Gabriela Stoițer, Manager Marketing Bilka, în catalogul 105 cele mai puternice femei din business

Gabriela Stoițer, Manager Marketing Bilka, în anuarul „105 cele mai puternice femei din business”.

Revista Business Magazin a lansat catalogul „105 cele mai puternice femei din business”, care și-a dorit să se axeze „pe calitățile femeilor puternice și pe modul în care ele pot să inspire generațiile următoare de lideri.” Gabriela Stoițer, Manager Marketing la Bilka, face parte din grupul celor 105 femei puternice din business, datorită „implicării și muncii”, dar și companiei și oamenilor cu care lucrează.

„Gabriela Stoițer conduce, din 2014, departamentul de marketing și comunicare al producătorului autohton de acoperișuri Bilka. Din acest rol, gestionează un buget de marketing anual de 1,5 milioane de euro și este responsabilă de conducerea, execuția și comunicarea brandului Bilka, atât la nivel național, cât și european, aceasta din urmă fiind una din cele mai recente provocări. Gabriela Stoițer își descrie parcursul profesional ca fiind firesc, urmând pașii normali ai unei cariere în marketing și comunicare. Este de părere că performanțele profesionale sunt strâns legate de nivelul de implicare și de muncă: „Un om de marketing nu poate performa fără susținerea companiei, și până la urmă fără bugetele de marketing, oricât de multe calități ar avea el”, descrie Stoițer rolul pe care îl îndeplinește. Bugetul, strategia și acțiunile de marketing sunt în strânsă legătură cu strategia și acțiunile de business și de vânzări, spunea ea, astfel că și realizările, rezultatele se reflectă în obiectivele de business și vânzări atinse. În atribuțiile ei intră și susținerea din punctul de vedere al marketingului a celor peste 500 de parteneri ai Bilka pe care îi are la nivel național. Planurile ei pe termen lung se leagă de dezvoltarea companiei în continuare: „Noile planuri de dezvoltare ale companiei setează premisele ca și următorul deceniu să fie unul al creșterilor solide. Cu siguranță Bilka va fi un jucător relevant la nivel regional și un brand cu relevanță la nivel european, cu fabrici în Uniunea Europeană, dar și în estul Europei. Provocările adevărate abia acum încep.”

„În cazul meu, consider că performanțele au venit în urma implicării și muncii, dar sunt strâns legate și de compania și oamenii cu care lucrez.”

Articol publicat în catalogul „105 cele mai puternice femei din business”, realizat de revista Business Magazin, martie 2020.

Bilka în top 50 cele mai puternice branduri românești

Bilka în top 50 cele mai puternice branduri românești, arată cel mai recent raport al Brand Finance, publicat în Ziarul Financiar.

„Aproape 70% dintre cele 50 cele mai valoroase mărci românești au fost create și dezvoltate de sectorul privat în ultimii 30 de ani. În clasament sunt doar trei companii care au statul ca acționar principal (…), peste 25 sunt afaceri antreprenoriale românești, două sunt deținute de oameni de afaceri străini, iar restul au multinaționale acum în spate, deși numele sunt „made in Romania”. Cele mai puternice 50 de branduri românești valoreaza 5,8 mld. euro, plus 16% față de anul trecut. Dacia e singura marcă evaluată la peste 1 mld. euro. Pragul de intrare în top 10 este de 137 de milioane de euro. (……….)”

„(…..) Doar trei nume noi își fac loc în clasamentul din 2020, este vorba de constructorul român Bog`Art, Farmacia Tei și producătorul local de materiale de construcții Bilka, aflate pe pozițiile 47, 48 și 49.

Valoarea combinată a celor mai valoroase 50 de branduri românești a crescut cu 16%, față de clasamentul de anul trecut, până la 5,8 miliarde euro, arată raportul Brand Finance.  (……)”

Articol publicat în Ziarul Financiar,  20 martie 2020, autor Cristina Roșca

Horațiu Țepeș a dus afacerile Bilka Steel din Brașov la 655 mil. lei în 2019, plus 31%

Bilka din Brașov continuă galopul și vrea afaceri de 750 mil. lei în 2020: Intenționăm să creștem numărul țărilor în care ajung produsele Bilka

BILKA STEEL, producătorul de acoperișuri din Brașov deținut de Horațiu Țepeș, a ajuns la o cifră de afaceri de 655 mil. lei (138 mil. euro), după o creștere de 31% în 2019. Ținta antreprenorului este acum depășirea pragului de 750 mil. lei în 2020.

„Cea mai mare provocare pentru noi este să ne menținem ritmul de creștere pe divizia de rezidențial, care în acest moment a ajuns la maturitate. În același timp, vrem să dezvoltăm divizia de industrial si să ne uităm spre domenii conexe domeniului nostru de activitate care pot contribui la creșterea și dezvoltarea companiei și a portofoliului de produse. Căutăm constant noi mijloace de dezvoltare”, a spus pentru ZF Horațiu Țepeș, proprietarul Bilka Steel.

