugetul total de prime pe care îl punem la dispoziție este de 550.000 lei, ajungând astfel la o valoare totala de 800.000 lei, buget de sponsorizare a echipei pentru întregul sezon”, a precizat Gabriela Stoițer, director marketing BILKA.

Demersul companiei BILKA arată nu numai pasiunea pentru sport, ci și implicarea în susținerea comunității.  Sprijinul acordat sportului de mare performanță de către marile companii este esențial în obținerea rezultatelor de valoare, iar rezultatele de valoare din sportul brașovean se reflectă direct în crearea sentimentului de apartenență la o comunitate brașoveană sănătoasă și puternică. Le mulțumim celor de la BILKA și promitem ca noi să mergem pe calea marii performanțe și să aducem în continuare Brașovului rezultate de excepție”Ionuț Necula, director Corona Brașov

Sigma plus profiles vertical cu schita

Erste Liga este o competiție la care iau parte echipe de hochei din Ungaria și România, în acest sezon fiind vorba despre FTC-Telekom, Budapest Akademia, UTE, DVTK, DEAC, Dunaújvárosi Acélbikák și Feha 19, respectiv cele mai bune formații din România, Corona Brașov, ACSH Gheorgheni și SC Miercurea Ciuc.

BILKA, liderul pieței de acoperișuri și cel mai mare consumator român de oțel prevopsit, a înregistrat în 2023 afaceri de 248 milioane de euro. În cei 17 ani de activitate compania a realizat investiții în fabrica din Brașov, de peste 80 milioane euro. Liniile de producţie sunt complet automatizate, bazându-se pe cele mai noi tehnologii existente la nivel mondial.

În 2023, BILKA și-a vândut produsele la nivelul întregii țări și la export, prin intermediul a peste 500 dealeri stabili. Produsele BILKA ajung la export în țări precum Bulgaria, Ungaria, Republica Moldova, Germania, Polonia, Slovacia, Olanda, Austria, Irlanda sau Ucraina.

Horațiu Țepeș: „Sunt grupuri care au ajuns la cifră de afaceri de 6-7 miliarde de euro cu 50-60 de fabrici. De ce nu am putea să o facem și noi?”

Dosar 23 pentru 2023. Încotro se îndreaptă businessul și societatea din România?

„În cinci ani, vom avea, cel puțin în fază incipientă, o fabrică în afara țării, pe care o vedem în Slovacia, și probabil un mic punct în Ungaria. Anul trecut am exportat de aproximativ 30 de milioane de euro. Poate părea o valoare destul de mare, dar raportat la cifra noastră de afaceri nu este chiar așa”, spune Horațiu Țepeș din biroul său din Brașov.

Ideea sa, de a construi fabrici prin investiții greenfield în piețele externe, se bazează pe modul în care este structurată piața materialelor de construcții la nivelul Uniunii Europene, unde logica de business te împinge să produci cât mai aproape de piețele de desfacere pentru a fi mai eficient și mai profitabil.

„Am ajuns lider de piață în România în 2012, la cinci ani de activitate. Eram într-o piață cu o concurență slabă, aș putea zice chiar blazată, iar provocarea a fost să ne consolidăm poziția în piață și tot ce am făcut în România trebuie să facem și în afară. Sunt grupuri care au ajuns la cifră de afaceri de 6-7 miliarde de euro cu 50-60 de fabrici. De ce nu am putea să o facem și noi? Mai mult mă ambiționează faptul că românii încă nu au făcut asta (extindere în străinătate – n. red.). Avem companii românești foarte bune, sănătoase, dar care nu au făcut asta.”

Horațiu Țepeș se așteaptă ca prima fabrică externă să fie mai greu de realizat, însă ulterior va avea acces cu mai multă ușurință spre piețele din UE. De asemenea, știe că piața europeană nu poate fi abordată în mod unitar cu aceeași gamă de produse, pentru că nevoile diferă în funcție de specificul fiecărei țări.

„Vrem să satisfacem nevoia internă, să venim cu investiții în produse complementare, iar apoi vrem să replicăm în afară ce am făcut aici. Evident că pe piețele unde nu putem merge să producem țiglă metalică o să o facem cu panouri termoizolante. Dar în nordul Europei, spre exemplu, trebuie să mergem cu țiglă metalică, acolo nu am avea ce să facem cu tigle ceramice sau de beton. Știm ce avem de făcut!”

Parte din dezvoltarea strategică și din diversificarea produselor oferite stă și în noua fabrică de panouri termoizolante pe care Bilka o construiește de câțiva ani și cu a cărei punere în funcțiune a întârziat deja mai mulți. Această fabrică ar trebui să producă la capacitate normală anul următor, iar în trei ani va reprezenta o investiție matură.

„Planul inițial pentru fabrica nouă a fost de 20 de milioane de euro și la final vom ajunge cu investiția la 35 de milioane de euro. S-au scumpit utilajele, materialele de construcții, mâna de lucru, am refăcut contractele și am acceptat noi termeni de nenumărate ori. Am avut autorizații de construcție serparate pe mai multe părți din fabrică, pentru că ne era teamă să nu blocăm o parte cu alta, au fost multe puncte nevralgice acolo.”

Viziunea completă de dezvoltare Bilka pentru piața internă cuprinde patru segmente de produse, de la cel rezidențial la segmentul industrial, cu hale la cheie, și până la o divizie de profile de gips-carton, respectiv una de uși de garaj. Până acum, investițiile Bilka s-au ridicat la 70 de milioane de euro, iar în următorii ani ar putea crește accelerat.

„Vorbind în valorile de acum, probabil că la acel moment vom ajunge cu investițiile undeva la 170-200 de milioane de euro, dar vom vedea și care este dimensiunea pieței, pentru că noi acum vedem suficient ca pe un teren de 12 hectare să facem 6,5 hectare de hale dedicate doar pentru panouri termoizolante. Dar dacă piața va crește foarte mult, vom avea și la nord, și la sud oportunități foarte mari de desfacere, cu siguranță va trebui să relocăm și să ne adaptăm vremurilor. Deci planurile pentru România în următorii 10 ani vor fi tot de investiții”.

horatiu tepes ceo bilka

Următorii 30 de ani

„Nu a fost nimic la întâmplare. Poate părea așa, dar nu e absolut deloc, investițiile au fost mereu parte din planul nostru și știm ce vom face și în următorii 30 de ani. E drept, intervalul de timp în care se fac investițiile are o anumită marjă de +/- 3 ani, așa cum este cazul cu investiția în fabrica nouă. Nu aveam de unde să știm că ne vor întârzia condițiile de mediu, birocrația, livrările de utilaje etc. Dar știam încă de acum 10 ani ce vom face și știm și acum ce vom face în următorii 30 de ani.”

