Bilka susține excelența în sport cu o primă de victorie de 550.000 de lei

Echipa de hochei  Corona Brașov este la o victorie distanță de câștigarea trofeului Erste Liga

Corona Brașov luptă pentru trofeul Erste Liga cu maghiarii de la FTC – Telekom. Meciul din această seară poate decide câștigarea cupei de către Brașov, iar Bilka este alături de echipă, așa cum a făcut-o întregul sezon.

După ce a câștigat detașat primele 3 meciuri disputate, Corona este astăzi la doar un meci distanță de o victorie istorică. Brașovenii pot câștiga trofeul cu o victorie în meciul 4 al finalei, miercuri, ora 18.30, pe Patinoarul Olimpic din Braşov.

BILKA, compania brașoveană și unul dintre sponsorii echipei de Hochei Corona Brașov din acest sezon, a decis să mărească bugetul alocat susținerii echipei cu 550.000 lei. Suma este atribuită ca primă de victorie pentru jucători dacă aceștia vor învinge FTC-Telekom și vor aduce trofeul Erste Liga la Brașov.

“După ce echipa a adus luna trecută la Brașov Cupa României, ne dorim ca anul acesta să avem la Brașov, pentru prima dată în istoria echipei și trofeul Erste Liga. Corona Brașov este pentru a treia oară în finala Erste Liga, competiție pe care nu a câștigat-o însă până acum. Avem o echipă foarte bine pregătită, avem toate premisele să câștigăm acest trofeu. Ne-am implicat în susținerea echipei încă de la începutul sezonului, însă, acum pe final de sezon ne-am dorit să venim cu un plus de motivație financiară, motiv pentru care am decis să susținem fiecare jucător cu o primă de victorie. Bugetul total de prime pe care îl punem la dispoziție este de 550.000 lei, ajungând astfel la o valoare totala de 800.000 lei, buget de sponsorizare a echipei pentru întregul sezon”, a precizat Gabriela Stoițer, director marketing BILKA.

Demersul companiei BILKA arată nu numai pasiunea pentru sport, ci și implicarea în susținerea comunității.  Sprijinul acordat sportului de mare performanță de către marile companii este esențial în obținerea rezultatelor de valoare, iar rezultatele de valoare din sportul brașovean se reflectă direct în crearea sentimentului de apartenență la o comunitate brașoveană sănătoasă și puternică. Le mulțumim celor de la BILKA și promitem ca noi să mergem pe calea marii performanțe și să aducem în continuare Brașovului rezultate de excepție”Ionuț Necula, director Corona Brașov

Erste Liga este o competiție la care iau parte echipe de hochei din Ungaria și România, în acest sezon fiind vorba despre FTC-Telekom, Budapest Akademia, UTE, DVTK, DEAC, Dunaújvárosi Acélbikák și Feha 19, respectiv cele mai bune formații din România, Corona Brașov, ACSH Gheorgheni și SC Miercurea Ciuc.

BILKA, liderul pieței de acoperișuri și cel mai mare consumator român de oțel prevopsit, a înregistrat în 2023 afaceri de 248 milioane de euro. În cei 17 ani de activitate compania a realizat investiții în fabrica din Brașov, de peste 80 milioane euro. Liniile de producţie sunt complet automatizate, bazându-se pe cele mai noi tehnologii existente la nivel mondial.

În 2023, BILKA și-a vândut produsele la nivelul întregii țări și la export, prin intermediul a peste 500 dealeri stabili. Produsele BILKA ajung la export în țări precum Bulgaria, Ungaria, Republica Moldova, Germania, Polonia, Slovacia, Olanda, Austria, Irlanda sau Ucraina.

Bilka în Anuarul ZF Branduri Românești

Bilka face parte din grupul „celor mai mari 50 de companii cu branduri românești de consum în portofoliu”.

Clasamentul a fost realizat de Ziarul Financiar, în cadrul Anuarului „Branduri Românești 2024”.

„Ingredientele esențiale ale unui brand sunt: (1) un antreprenor cu viziune pentru brand, (2) o echipă care se comportă și livrează în linie cu valorile acesteia, (3) un produs sau serviciu care promite ceva clar clientului – funcțional și emoțional – și (4) o comunitate relativ loială mărcii, care caută diferențiatorii și este dispusă să plătească mai mult decât pentru un produs relativ similar” spune Dochița Zenoveiov, fondatoarea agenției de branding Inoveo.”