Compania este angrenată într-un plan amplu de investiții, totalizând 25 de milioane  de euro, care ar urma să se concretizeze în extinderea capacităților de producție, pentru dezvoltarea diviziei de produse cu destinație industrială. În urmă cu doi ani, compania a achiziționat platforma industrială Hidromecanica 2 Brașov, din vecinătatea halelor deja deținute, pentru a se extinde. Termenul de finalizare a investițiilor pe această platformă este anul 2021, când va fi inaugurată fabrica de panouri termoizolante și alte profiluri metalice. Din totalul banilor alocați acestui scop, în 2020 vor fi investite 10 mil. euro.

„În ceea ce priveste extinderea piețelor și a canalelor de desfacere, avem în vedere consolidarea rețelei de distribuție la nivel național și creșterea rețelei la export. Anul acesta intenționăm să creștem numărul țărilor în care ajung produsele Bilka.”

În prezent, Bilka trimite acoperișuri la export în Bulgaria, Ungaria, Republica Moldova, Germania, Polonia, Slovacia, Olanda, Austria, Irlanda și Ucraina. În 2019, vânzările la export au ajuns la 14 mil. euro, iar pentru finalul lui 2020, Horațiu Țepeș și-a propus creșterea cu 50% a vânzărilor în străinătate.

„În ceea ce priveste numarul de angajati, in prezent avem 550 de angajați. Anul acesta nu vor exista fluctuații mari de personal. Pentru finalul lui 2020 estimăm că vom ajunge la 600 angajați”, mai spune Horațiu Țepeș.

El subliniază că în 2019 piața de acoperișuri a cunoscut o creștere de aproximativ 15%. Cele mai recente date arată că sectorul se situează la o valoare de peste 300 de milioane de euro.

„Credem că în 2020 în piața de acoperișuri nu vom vedea schimbări semnificative, cel mai probabil se va păstra trendul ascendent din anii trecuți. Mai avem multe construcții de acoperit până să ajungem la nivelul țărilor din Europa cu o istorie mai bogată în acoperișuri metalice.”

Pe piața locală a acoperișurilor, Bilka Steel concurează cu Blachotrapez (Polonia), Metigla (Belgia), Impro (Polonia), Wetterbest (Romania) sau Novatik (Romania).

Antreprenorul brașovean Horațiu Țepeș a fondat Bilka Steel în 2007, în anul premergător venirii crizei financiare, după ce anterior a lucrat în cadrul firmei slovace Rova, preluată ulterior de suedezii de la Lindab, cu care concurează în prezent. Numele este al unui sat din Bulgaria. Era nevoie de un nume scurt și de impact, iar în momentul în care l-a ales, Țepeș era la el în birou, cu o hartă a Europei pe perete și așa a apărut brandul.

Articol publicat în Ziarul Financiar, 16 ianuarie 2020, autor Alina Vasiliu

BILKA printre „Cei mai buni 100 angajatori din economie”

Capital Media a pregătit anul acesta topul celor mai buni „100 angajatori din economie”. Bilka se numără printre aceștia, reușind să contorizeze un punctaj bun, datorat politicii de resurse umane a companiei, dar și atenției acordate pieței forței de muncă.

O  echipă la înălțime

Cea mai rapidă creștere din ultimul deceniu în industria românească. Cu această performanță se poate lăuda BILKA, compania care a devenit lider detașat al pieței românești de acoperișuri. Toată această dezvoltare accelerată nu ar fi fost posibilă fără susținerea și implicarea angajaților. Iar aici un merit deosebit îl are și departamentul de resurse umane, care a reușit, pe lângă complicata provocare de a recruta oamenii potriviți, să transmită angajaților și o cultură organizațională pe care Horațiu Țepeș, fondatorul companiei, a urmărit-o încă de când a făcut primii pași în antreprenoriat.

„La BILKA, am învățat din primii ani de activitate că pentru atingerea performanței unul dintre cei mai importanți factori este responsabilitatea. Considerăm că suntem responsabili față de clienții și partenerii noștri, față de angajații noștri și față de comunitatea în care ne desfășurăm activitatea. Astfel, responsabilitatea a devenit una dintre cele mai importante valori ale companiei în jurul căreia este construită întreaga cultură organizațională”, explică Elena Munteanu, directorul de resurse umane al companiei.

Dezvoltare acoperită cu o strategie de HR solidă

În România, competiția pentru o forță de muncă de calitate și bine pregătită a devenit una acerbă. Cu atât mai mult în județul Brașov, locul care a atras, mai ales datorită tradiției industriale, numeroare multinaționale. „Pentru companie, faptul că doar în ultimul an am reușit să aducem 100 noi angajați, să îi integrăm în cultura Bilka și să adere la valorile companiei este o performanță importantă. În prezent am ajuns la 500 de angajați”, sintetizează Elena Munteanu provocarea pe care a reușit să o depășească în ultima perioadă.