Privind în urmă la ceea ce ar fi putut face diferit în ultimii zece ani, Horațiu Țepeș spune că ar fi realizat mai devreme o parte din planurile de dezvoltare pe care le are în prezent, precum fabrica de panouri sau producția pe plan internațional. Însă strategia și direcția rămân aceleași, conforme cu planul de dezvoltare strategică.

La acest moment, nu se gândește să mute sediul companiei din Brașov la București, întrucât nu regăsește suficiente avantaje într-o astfel de mutare. Dar nu exclude ca o parte din conducerea firmei să fie localizată în vestul Europei. „În următorii 15 ani, se poate întâmpla să avem o bună parte din conducere undeva mai la mijlocul Europei, depinde de ce vom face în Germania și depinde de modul cum vor sta lucrurile la momentul acela. Nu ne-am muta la Varșovia, în niciun caz, dar la momentul potrivit nu spunem nu pentru Germania. Challenge‑ul este să fim în top trei, dacă nu chiar lider de piață în Uniunea Europeană.

Unul dintre demersurile care au transformat Bilka într-un lider de piață vine din zona de „brand awareness”, unde compania a investit masiv în ultimul deceniu, pentru a avea cu adevărat rezultate. „Am avut investiții masive în brand încă de acum șapte-opt ani, iar în statistici suntem primul brand de acoperișuri doar de doi-trei ani, deci lucrurile acestea se creează în timp. Vânzarea și cifra de afaceri cresc accelerat în anumite circumstanțe, dar brandul și notorietatea au venit greu. Am avut focusul ca Bilka să fie prima opțiune în mințile oamenilor când se gândesc la acoperiș, dar asta a venit în ani de zile, e o politică de durată.”

Însă dincolo de contextul economic imediat, antreprenorul se uită la business, la economie și la țară pe termen lung. În fond, afirmă că nu vrea să se retragă niciodată din business și se vede venind la birou chiar și la 80 de ani. Compania poate funcționa și fără el, însă Horațiu Țepeș se consideră unul dintre motoarele principale ale expansiunii Bilka. „Cu siguranță nu mă voi retrage niciodată din operațional și nu am de gând să intru în vreo vacanță sau să mă pensionez în vreun fel, nici la vârsta la care va fi cazul. Mă văd și la 80 de ani venind la birou, nu am vreun gând că pot trăi fără muncă.”

Una dintre problemele pe care le vede pe termen lung vine dinspre forța de muncă disponibilă, raportată la dimensiunea populației, iar efectele problemei demografice în piața muncii ar putea fi atenuată parțial printr-un import mai hotărât de muncitori din zone non-UE.

„Eu rezolvarea o văd în primul rând în încurajarea natalității, dar și importul de forță de muncă din afară. Este nevoie și de muncitori necalificați și ar trebui aici înlesnită legislația, ar trebui venit cu facilități. Noi, în companie, avem 100 de asiatici, am venit cu această forță complementară pentru producție și sunt oameni buni. (…) E un lucru absolut benefic și cred că trebuie să lăsăm deoparte problemele de rasă, de etnie, sau mai știu eu ce alte teme și să importăm forță de muncă din afară”.

 

Articol publicat pe forbes.ro, 27 februarie 2023, autor Ionuț Bonoiu

Bilka a trecut pragul de 1.1 mld lei afaceri, plus 40% față de anul trecut

Afacerile BILKA, liderul pieței de acoperișuri, au trecut în 2021 pragul de 1.1 miliarde lei, (225 milioane de euro), după o creștere cu 40% față de anul anterior, când a înregistrat afaceri de 795 milioane lei.

„Bilka a încheiat 2021 cu o cifră de afaceri de 1.1 mld. lei, în creștere cu 40% față de anul anterior și peste obiectivul stabilit la începutul lui 2021. Anul trecut a fost de departe unul dintre cei mai performanți ani pentru Bilka, dar în același timp și anul cu cele mai multe provocări. Schimbările pe care le-a adus criza provocată de pandemie în economie şi societate, s-au reflectat pe tot parcursul anului trecut şi în activitatea noastră curentă. Investițiile amânate de consumatori în 2020 și faptul că după primul an de pandemie am învățat să trăim în contextul actual, au făcut ca oamenii să își reia cursul normal al vieții și implicit investițiile amânate, ceea ce a dus la o creștere majoră a cererii în piața de acoperișuri. Creștere a adus o nouă provocare pentru noi, și anume gestionarea problemelor apărute pe lanțurile logistice de aprovizionare la care s-au adăugat majorările prețurilor la materiile prime. Astfel că 2021 a fost un an în care focusul a fost mai mult ca niciodată pe maximizarea a tot ceea ce am investit în cei 15 ani de activitate, atât din punct de vedere business cât și know-how. Acum, odată cu încheierea anului, rezultatele financiare confirmă efortul excepţional făcut de echipa noastră de-a lungul timpului, nu doar pe parcursul anului trecut ”, a declarat Horațiu Țepeș, CEO Bilka.

Compania și-a propus pentru anul în curs o creştere a afacerilor de 20%, obiectiv ce va fi atins în funcţie de evoluţia climatului macroeconomic și politic din acest an.