Anuar publicat de Ziarul Financiar, „Branduri Românești”

Bilka în Topul celor mai mari companii antreprenoriale

Bilka se clasează pe locuol 28, în Topul celor mai mari companii antreprenoriale, pentru anul 2022.

Clasamentul a fost realizat de Ziarul Financiar, în cadrul Anuarului „Top 1.000 Cele mai mari companii din Romania 2024”. Bilka este prezentă și în topul celor mai mari 1000 de companii, bazat pe cifrele de business.

„1.000 𝑑𝑒 𝑓𝑖𝑟𝑚𝑒, 1.000 𝑑𝑒 𝑝𝑜𝑣𝑒𝑠̧𝑡𝑖, 1.000 𝑑𝑒 𝑓𝑎𝑡̧𝑒𝑡𝑒 𝑎𝑙𝑒 𝑏𝑢𝑠𝑖𝑛𝑒𝑠𝑠𝑢𝑙𝑢𝑖 𝑟𝑜𝑚𝑎̂𝑛𝑒𝑠𝑐. 𝐹𝑖𝑒𝑐𝑎𝑟𝑒 𝑒𝑠𝑡𝑒 𝑙𝑜𝑐𝑜𝑚𝑜𝑡𝑖𝑣𝑎 𝑢𝑛𝑒𝑖 𝑑𝑖𝑟𝑒𝑐𝑡̧𝑖𝑖, 𝑟𝑒𝑎𝑙𝑖𝑧𝑎𝑟𝑒𝑎 𝑢𝑛𝑢𝑖 𝑣𝑖𝑠 𝑠𝑎𝑢 𝑝𝑢𝑟 𝑠̧𝑖 𝑠𝑖𝑚𝑝𝑙𝑢 𝑓𝑜𝑙𝑜𝑠𝑖𝑟𝑒𝑎 𝑢𝑛𝑒𝑖 𝑟𝑒𝑠𝑢𝑟𝑠𝑒. 𝐸𝑙𝑒 𝑠𝑢𝑛𝑡 𝑡̧𝑒𝑠𝑎̆𝑡𝑢𝑟𝑎 𝑝𝑒 𝑐𝑎𝑟𝑒 𝑠𝑡𝑎̆ 𝑡𝑜𝑎𝑡𝑎̆ 𝑒𝑐𝑜𝑛𝑜𝑚𝑖𝑎.” A conchis Sorin Pâslaru, Redactor şef Ziarul Financiar în 𝐀𝐧𝐮𝐚𝐫𝐮𝐥 𝐓𝐨𝐩 𝟏.𝟎𝟎𝟎 𝐂𝐞𝐥𝐞 𝐦𝐚𝐢 𝐦𝐚𝐫𝐢 𝐜𝐨𝐦𝐩𝐚𝐧𝐢𝐢 𝐝𝐢𝐧 𝐑𝐨𝐦𝐚𝐧𝐢𝐚 𝟐𝟎𝟐𝟒.

Anuar publicat de Ziarul Financiar, „Top 1000 Cele mai mari companii din Romania 2024”.

Horațiu Țepeș: „Sunt grupuri care au ajuns la cifră de afaceri de 6-7 miliarde de euro cu 50-60 de fabrici. De ce nu am putea să o facem și noi?”

Dosar 23 pentru 2023. Încotro se îndreaptă businessul și societatea din România?

„În cinci ani, vom avea, cel puțin în fază incipientă, o fabrică în afara țării, pe care o vedem în Slovacia, și probabil un mic punct în Ungaria. Anul trecut am exportat de aproximativ 30 de milioane de euro. Poate părea o valoare destul de mare, dar raportat la cifra noastră de afaceri nu este chiar așa”, spune Horațiu Țepeș din biroul său din Brașov.

Ideea sa, de a construi fabrici prin investiții greenfield în piețele externe, se bazează pe modul în care este structurată piața materialelor de construcții la nivelul Uniunii Europene, unde logica de business te împinge să produci cât mai aproape de piețele de desfacere pentru a fi mai eficient și mai profitabil.