„Pentru 2022 previziunile noastre sunt pozitive, motiv pentru care ne-am bugetat o creștere a afacerilor de 20%. Avem speranța că anul acesta impactul pandemiei se va diminua și vom vedea un impact pozitiv în economie. Chiar și așa, vom avea în fiecare industrie provocări punctuale pe care suntem pregătiți să le gestionăm. Pentru noi, mai importantă decât evoluția afacerilor de anul acesta, rămâne perspectiva pe care o avem pentru următorii ani, în actualul context de dezvoltare și de investiții. De asemenea, este important să fructificăm ceea ce ultimii doi ani ne-a învățat, și anume, să fim premanent atenți la creşterea flexibilităţii businessului, a eficienţei şi creşterea gradului de digitalizare. Situații de criză au mai fost și sigur vom mai avea. Este important ca din orice situație să învățăm și lecțiile bune, și să nu le uităm până la urmatoarea perioadă dificilă“, a precizat Horațiu Țepeș, CEO Bilka.

DJI 0663 edit cut

2022 aduce o nouă fabrică

Compania va continua în mod susţinut planul de extindere și investiții, la nivel local, în timp ce la nivel regional analizează pieţe din ţările apropiate, unde modelul de business ar putea fi replicat în următorii ani.

Bugetul de investiţii al Bilka pentru anul acesta se ridică la 10 milioane euro, iar una dintre cele mai importante investiţii este noua fabrică de panouri termoizolante și profile industriale, care urmează să fie dată în funcţiune, în etape, pânăla finalul anului 2022. În prezent producţia pentru produsele cu destinație industrial, reprezintă 20% din cifra de afaceri a companiei, restul de 80% fiind produsele pentru sectorul rezidențial.

„Suntem bucuroşi că, după patru ani de investiții care s-au ridicat la 30 milioane de euro, suntem aproape de momentul punerii în funcțiune a fabricii de panouri termoizolante și profile industriale. Este o zonă de business foarte importantă pentru noi, care în următorii ani va duce la o creștere exponențială a companiei. Optimismul noastru se bazează pe nevoia de acoperişuri metalice în România care este în continuă creștere, pe creșterea construcțiilor din sectorul industrial, dar și pe potențialul identificat în țările în care exportăm produsele noastre“ a precizat Horațiu Țepeș.

Pentru anul acesta, Bilka mai vizează investitii şi în extinderea capacităților de producție pentru divizia de acoperișuri, pentru produsele deja existente în portofoliu, analizând şi oportunitatea de a-și crește gama de produse.

Bilka aniversează 15 ani de activitate

BILKA, liderul pieței de acoperișuri a fost înfiinţată în 2007, iar anul acesta împlinește 15 ani de activitate. În cei 15 ani de activitate, Bilka a crescut de la doar 7 la peste 600 de angajaţi câți are în prezent și a realizat investiții de peste 60 milioane euro. Investiții care au facut ca Bilka să fie cea mai mare fabrică de acoperișuri din Estul Europei.

BILKA își vinde produsele la nivelul întregii țări și la export, prin intermediul a peste 500 dealeri stabili. Produsele BILKA ajung la export în țări precum Bulgaria, Ungaria, Republica Moldova, Germania, Polonia, Slovacia, Olanda, Austria, Irlanda sau Ucraina.

Bilka mizează pe o creștere de 20% pentru 2019

BILKA, liderul pieței de acoperișuri, a încheiat 2018 cu o cifră de afaceri de 501 milioane lei (108 milioane de euro), în creștere cu 27% față de 2017, când a înregistrat afaceri de 394 milioane lei.

Businessul a crescut în 2018 cu 27%, în condiţiile în care piața de acoperișuri a crescut cu puțin sub 10%, potrivit datelor companiei.

„Creşterea înregistrată, anul trecut, este peste nivelul de creştere al pieţei ceea ce înseamnă că acoperișul Bilka continuă să ia din cota de piață a celorlalte branduri prezente pe piața din România și cele din proximitate. Creșterea înregistrată vine pe fondul unui consum ridicat, al investițiilor companiei din ultimii ani, al dezvoltării brandului pe o poziţie premium şi nu în ultimul rând pe creșterea exporturilor. Sunt elementele care stau la baza strategiei noastre de business și indicatorii de performanță pe care îi contorizăm permanent”, a declarat Horațiu Țepeș, CEO Bilka.

Horatiu Tepes
Bilka 2 edit

Investițiile și exportul – factorii de creștere în 2019

Compania și-a propus pentru anul în curs, o evoluție a afacerilor la peste 600 milioane lei, în creștere cu 20% față de nivelul raportat anul trecut. Estimările se bazează în special pe extindere și investiții.

Anul acesta, compania își continuă strategia de creștere prin investiții continue pe toate palierele de business. În prezent are în desfășurare un plan de investiții pentru dezvoltarea diviziei de produse cu destinație industrial. Acesta se ridică la 20 milioane de euro și are termen de finalizare 2020.

„Anul acesta continuăm planul de investiții pentru dezvoltarea diviziei de industrial, plan care ajunge la 20 milioane de euro și se desfășoară în perioada 2017-2020. În prezent suntem în plin proces de renovarea a spațiilor de producție achizitionate la finalul lui 2017 și în paralel înaintăm cu procedurile pentru achiziția de utilaje de producție necesare și creșterea echipei care va gestiona această divizie. În același timp continuăm investițiile pentru creșterea capacității de producție și a gamei de produse pentru divizia de rezidențial. Pentru această divizie, pentru 2019 avem un buget de investiții de 5 milioane de euro care va fi utilizat pentru achiziția de noi utilaje de producție, creșterea spațiului de producție și depozitare, dar și creșterea parcului auto. Vom continua strategia noastră de creștere prin investiții, totuși, anul acesta analizăm și ne gândim și la o posibilă achiziție de companii din domenii conexe domeniului nostru de activitate”, a precizat Horațiu Țepeș.

Exporturile în creștere cu 50%

Exporturile reprezintă o altă direcție importantă de creștere pentru companie. Anul trecut Bilka a exportat sisteme complete pentru acoperișuri în valoare de 11 milioane de euro, în creștere cu 50% față de anul trecut.

Sunt piețe din Europa, în care putem ajunge lider de piață în următorii 5 ani. Potențialul de creștere pe care îl vedem la export și faptul că investițiile realizate în ultimii ani ne permit să fim competititivi în toată Europa, ne fac să accesăm tot mai multe piețe și să ne uităm și spre alte continente. Și anul acesta dezvoltarea de noi piețe de desfacere rămâne unul dintre obiectivele noastre principale, împreună cu consolidarea brandului în țările pe care deja suntem prezenți. Ne propunem pentru finalul anului menținerea creșterii afacerilor realizate din export de 50%”, a declarat Țepeș.