„Am ajuns lider de piață în România în 2012, la cinci ani de activitate. Eram într-o piață cu o concurență slabă, aș putea zice chiar blazată, iar provocarea a fost să ne consolidăm poziția în piață și tot ce am făcut în România trebuie să facem și în afară. Sunt grupuri care au ajuns la cifră de afaceri de 6-7 miliarde de euro cu 50-60 de fabrici. De ce nu am putea să o facem și noi? Mai mult mă ambiționează faptul că românii încă nu au făcut asta (extindere în străinătate – n. red.). Avem companii românești foarte bune, sănătoase, dar care nu au făcut asta.”

Horațiu Țepeș se așteaptă ca prima fabrică externă să fie mai greu de realizat, însă ulterior va avea acces cu mai multă ușurință spre piețele din UE. De asemenea, știe că piața europeană nu poate fi abordată în mod unitar cu aceeași gamă de produse, pentru că nevoile diferă în funcție de specificul fiecărei țări.

„Vrem să satisfacem nevoia internă, să venim cu investiții în produse complementare, iar apoi vrem să replicăm în afară ce am făcut aici. Evident că pe piețele unde nu putem merge să producem țiglă metalică o să o facem cu panouri termoizolante. Dar în nordul Europei, spre exemplu, trebuie să mergem cu țiglă metalică, acolo nu am avea ce să facem cu tigle ceramice sau de beton. Știm ce avem de făcut!”

Parte din dezvoltarea strategică și din diversificarea produselor oferite stă și în noua fabrică de panouri termoizolante pe care Bilka o construiește de câțiva ani și cu a cărei punere în funcțiune a întârziat deja mai mulți. Această fabrică ar trebui să producă la capacitate normală anul următor, iar în trei ani va reprezenta o investiție matură.

„Planul inițial pentru fabrica nouă a fost de 20 de milioane de euro și la final vom ajunge cu investiția la 35 de milioane de euro. S-au scumpit utilajele, materialele de construcții, mâna de lucru, am refăcut contractele și am acceptat noi termeni de nenumărate ori. Am avut autorizații de construcție serparate pe mai multe părți din fabrică, pentru că ne era teamă să nu blocăm o parte cu alta, au fost multe puncte nevralgice acolo.”

Viziunea completă de dezvoltare Bilka pentru piața internă cuprinde patru segmente de produse, de la cel rezidențial la segmentul industrial, cu hale la cheie, și până la o divizie de profile de gips-carton, respectiv una de uși de garaj. Până acum, investițiile Bilka s-au ridicat la 70 de milioane de euro, iar în următorii ani ar putea crește accelerat.

„Vorbind în valorile de acum, probabil că la acel moment vom ajunge cu investițiile undeva la 170-200 de milioane de euro, dar vom vedea și care este dimensiunea pieței, pentru că noi acum vedem suficient ca pe un teren de 12 hectare să facem 6,5 hectare de hale dedicate doar pentru panouri termoizolante. Dar dacă piața va crește foarte mult, vom avea și la nord, și la sud oportunități foarte mari de desfacere, cu siguranță va trebui să relocăm și să ne adaptăm vremurilor. Deci planurile pentru România în următorii 10 ani vor fi tot de investiții”.

Următorii 30 de ani

„Nu a fost nimic la întâmplare. Poate părea așa, dar nu e absolut deloc, investițiile au fost mereu parte din planul nostru și știm ce vom face și în următorii 30 de ani. E drept, intervalul de timp în care se fac investițiile are o anumită marjă de +/- 3 ani, așa cum este cazul cu investiția în fabrica nouă. Nu aveam de unde să știm că ne vor întârzia condițiile de mediu, birocrația, livrările de utilaje etc. Dar știam încă de acum 10 ani ce vom face și știm și acum ce vom face în următorii 30 de ani.”

Privind în urmă la ceea ce ar fi putut face diferit în ultimii zece ani, Horațiu Țepeș spune că ar fi realizat mai devreme o parte din planurile de dezvoltare pe care le are în prezent, precum fabrica de panouri sau producția pe plan internațional. Însă strategia și direcția rămân aceleași, conforme cu planul de dezvoltare strategică.