BILKA, liderul pieței de acoperișuri și cel mai mare consumator român de oțel prevopsit, a înregistrat în 2018 afaceri de 501 milioane de lei. În cei 12 ani de activitate compania a acoperit peste 250.000 de case și a realizat investiții de peste 40 milioane euro. Liniile de producţie sunt complet automatizate, bazându-se pe cele mai noi tehnologii existente la nivel mondial.

În 2018, BILKA și-a vândut produsele la nivelul întregii țări și la export, prin intermediul a peste 500 dealeri stabili. Produsele BILKA ajung la export în țări precum Bulgaria, Ungaria, Republica Moldova, Germania, Polonia, Slovacia, Olanda, Austria, Irlanda sau Ucraina.

Afacerile BILKA au depășit pragul de 100 milioane de euro

BILKA, liderul pieței de acoperișuri, a atins, la începutul acestei luni, pragul de 100 milioane de euro, în creștere cu peste 30% față de aceeași perioadă a anului trecut. Pentru finalul anului, compania și-a propus menținerea creșterii afacerilor, de 30%, fapt ce se va datora, în special, extinderii și investițiilor, care au ajuns la un total de 40 de milioane de euro în ultimii 11 ani.

„Pragul de 100 milioane de euro a cifrei de afaceri este unul important în evoluția companiei. Rezultatul obţinut a venit din creșterea semnificativă pe toate liniile de business, divizia de rezidențial, divizia industrial, vânzări la nivel național sau exporturi. Investițiile au reprezentat și anul acesta principalul motor de creștere. Procesul continu de investiții în dezvoltarea și îmbunătățirea gamei de servicii și produse, de creștere a capacității de producție, de creștere a echipei, de identificare de noi piețe sau divizii de business, sunt elementele care caracterizează activitatea zilnică a companiei, ceea ce se reflectă și în rezultatele financiare”, a declarat Horațiu Țepeș, CEO Bilka.

Investițiile rămân focusul principal

Compania își continuă strategia de creștere prin investiții continue pe toate palierele de business. În prezent are în desfășurare un plan de investiții pentru dezvoltarea diviziei de produse cu destinație industrial. Acesta se ridică la 20 milioane de euro și are termen de finalizare 2020.

„Strategia noastră încă din primii ani de activitate a fost să căutăm constant noi oportunități de dezvoltare și investiții și acolo unde nu le găsim, să le creăm singuri. Astfel, pe lângă evoluția afacerilor de anul acesta care este conformă cu strategia noastră de business, mai importantă rămâne perspectiva pe care o avem pentru următorii ani, în actualul context de dezvoltare și investiții. În prezent, ne concentrăm pe proiectul de investiții de 20 milioane de euro cu perioadă de desfășurare 2017 – 2020. În acest sens, anul acesta am demarat procesul de achiziție de utilaje pentru producția sectorului industrial, pentru echiparea platformei achiziționate anul trecut, cu utilajele necesare pentru producția de table cutate cu profil înalt, panouri termoizolante, profile pentru construcții și structuri. Urmărim să acoperim tot spectrul pentru segmentul industrial, astfel încât să putem oferi clienților noștri hale industriale la cheie „, a precizat Țepeș.

Exporturi în creștere cu 50%

După ce în ultimii ani și-a menținut poziția de lider pe piața de acoperișuri, la nivel național, compania a accesat și piețele vecine. În primele 9 luni ale anului, Bilka a exportat sisteme complete pentru acoperișuri în valoare de 10 milioane de euro, în creștere cu 50% față de aceeași perioadă a anului trecut.

„Așteptăm și pentru 2018 ca trendul pieței din ultimii ani să se mențină. Avem premise de creștere în acest domeniu, cel puțin pentru următorii 10 ani. Pe de-o parte avem nevoia creșterii fondului de locuințe în România, dar și necesitățile de noi construcții identificate la nivel industrial și agricol. Pe de altă parte, în ultimii ani investițiile în capacitățile de producție și diversificarea gamei de produse, au fost realizate tocmai pentru a fi în echilibru cu aceste nevoi de noi construcții. Pentru piața totală de acoperișuri așteptăm anul acesta o creștere de 10 %, iar pentru afacerile Bilka estimăm un avans de 25% față de anul anterior”, a precizat Horațiu Țepeș.

Bilka 2 edit

INFO

BILKA, liderul pieței de acoperișuri și cel mai mare consumator român de oțel prevopsit, a înregistrat în 2017 afaceri de 394 milioane de lei. În cei 11 ani de activitate compania a acoperit peste 200.000 de case și a realizat investiții de peste 40 milioane euro. Liniile de producţie sunt complet automatizate, bazându-se pe cele mai noi tehnologii existente la nivel mondial. În 2018, BILKA și-a vândut produsele la nivelul întregii țări și la export, prin intermediul a peste 500 dealeri stabili. Produsele BILKA ajung la export în țări precum Bulgaria, Ungaria, Republica Moldova, Germania, Polonia, Slovacia sau Ucraina.

BILKA a încheiat 2017 cu afaceri de 394 milioane lei, plus 45%

BILKA, liderul pieței de acoperișuri, a încheiat 2017 cu o cifră de afaceri de 394 milioane lei (86 milioane de euro), în creștere cu 45% față de 2016, când a înregistrat afaceri de 271 milioane lei. În topul vânzărilor rămâne divizia de produse cu destinație rezidențial, cu o pondere de 90% din totalul vânzărilor. Divizia de industrial reprezentând restul de 10%.

Avansul susţinut al companiei, se datorează în principal extinderii și investițiilor, care au ajuns la un total de 30 de milioane de euro în ultimii 11 ani, cea mai recentă investiție fiind realizată anul trecut pentru achiziția platformei industriale Hidromecanica 2 Brașov, unde compania a demarat un nou proiect de dezvoltare, investiție care s-a ridicat la 5,56 milioane euro.

„Rezultatele înregistrate anul acesta continuă să confirme că strategia noastră bine conturată este cea corectă. Însă, pe lângă cifra de afaceri înregistrată, care a fost de 86 milioane de euro anul trecut, noi ne ghidăm și după alți doi indicatori de performanță. Primul este numărul de case acoperite, am ajuns anul trecut la 57.000 de sisteme complete pentru acoperiș produse și comercializate, și cel de-al doilea indicator, care ne arată performanțele unei companii din domeniul nostru de activitate, este consumul de oțel prevopsit – acesta fiind materia prima utilizată pentru 95% din produsele pe care le comercializăm. La Bilka am înregistrat în 2017 un consum de 80.000 de tone de oțel prevopsit, fiind cel mai mare consumator de oțel prevopsit din Est-ul Europei”, a declarat Horațiu Țepeș.

În 2018 compania continuă planul de investiții demarat anul trecut, odată cu achiziționarea platformei Hidromecanica 2 Brașov, care se ridică la 20 milioane de euro, având termen de finalizare anul 2020.

„Anul acesta focusul este pe planul investițional demarat anul trecut, pe proiectul de dezvoltare a diviziei de industrial. Începem renovarea platformei și în paralel am demarat deja procedurile pentru achiziția de utilaje de producție necesare, realizarea stocurilor de materie primă și creșterea echipei care va gestiona această divizie. Investițiile vor fi finalizate în 2020, însă primele rezultate pe care acestea le vor produce le vom simți la începutul lui 2019, când preconizăm că vom fi gata să demarăm producția de panouri termoizolante”, a precizat Horațiu Țepeș.

Piața de acoperișuri, un nou record în 2017

Piața de acoperișuri a înregistrat anul trecut o creștere medie de 10%, ajungând la aproximativ 38 milioane de metri pătrați. Compania estimează o pondere a acoperișurilor metalice în totalul pieței de acoperișuri de 70%, urmând ca pe termen scurt și mediu să depășească această cotă.

„Așteptăm și pentru 2018 ca trendul pieței din ultimii ani să se mențină. Avem premise de creștere în acest domeniu, cel puțin pentru următorii 10 ani. Pe de-o parte avem nevoia creșterii fondului de locuințe în România, dar și necesitățile de noi construcții identificate la nivel industrial și agricol. Pe de altă parte, în ultimii ani investițiile în capacitățile de producție și diversificarea gamei de produse, au fost realizate tocmai pentru a fi în echilibru cu aceste nevoi de noi construcții. Pentru piața totală de acoperișuri așteptăm anul acesta o creștere de 10 %, iar pentru afacerile Bilka estimăm un avans de 25% față de anul anterior”, a precizat Horațiu Țepeș.

INFO

BILKA fabrica

BILKA, liderul pieței de acoperișuri și cel mai mare consumator român de oțel prevopsit, a înregistrat în 2017 afaceri de 394 milioane de lei. În cei 11 ani de activitate compania a acoperit peste 200.000 de case și a realizat investiții de peste 30 milioane euro. Liniile de producţie sunt complet automatizate, bazându-se pe cele mai noi tehnologii existente la nivel mondial. În 2017, BILKA și-a vândut produsele la nivelul întregii țări și la export, prin intermediul a peste 500 dealeri stabili. Produsele BILKA ajung la export în țări precum Bulgaria, Ungaria, Republica Moldova, Germania, Polonia, Slovacia și Ucraina.

Bilka a achiziționat platforma Hidromecanica 2 și demarează un plan de investiții de 20 milioane de euro

BILKA, liderul pieței de acoperișuri, a achiziționat platforma Hidromecanica 2 și totodată, a demarat un plan investițional care se ridică la 20 milioane de euro și se va desfășura în perioada 2017 – 2020. Suma bugetată va fi distribuită în cea mai mare parte către dezvoltarea produselor cu desfacere în sectorul industrial.

Bilka reindustrializează platforma Hidromecanica 2

După ce în 2014 a achiziționat și a integrat în fluxul de producție al companiei platforma Romlag, parte din Rulmentul Brașov, în urma unei investiții de 10 milioane de euro, compania trece la o nouă etapă de dezvoltare – divizia de industrial.

Prima etapă din strategia de dezvoltare industrială a fost realizată la începutul lunii septembrie, când Bilka a încheiat procedurile și a semnat documentele pentru achiziționarea platformei Hidromecanica 2 Brașov. Valoarea tranzacției s-a ridicat la 5,5 milioane euro. Platforma intrată în proprietatea Bilka se află în vecinătatea halelor deja deținute de companie și se întinde pe o suprafață de 9,5 hectare. Prin adăugarea noii suprafețe la cei 4,5 hectare, pe care se găsesc în prezent halele de producție Bilka, se ajunge la o suprafață totală de 14 hectare.

„În urma investițiilor realizate în anii trecuți pentru creșterea diviziei de rezidențial, am ajuns anul acesta la un grad de utilizate de 100% a spațiului disponibil. Asta pentru o cifră de afaceri estimată pentru sfârșitul anului la 400 milioane de lei. Așadar, pe suprafața existentă ne-ar fi fost imposibilă creșterea pe sectorul rezidențial, dezvoltarea pe industrial nici n-ar fi putut fi luată în considerare. Platforma achiziționată ne va permite să mentinem și în anii următori ritmul de creștere al afacerilor, dar și dezvoltarea diviziei de industrial. Din suprafața de 9,5 ha, 20% va deservi divizia de rezidențial pentru depozitarea materiei prime, iar restul suprafeței va fi amenajată pentru divizia de industrial, hale de producție, de depozitare și platforma logistică necesară”, a declarat Horațiu Țepeș, proprietar Bilka.

Cea de-a doua etapă a proiectului va fi reprezentată de renovarea platformei și achiziția utilajelor de producție necesare. Investițiile de 20 de milioane de euro sunt susținute din profitul companiei și credit bancar.

„Acum, după achiziționarea platformei, urmează procesul de renovare care va dura un an. Experiența renovării și integrării în fluxul de producție a platformei Romlag, ne va ajuta în gestionarea noului proiect. În paralel vom lucra la achiziția de utilaje de producție necesare, realizarea stocurilor de materie primă și creșterea echipei care va gestiona această divizie. Investiția se va realiza în trei ani, putând fi finalizată în 2020, odată cu încheierea renovării și dotării cu utilaje a noii platforme achiziționate. Primele efecte pe care le vor produce aceste investiții, le vom simți la începutul lui 2019, când estimăm că vom demara producția de panouri termoizolante”, a precizat Horațiu Țepes.