La acest moment, nu se gândește să mute sediul companiei din Brașov la București, întrucât nu regăsește suficiente avantaje într-o astfel de mutare. Dar nu exclude ca o parte din conducerea firmei să fie localizată în vestul Europei. „În următorii 15 ani, se poate întâmpla să avem o bună parte din conducere undeva mai la mijlocul Europei, depinde de ce vom face în Germania și depinde de modul cum vor sta lucrurile la momentul acela. Nu ne-am muta la Varșovia, în niciun caz, dar la momentul potrivit nu spunem nu pentru Germania. Challenge‑ul este să fim în top trei, dacă nu chiar lider de piață în Uniunea Europeană.

Unul dintre demersurile care au transformat Bilka într-un lider de piață vine din zona de „brand awareness”, unde compania a investit masiv în ultimul deceniu, pentru a avea cu adevărat rezultate. „Am avut investiții masive în brand încă de acum șapte-opt ani, iar în statistici suntem primul brand de acoperișuri doar de doi-trei ani, deci lucrurile acestea se creează în timp. Vânzarea și cifra de afaceri cresc accelerat în anumite circumstanțe, dar brandul și notorietatea au venit greu. Am avut focusul ca Bilka să fie prima opțiune în mințile oamenilor când se gândesc la acoperiș, dar asta a venit în ani de zile, e o politică de durată.”

Însă dincolo de contextul economic imediat, antreprenorul se uită la business, la economie și la țară pe termen lung. În fond, afirmă că nu vrea să se retragă niciodată din business și se vede venind la birou chiar și la 80 de ani. Compania poate funcționa și fără el, însă Horațiu Țepeș se consideră unul dintre motoarele principale ale expansiunii Bilka. „Cu siguranță nu mă voi retrage niciodată din operațional și nu am de gând să intru în vreo vacanță sau să mă pensionez în vreun fel, nici la vârsta la care va fi cazul. Mă văd și la 80 de ani venind la birou, nu am vreun gând că pot trăi fără muncă.”

Una dintre problemele pe care le vede pe termen lung vine dinspre forța de muncă disponibilă, raportată la dimensiunea populației, iar efectele problemei demografice în piața muncii ar putea fi atenuată parțial printr-un import mai hotărât de muncitori din zone non-UE.

„Eu rezolvarea o văd în primul rând în încurajarea natalității, dar și importul de forță de muncă din afară. Este nevoie și de muncitori necalificați și ar trebui aici înlesnită legislația, ar trebui venit cu facilități. Noi, în companie, avem 100 de asiatici, am venit cu această forță complementară pentru producție și sunt oameni buni. (…) E un lucru absolut benefic și cred că trebuie să lăsăm deoparte problemele de rasă, de etnie, sau mai știu eu ce alte teme și să importăm forță de muncă din afară”.

 

Articol publicat pe forbes.ro, 27 februarie 2023, autor Ionuț Bonoiu

Bilka a trecut pragul de 1.1 mld lei afaceri, plus 40% față de anul trecut

Afacerile BILKA, liderul pieței de acoperișuri, au trecut în 2021 pragul de 1.1 miliarde lei, (225 milioane de euro), după o creștere cu 40% față de anul anterior, când a înregistrat afaceri de 795 milioane lei.

„Bilka a încheiat 2021 cu o cifră de afaceri de 1.1 mld. lei, în creștere cu 40% față de anul anterior și peste obiectivul stabilit la începutul lui 2021. Anul trecut a fost de departe unul dintre cei mai performanți ani pentru Bilka, dar în același timp și anul cu cele mai multe provocări. Schimbările pe care le-a adus criza provocată de pandemie în economie şi societate, s-au reflectat pe tot parcursul anului trecut şi în activitatea noastră curentă. Investițiile amânate de consumatori în 2020 și faptul că după primul an de pandemie am învățat să trăim în contextul actual, au făcut ca oamenii să își reia cursul normal al vieții și implicit investițiile amânate, ceea ce a dus la o creștere majoră a cererii în piața de acoperișuri. Creștere a adus o nouă provocare pentru noi, și anume gestionarea problemelor apărute pe lanțurile logistice de aprovizionare la care s-au adăugat majorările prețurilor la materiile prime. Astfel că 2021 a fost un an în care focusul a fost mai mult ca niciodată pe maximizarea a tot ceea ce am investit în cei 15 ani de activitate, atât din punct de vedere business cât și know-how. Acum, odată cu încheierea anului, rezultatele financiare confirmă efortul excepţional făcut de echipa noastră de-a lungul timpului, nu doar pe parcursul anului trecut ”, a declarat Horațiu Țepeș, CEO Bilka.

Compania și-a propus pentru anul în curs o creştere a afacerilor de 20%, obiectiv ce va fi atins în funcţie de evoluţia climatului macroeconomic și politic din acest an.

„Pentru 2022 previziunile noastre sunt pozitive, motiv pentru care ne-am bugetat o creștere a afacerilor de 20%. Avem speranța că anul acesta impactul pandemiei se va diminua și vom vedea un impact pozitiv în economie. Chiar și așa, vom avea în fiecare industrie provocări punctuale pe care suntem pregătiți să le gestionăm. Pentru noi, mai importantă decât evoluția afacerilor de anul acesta, rămâne perspectiva pe care o avem pentru următorii ani, în actualul context de dezvoltare și de investiții. De asemenea, este important să fructificăm ceea ce ultimii doi ani ne-a învățat, și anume, să fim premanent atenți la creşterea flexibilităţii businessului, a eficienţei şi creşterea gradului de digitalizare. Situații de criză au mai fost și sigur vom mai avea. Este important ca din orice situație să învățăm și lecțiile bune, și să nu le uităm până la urmatoarea perioadă dificilă“, a precizat Horațiu Țepeș, CEO Bilka.

2022 aduce o nouă fabrică

Compania va continua în mod susţinut planul de extindere și investiții, la nivel local, în timp ce la nivel regional analizează pieţe din ţările apropiate, unde modelul de business ar putea fi replicat în următorii ani.

Bugetul de investiţii al Bilka pentru anul acesta se ridică la 10 milioane euro, iar una dintre cele mai importante investiţii este noua fabrică de panouri termoizolante și profile industriale, care urmează să fie dată în funcţiune, în etape, pânăla finalul anului 2022. În prezent producţia pentru produsele cu destinație industrial, reprezintă 20% din cifra de afaceri a companiei, restul de 80% fiind produsele pentru sectorul rezidențial.

„Suntem bucuroşi că, după patru ani de investiții care s-au ridicat la 30 milioane de euro, suntem aproape de momentul punerii în funcțiune a fabricii de panouri termoizolante și profile industriale. Este o zonă de business foarte importantă pentru noi, care în următorii ani va duce la o creștere exponențială a companiei. Optimismul noastru se bazează pe nevoia de acoperişuri metalice în România care este în continuă creștere, pe creșterea construcțiilor din sectorul industrial, dar și pe potențialul identificat în țările în care exportăm produsele noastre“ a precizat Horațiu Țepeș.

Pentru anul acesta, Bilka mai vizează investitii şi în extinderea capacităților de producție pentru divizia de acoperișuri, pentru produsele deja existente în portofoliu, analizând şi oportunitatea de a-și crește gama de produse.

Bilka aniversează 15 ani de activitate

BILKA, liderul pieței de acoperișuri a fost înfiinţată în 2007, iar anul acesta împlinește 15 ani de activitate. În cei 15 ani de activitate, Bilka a crescut de la doar 7 la peste 600 de angajaţi câți are în prezent și a realizat investiții de peste 60 milioane euro. Investiții care au facut ca Bilka să fie cea mai mare fabrică de acoperișuri din Estul Europei.

BILKA își vinde produsele la nivelul întregii țări și la export, prin intermediul a peste 500 dealeri stabili. Produsele BILKA ajung la export în țări precum Bulgaria, Ungaria, Republica Moldova, Germania, Polonia, Slovacia, Olanda, Austria, Irlanda sau Ucraina.

Gabriela Stoițer, Manager Marketing Bilka, în anuarul „Best 100+ Marketing”

Gabriela Stoițer, Manager Marketing Bilka, în anuarul „Best 100+ Marketing 2021”, proiect dedicat directorilor de marketing.

Revista Biz a lansat anuarul „Best 100+ Marketing 2021”, un proiect dedicat directorilor de marketing, care se desfășoară de șase ani. Anuarul prezintă oamenii din spatele brandurilor, care creionează strategiile și direcțiile de promovare și care administrează bugetele celor mai puternice branduri prezente pe piața românească.