Planuri de viitor: creșterea pieței de panouri termoizolante și a consumului de oțel prevopsit

Piața de panouri termoizolante s-a ridicat în 2016 la aproximativ 100 milioane de euro, în creștere cu 8% față de anul 2015. Pentru anul acesta, estimările companiei indică o creștere de 5 procente.

Piața de oțel prevopsit a ajuns în 2016 la 256.000 tone, de la 213.000 de tone cât a fost în 2015. Pentru 2017 compania estimează că va trece de 270.000 de tone.

În prezent producţia pentru produsele cu destinație industrial, reprezintă 10% din cifra de afaceri a companiei, restul de 90% fiind produsele pentru sectorul rezidențial.

„Prin proiectul de investiții demarat, ne propunem să facem ceea ce am făcut și în piața de acoperișuri, să venim cu o nouă abordare, noi produse și servicii care să ducă la creșterea și dezvoltarea pieței de panouri și table cutate și implicit la creșterea consumului de oțel prevopsit. În domeniul nostru de activitate, un indicator al performanței este și consumul de oțel prevopsit pentru care avem toate premisele să estimăm că în 5-7 ani, în Romînia, poate trece pragul de 400.000 de tone. Previziunile noastre se bazează pe nevoia de acoperişuri metalice în România care este în continuă creștere, pe creșterea construcțiilor din sectorul industrial, dar și pe investițiile pe care noi le-am demarat anul acesta și care vor susține evoluția pieței. La Bilka am avut în 2016 un consum de oțel prevopsit de 63.000 de tone și pentru anul acesta estimăm un consum de 80.000 tone. În următorii 5 ani, după implementarea planului investiționl, demararea producției de panouri termoizolante și profile înalte, și maturizarea acestor investiții, compania poate depăși 100.000 de tone de oțel prevopsit”, a declarat Horațiu Țepeș

bilka hidromecanica

INFO

BILKA, liderul pieței de acoperișuri și cel mai mare consumator român de oțel prevopsit, a înregistrat în 2016 afaceri de 270 milioane de lei. În cei 10 ani de activitate compania a acoperit peste 150.000 de case. Liniile de producţie sunt complet automatizate, bazându-se pe cele mai noi tehnologii existente la nivel mondial. În 2016, BILKA și-a vândut produsele la nivelul întregii țări și la export, prin intermediul a peste 500 dealeri stabili. Produsele BILKA ajung și la export în țări precum Bulgaria, Ungaria, Republica Moldova, Germania, Polonia, Slovacia și Ucraina.

Afacerile Bilka din ultimele 6 luni au crescut cu 54%

BILKA, liderul pieței de acoperișuri, își menține și în primul semestru al anului 2017 trendul de creștere din anii anteriori, atingând afaceri de 147 milioane de lei, mai mult cu 54% față de aceeași perioadă a anului trecut.Rezultatele se datorează în principal creșterii cererii și proiectului investițional de 10 milioane de euro demarat de companie în 2014 și finalizat în 2016.

„Creşterea de 54% a fost determinată pe de-o parte, de cererea mai mare pentru acoperișuri, ceea ce este normal, luând în considerare studiile privind evoluţia pieţei construcţiilor, unde se arată că principalul motor al pieței este reprezentat de construcţiile de locuinţe, urmate de construcţiile de imobile de birouri şi spaţii comerciale. Mai mult, numărul autorizaţiilor de construire pentru clădiri rezidenţiale este în continuă creștere, iar lucrările de renovare în scădere. În urma acestor autorizații, se ridică noi construcții pe care va trebui să le acoperim. Pe de altă parte, creșterea Bilka se datorează investițiilor realizate în anii trecuți, pentru creșterea și diversificarea gamei de produse. În cifrele de anul acesta se reflectă și liniile de producție puse în funcțiune anul trecut, fără de care nu am fi putut susține cererile. Estimăm că această creștere se va menține și pentru sfârșitul anului”, a declarat Horațiu Țepeș.

horatiu tepes 1 1

În urma investiţiilor de 20 de milioane de euro, realizate în cei 10 ani de activitate, Bilka continuă să își crească afacerile, dar şi să conteze la export.

Exporturi în creștere cu 33%

După ce în ultimii ani a ajuns în fruntea producătorilor de acoperișuri și și-a consolidat poziția la nivel național, compania a accesat și piețele vecine. În 2016 Bilka a exportat sisteme complete pentru acoperișuri în valoare de 27 milioane de lei. În primul semestru al lui 2017 vânzările la export au crescut cu 33% față de aceeași perioadă a anului trecut.

„Conform vânzărilor din prima parte a anului, când am înregistrat un plus de 33% la export, estimăm că vom menține această creștere și pentru sfârșitul anului. Identificăm un potențial mare pe piețele externe și un interes crescut pentru produsele noastre. Asta se datorează și faptului că în prezent deținem cea mai mare fabrică de sisteme pentru acoperiș din Estul Europei. În urma investițiilor realizate, avem mijloacele de producție și logistică necesare pentru a ne impune pe piețele externe”, a declarat Horațiu Țepeș.

Firmele străine aleg acoperișurile produse la Brașov, nu doar pentru calitatea produselor și serviciilor care le permit acestora să fie competitivi, ci și pentru faptul că vin la pachet cu know how-ul pe care producătorul îl pune la dispoziția lor.

„În România nu ne-am limitat la a vinde haotic, ne-am concentrat și pe dezvoltarea și educarea pieței, pe creșterea partenerilor. Nu toți colaboratorii au o strategie de business, o viziune a direcției lor de business sau asupra posibilităților lor de dezvoltare. Atunci, noi venim în întâmpinarea lor și le arătăm noi direcții de business. S-a dovedit a fi un plus și urmăm aceeași rețetă și peste graniță, unde observăm că deja avem efectele dorite. Facem acest lucru pentru că ne dorim un business sănătos și știm că poate fi așa doar într-o piață solidă, cu parteneri puternici „, a precizat antreprenorul.

2017 – produsele premium în creștere

Studiile oficiale din diferite domenii arată că în ultimii doi ani românii s-au orientat mai mult către produsele superioare din punct de vedere preț, ceea ce a determinat o creștere a consumului de produse premium. Acest aspect a fost constatat în cazul bunurilor de folosință curentă, dar și în cazul produselor de folosință îndelungată, cum este cazul acoperișurilor. În ultimele 6 luni Bilka a vândut cu 25% mai multe produse premium, față aceeași perioadă a anului trecut.

„Creșterea vânzării de produse premium vine în principal din creșterea acestor produse în portofoliul nostru. Am identificat această nevoie în piață în urmă cu doi ani, când am întâlnit clienți care doreau produse cu grosimi superioare și finisaje speciale și nu aveau de unde să cumpere. În piața de acoperișuri nu era dezvoltat acest segment. În 2014 am adus în portofoliul nostru un finisaj special, cu specificații tehnice superioare celor existente la acel moment în piață. De atunci, cererea a crescut constant și anul acesta am introdus un nou finisaj, finisajul GrandeMat, produs marca Bilka, pe care în prezent îl comercializăm în 8 nuanțe. Ne bucurăm să vedem un interes tot mai mare pentru produsele de top și vom continua să susținem această tendință”, a declarat Horațiu Țepeș.

Bilka edit

INFO

BILKA a înregistrat în 2016 afaceri de 270 milioane de lei. Fabrica BILKA se întinde în prezent pe o suprafață de 45.000 mp cu destinație hale de producție, depozitare și birouri. În cei 10 ani de activitate compania a acoperit peste 150.000 de case. Liniile de producţie sunt complet automatizate, bazându-se pe cele mai noi tehnologii existente la nivel mondial. În 2016, BILKA și-a vândut produsele la nivelul întregii țări, prin intermediul a peste 500 dealeri stabili. Rețeaua de distribuție BILKA acoperă integral teritoriul României.

BILKA a încheiat 2016 cu afaceri de 60 milioane euro, în creștere cu 41%

BILKA, liderul pieței de acoperișuri, a încheiat 2016 cu o cifră de afaceri de peste 60 milioane de euro, în creștere cu 41% față de 2015, când a înregistrat afaceri de 43 milioane euro. Compania a fost în 2016, pentru al treilea an consecutiv, cel mai mare consumator român de tablă prevopsită, cu peste 63.000 de tone achiziționate.

„Rezultatele înregistrate anul trecut sunt efectele imediate ale proiectului investițional de 10 milioane de euro, demarat în 2014 și finalizat în 2016. În urma acestui proiect s-a achiziționat și integrat în fluxul de producție o nouă platformă de producție de 27.000 mp, s-au instalat 25 noi linii de producție, s-au lansat 3 noi modele de țiglă metalică și, astfel, am încheiat investițiile pentru divizia de rezidențial. Toate acestea se văd în creșterea cifrei de afaceri din 2016 care a fost de 41%”, declară Horațiu Țepeș, proprietar BILKA.

2017 – consolidare și eficientizare

După ce anul trecut compania a finalizat etapa de expansiune pentru divizia de rezidențial, pentru 2017 principalele obiective sunt: exploatarea investițiilor de peste 13 milioane de euro, realizate în cei 10 ani de activitate pentru creșterea capacității de producție și gamei de produse, eficientizarea activității din fabrică și creșterea ponderii exporturilor în totalul afacerilor.

„Anul acesta ne concentrăm pe fructificarea investițiilor realizate, avem linii de producție și produse noi, care nu au nici un an complet de funcționare și care abia anul acesta se vor resimți în vânzări. De asemenea, exportul continuă să fie un punct important. În 2015 acesta reprezenta 7,3% din totalul cifrei de afaceri, ajungând în 2016 la 10%. Identificăm un potențial mare pe piețele externe, de aceea și anul acesta avem în plan dezvoltarea exporturilor. În urma investițiilor realizate, avem mijloacele de producție și logistică necesare pentru a ne impune pe piețele externe”, declară Horațiu Țepeș.

Un alt aspect important în strategia pentru 2017 este susținerea și creșterea celor 500 de parteneri din teritoriu cu care compania colaborează.

„BILKA este o companie care crește alte 500 de business-uri. Suntem responsabili de evoluția a peste 500 de parteneri care ne reprezintă în teritoriu, iar creșterea noastră se reflectă pozitiv și în business-urile lor. Și anul acesta vom veni în sprijinul distribuitorilor cu know how-ul nostru, dar și servicii și produse care să îi ajute să se dezvolte”, precizează Horațiu Țepeș.

Horatiu Tepes 1

Compania are în așteptare un nou program investițional pentru dezvoltarea diviziei de industrial – producția de table cutate destinate sectorului industrial, producția de panouri termoizolante, profile industriale, casete structurale și hale la cheie, însă demararea acestuia este condiționată de achiziționarea unor noi spații de producție.

„Acum, că am finalizat etapa de dezvoltare a diviziei de rezidențial, este un moment oportun să începem noi investiții pentru dezvoltarea diviziei de industrial. Pentru acest proiect avem mijloacele financiare necesare, însă spațiile disponibile din vecinătatea fabricii Bilka, fosta platformă Rulmentul, aflată în prezent în paragină, se află în domeniul public și depindem de autoritățile locale. Dacă ni se închiriază sau vinde suprafața solicitată vom demara investițiile, dacă nu, vom fi nevoiți să blocăm temporar acest proiect. Noi continuăm demersurile în vederea extinderii activității pe terenurile din vecinătatea noastră, dar pe viitor nu excludem varianta achiziției unor terenuri în afara orașului”, precizează Țepeș.