Gabriela Stoițer, Director Marketing, BIlka Steel

  • Studii: Communication and Public Relations
  • Anul numirii în actuala funcție: 2014
  • Anul angajării în companie: 2014
  • Experiență în marketing: 7 ani
  • Pozitii anterioare în marketing și/sau domenii conexe: Public Relations Executive
  • Branduri administrate în actuala poziție: Bilka
  • Website: www.bilka.ro

Anuar publicat de revista Biz, „Best 100+ Marketing 2021”.

Bilka în Top 100 cele mai iubite branduri brașovene

Bilka se află printre cele mai iubite 100 branduri brașovene, clasându-se în această ediție pe poziția 12. Totodată, Bilka a fost aleasă printre cele mai cunoscute 20 de branduri industriale, dar și în top „10 angajatori din Brașov la care ți-ar plăcea să lucrezi”.

Topul a fost realizat de revista FORWARD BRAȘOV, împreună cu agenția Brandeberry și s-a bazat pe votul brașovenilor, care au putut vota „timp de o lună și jumătate…. brandurile pe care le consideră reprezentative pentru comunitate.”

„Compania Bilka Steel, producător de țiglă metalică, a fost înființată în 2007, de către omul de afaceri Horațiu Țepeș. Bilka are acum în derulare construcția unei fabrici noi de panouri termoizolante, parte a unui plan mai amplu de investiții, totalizând 25 de milioane de euro. În urmă cu doi ani, compania a achiziționat platforma industrială Hidromecanica 2 Brașov, din vecinătatea halelor deja deținute, pentru a se extinde. Pe lângă investițiile în zona de producție, compania continuă și anul acesta creșterea gradului de digitalizare pentru eficientizarea proceselor. Datele de la Ministerul de Finanțe arată că Bilka Steel a avut în 2020 un profit de 101,8 milioane de lei, astfel că marja de profit a fost de 13%. Acesta este cel mai mare nivel al profitului înregistrat de companie, până acum. Față de 2019, profitul de anul trecut a fost cu 58% mai mare.”

Top publicat în anuarul revistei fwdBV, „Top 100 cele mai iubite branduri brașovene”, nr. 44, redactor șef Ovidiu Vrânceanu.

Bilka în Top 100 companii performante

Bilka se află în primele 10 companii performante, în cadrul Topului „100 companii performante”.

Clasamentul a fost realizat de Coface România, pentru revista Biz și „prezintă nu doar campionii businessului românesc, ci și liderii care au reușit să crească și în pandemie.”

„Un an atipic din toate punctele de vedere, care a schimbat paradigma la nivelul vieții personale, dar și profesionale pentru majoritatea oamenilor, nu putea rămâne fără impact la nivelul mediului de business. Dacă pentru multe companii a fost o performanță în sine să supraviețuiască în pandemie, pentru campionii în business această perioadă a fost ocazia de a-și consolida și crește afacerile……”

„Cele 100 de companii din top au reușit să obțină în 2020 o cifră de afaceri totală de 11,4 miliarde de euro, cu 1,2 miliarde de euro mai mult față de 2019, pe fondul creșterii afacerilor cu 31%…. Cele 100 de firme din top au creat anul trecut 6.396 de noi locuri de muncă, în condițiile îmbunătățirii productivității muncii, întrucât cifra de afaceri a înregistrat un avans mai mare, de 31%, comparativ cu creșterea de 10% a numărului de angajați.”

Clasament publicat în anuarul revistei Biz, „Top 100 companii performante”, nr. 359, autor articol Gabriel Bârligă.

Bilka în Top 25 cele mai valoroase companii antreprenoriale românești

Ziarul Financiar a pregătit Top 25  cele mai valoroase companii antreprenoriale românești. Acesta face parte din anuarul „100 cele mai valoroase companii din România”.

Bilka face parte din clasamentul acestui an, cu o creștere față de anul anterior.

„Cele mai valoroase 24 de companii antreprenoriale românești au fost evaluate la 41,7 mld. euro (205 mld. lei) în acest an, un nivel record pentru businessul dezvoltat de oameni de afaceri locali. Spre comparație, acei jucători care își făceau loc anul trecut în clasament (o parte se regăsesc și îmn 2021, pe când alții au fost înlocuiți de nume noi) erau cotați la doar 23 mld. euro, adică la aproape jumătate față de valoarea din acest an….”