Fabrica Bilka 2016

Piața de acoperișuri în 2016 – cel mai ridicat nivel înregistrat în România

Piața de acoperișuri a crescut în ultimii ani cu 5 – 10 procente și a ajuns anul trecut să depășească, pentru prima dată, pragul de 32 milioane de metri pătrați, înregistrați în 2008. În 2016 piața s-a aflat la cel mai ridicat nivel existent în România, 35 milioane de metri pătrați. Această creștere vine pe de-o parte din creșterea consumului, a nevoii de noi locuințe sau renovări, dar și din investițiile care s-au realizat în acest sector, în ultimii ani. „Și pentru anul acesta așteptăm o creștere a pieței de 10%. Ne bazăm în primul rând pe contribuția companiei la creșterea pieței. O piață nu poate crește fără ca principalii jucători să investească în inovație, tehnologie și noi produse. Dacă în 2016 cea mai mare creștere a venit din creșterea BILKA, cel mai probabil, lucrurile nu se vor schimba semnificativ anul acesta. În al doilea rând, ne bazăm pe trendul pieței din ultimii ani, pe studiile oficiale care arată că piața de construcții va înregistra în 2017 o creștere de până la 5%, pentru sectorul rezidențial se estimează o creștere de până la 10%, iar numărul autorizațiilor de construcții, numai în mediul urban a crescut anul trecut cu 5%. Sunt statistici care ne permit să fim optimiști, să vedem și în 2017 o creștere considerabilă a pieței de acoperișuri”, precizează Horațiu Țepeș.

INFO

BILKA a înregistrat în 2016 afaceri de 270 milioane de lei. Fabrica BILKA se întinde în prezent pe o suprafață de 45.000 mp cu destinație hale de producție, depozitare și birouri. În cei 10 ani de activitate compania a acoperit peste 150.000 de case. Liniile de producţie sunt complet automatizate, bazându-se pe cele mai noi tehnologii existente la nivel mondial. În 2016, BILKA și-a vândut produsele la nivelul întregii țări, prin intermediul a peste 500 dealeri stabili. Rețeaua de distribuție BILKA acoperă integral teritoriul României.

BILKA a încheiat planul investițional de 10 milioane de euro în urma căruia și-a dublat afacerile

BILKA, liderul pieței de acoperișuri, a înregistrat în primele 9 luni ale lui 2016 afaceri de 45 milioane euro, în creștere cu 44% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.

Rezultatele se datorează în principal proiectului investițional de 10 milioane de euro demarat în 2014 și finalizat în 2016. În urma acestui proiect BILKA a instalat 15 noi linii de producție pentru fabricarea sistemului complet pentru acoperiș și a ajuns să numere 250 de angajaţi, faţă de 150 anul trecut.

„Am reuşit să ne menținem ritmul de creștere de aproximativ 40% din ultimii ani și asta se datorează în principal planului de dezvoltare și investiții desfășurat în perioada 2014 – 2016. În urma acestui proiect am achiziționat și integrat în fluxul de producție o nouă platformă de producție de 27.000 mp, am instalat 15 noi linii de producție, am lansat 3 noi modele de țiglă metalică și astfel încheiem investițiile pentru divizia rezidențial. Efectele acestui proiect se reflectă în cifra de afaceri a companiei care aproape s-a dublat, de la 23 de milioane de euro cât era la finalul lui 2013, la 45 milioane de euro cât am înregistrat în primele 9 luni ale lui 2016. Pentru sfârșitul anului estimăm menținerea creșterii înregistrate în primele 9 luni, ceea ce va duce compania în top 100 companii românești”, declară Horațiu Țepeș, proprietar BILKA.

2018 – Potențial de 100 milioane de euro

După ce anul acesta compania a finalizat etapa de expansiune pentru rezidențial, vizează noi planuri de investiții și dezvoltare ce pot impulsiona afacerile BILKA să urce în următorii 2 ani la 100 milioane de euro. „Începând cu 2017 avem în vedere demararea unui nou plan investițional în sectorul industrial – producția de table cutate destinate sectorului industrial, producția de panouri termoizolante, profile industriale, casete structurale și hale la cheie. În prezent producţia pentru spaţiile industriale reprezintă 12% din producţie și vrem să o ducem la 40% în următorii ani. Pentru acest proiect avem bugetate și planificate investiții de 12 milioane de euro, însă avem nevoie de noi spații de producție.

Spațiile disponibile din vecinătatea fabricii se află în domeniul public și avem înaintată cerere de închiriere către autoritățile locale. Dacă ni se închiriază terenul solicitat vom demara investițiile și în doi ani vom ajungem la afaceri de 100 milioane de euro, dacă nu, vom fi nevoiți să blocăm temporar acest proiect. Aici întâmpinăm dificultăți, dar sperăm că autoritățile vor analiza oportunitățile și nu vor pune piedici unei investiții de 12 milioane de euro”, a precizat Horațiu Țepeș.

Piața de acoperișuri în 2016 – cea mai mare creștere din ultimii 8 ani

Conform studiilor oficiale, în 2015 piața totală de acoperișuri s-a ridicat la 31 milioane de metri pătrați, din care 65% (20 milioane mp) reprezintă țigla metalică, țigla de beton 8%, țigla ceramică 13%, restul este reprezentat de alte tipuri de acoperiș.

„Proiectele rezidențiale și industriale demarate în ultimii doi ani se reflectă și în creșterile înregistrate de piața de acoperișuri. În contextul în care doar 11% din locuinţele României sunt case şi apartamente noi, ridicate după 1990, această creștere a sectorului rezidențial este necesară și estimăm că se va menține și în următorii ani”, a declarat Horațiu Țepeș. Pentru finalul lui 2016 compania estimează o creștere a pieței de acoperișuri cu 10%. 70% din totalul acoperișurilor comercializate sunt reprezentate de cele metalice, iar previziunile sunt ca în trei ani să depășească 70%.

INFO

BILKA a înregistrat în 2015 afaceri de 43,1 milioane de euro. Fabrica BILKA se întinde în prezent pe o suprafață de 45.000 mp cu destinație hale de producție, depozitare și birouri. Pe poarta fabricii au ieșit doar anul trecut peste 5,5 milioane mp de țiglă metalică, iar în cei 9 ani de activitate peste 18,2 milioane de mp ceea ce înseamnă 100.000 de acoperișuri. Liniile de producţie sunt complet automatizate, bazându-se pe cele mai noi tehnologii existente la nivel mondial. În 2015, BILKA și-a vândut produsele la nivelul întregii țări prin intermediul a peste 500 dealeri stabili. Rețeaua de distribuție BILKA acoperă integral teritoriul României.