Bilka în Top 2021 300 companii

Revista Capital a lansat anuarul „Top 300 companii 2021”, realizat pe baza datelor financiare din 2020, „un an cu o furtună economică în toată regula.” Compania Bilka Steel face parte din Top 300 companii, cu un punctaj care îi asigură poziția 119.

Bilka, liderul pieței de acoperișuri

Bilka Steel SRL este cunoscută deja în toată țara pentru calitatea acoperișurilor sale metalice. De altfel, compania are și o promisiune pe termen lung pentru clienții săi: „Nu știm cum va fi lumea peste 60 de ani, dar acoperișul BIlka va trăi să le vadă.”

Un business cu dezvoltare continuă

BILKA  a încheiat 2020 cu o cifră de afaceri de 795 de milioane de lei (163 milioane de euro), în creștere cu 20% față de 2019, când a înregistrat afaceri de 655 milioane lei. „Pentru finalul anului 2021, estimările ne arată că ne vom atinge obiectivul de-a depăși pragul de 1 miliard de lei. Putem spune că 2021 este unul dintre cei mai performanți ani pentru BILKA, dar, în același timp, și anul cu cele mai multe provocări. Faptul că am reușit să atingem aceste cifre în contextul pandemiei la care s-au adăugat majorările prețurilor materiilor prime și problemele pe lanțuriloe logistice de aprovizionare, reprezintă o performanță”, a declarat CEO-ul companiei, Horațiu Țepeș pentru Capital. Știm că în ceea ce privește proiectele de dezvoltare și investiții ale BILKA, se îndreaptă permanent în două direcții: divizia de rezidențial și cea de industrial. Pentru divizia de industrial, în 2021, focusul a fost pe finalizarea lucrărilor necesare demarării fabricii de panouri termo-izolante care va fi funcțională din prima parte a anului viitor. În timp ce, pentru divizia de rezidențial, care reprezintă mai mult de 80% din vânzările Bilka, anul acesta a fost crescută capacitatea de producție pe apropae toate produsele. „Volumele înregistrate la nivel național, dar și creșterea continuă a cererii din țările în care suntem prezenți la export, au făcut necesare aceste investiții în creșterea capacităților actuale de producție. Pentru anul acesta bugetul total de investiții pentru toate proiectele aflate în derulare s-a ridicar la 15 milioane de euro”, a precizat Horațiu Țepeș.

Provocările lui 2021

Dar, oare care au fost cele mai importante provocări ale acestui an pentru BILKA? „Dacă anul trecut ne confruntam cu incertitudine la nivelul vânzărilor și chiar cu mici blocaje în lunile de restricții, anul acesta ne-am confruntat cu o explozie a vânzărilor, ceea ce aq devenit o mare provocare”, ne mai spune Horațiu Țepeș. În mod clar, asta pentru că această creștere exponențială a cererii a venit pe fondul majoraării prețurilor la materiile prime și a problemelor apărute pe lanțurile logistice de aprovizionare. „Am văzut cum aceste probleme au devenit un factor limitativ pentru activitățile comerciale ale unor companii și, prin urmare, și în dezvoltarea economică ulterioară”, subliniază Țepeș. CEO-ul BILKA ne-a confirmat ceea ce, de fapt, știam, respectiv că sistemul operațional al companiei este unul foarte solid, ceea ce a permis adaptarea rapidă contextului creat de pandemie. „Pentru noi, faptul că investițiile au mers conform planului, că am reușit să ne adaptăm rapid contextului actual, fără blocaje majore în procesul de producție, așa cum am văzut în alte domenii, plus depășirea pragului de 1 miliard de lei cifră de afaceri, consider că sunt cele mai importante realizări ale acestui an, punctează Țepeș.

Spre garanția pe viață

Promisiunea BILKA despre care am scris mai sus – Nu știm cum va fi lumea peste 60 de ani, dar acoperișul Bilka va trăi să le vadă – se află în centrul modelului de business adoptat de companie și baza pe care se ghidează personalul fiecare acțiune. „Avem responsabilitatea acestui statement în fiecare zi, în fiecare decizie de business pe care o luăm”, declară Horațiu Țepeș.

Articol publicat în revista Capital, Top 2021 300 Companii, autor Cătălin Dumitrescu