Cum a reușit să concureze giganți ai industriei mondiale care produc la Brașov? Prin beneficiile oferite și prin atenția pentru dorințele fiecărui angajat. În plus, salariul mediu net pe companie este mai mare decât salariul mediu net la nivel local și chiar național. De altfel, retenția personalului este una dintre cele mai importante priorități ale departamentului de HR, fapt care a generat analize aprofundate. „Am constatat de-a lungul timpului că în general angajații părăsesc locul de muncă pentru alte motive decât salariul. Astfel strategia noastră este ca pe lângă pachetul salarial și beneficii asumate contractual, care se situează peste media județului, să fim permanent conectați la nevoile angajaților. Încercăm permanent să identificăm punctele forte ale fiecăruia și să îl îndrumăm către poziția cea mai potrivită pentru el, astfel evităm demotivarea angajaților. Venim permanent cu noi oportunități de promovare, cu programe de training și sisteme de evaluare și apreciere a performanței”, își expune strategia directorul de resurse umane al BILKA.

„Am fost și suntem permanent atenți la piața forței de muncă, ne adaptăm permanent la schimbări și reușim prin pachetul salarial, programul de lucru, bonusurile oferite să atragem forță de muncă și să o reținem, rata de retenție fiind foarte mare.”

Mihai Sandu, Manager Export BILKA, în catalogul 100 Tineri Manageri de Top

Mihai Sandu a preluat departamentul de export al Bilka, liderul pieței românești de țiglă metalică, în anul 2016, odată cu înființarea acestuia. Povestea lui legată de companie a început însă în urmă cu opt ani când, student fiind, a început să lucreze pentru un furnizor de servicii al companiei. În 2012, când avea 20 de ani, s-a angajat în cadrul Bilka în calitate de responsabil logistică.

”Traseul de la logistică la export a trecut și prin departamentul de vânzări, pentru intern, unde am avut posibilitatea să învăț cât mai multe despre domeniul vânzărilor, și să pun bazele ascensiunii mele.”, își descrie el evoluția până la preluarea rolului actual. Acesta implcă dezvoltarea vânzărilor la export „oarecum de la zero”.

„La început am fost singur în departament și am dus muncă dublă pentru a face cunoscut brandul în extern, dar uneori și pentru a depăși bariere lingvistice. De-a lungul timpului, cifrele obținute mi-au dovedit că prin muncă și devotament, provocările vor deveni performanțe, iar acum exportul reprezintă 10% din cifra de afaceri a companiei și continuă să crească”, descrie el rezultatele înregistrate.

Valoarea sistemelor complete pentru acoperișuri exportate anul trecut a ajuns la 11 milioane de euro, în creștere cu 50% față de 2017. Produsele Bilka sunt comercializate în extern, în țări precum: Bulgaria, Ungaria, Republica Moldova, Germania, Polonia, Slovacia, Olanda, Austria, Irlanda sau Ucraina. Echipa, formată din patru angajați în prezent, se concentrează pe dezvoltarea de noi piețe de desfacere – chiar și pe alte continente – și pe consolidarea poziției pe piețele pe care deja au intrat. „Potențialul de creștere pe care îl vedem la export și faptul că investițiile investițiile realizate în ultimii ani ne permit să fim competititivi în toată Europa, unde sunt piețe în care putem ajunge lider în următorii cinci ani, ne fac să accesăm tot mai multe piețe și să ne uităm și spre alte continente.”

„Pasul următor este să ajunem liderul pieței de acoperișuri din toată Europa. Este o țintă pe termen lung, căreia mă voi dedica în anii următori. Astfel, posibilitățile mele de dezvoltare în cadrul Bilka sunt nemărginite.”

Articol publicat în catalogul 100 Tineri Manageri de Top, redactat de Business Magazin.

Gabriela Stoițer, Manager Marketing BILKA, în anuarul Top 50 Femei în economie

„În complicata lume a businessului, e extrem de greu să ajungi în top. Iar, dacă ne gândim că vorbim despre un sector în care bărbații sunt, de cele mai multe ori, cei care fac legea, e cu atât mai complicat pentru o femeie să ajungă în față. Totuși, în lumea afacerilor din România, sunt numeroase doamne care au obținut performanțe de invidiat….” Pornind de la această idee, Confederația Națională Pentru Antreprenoriat Feminin, împreună cu platforma banii.net a lansat anuarul dedicat femeilor din lumea businessului românesc și recunoașterii meritelor acestora.

Printre aceste doamne se numără și Managerul Marketing al companiei Bilka, Gabriela Stoițer, care începând din anul 2014, gestionează strategia de marketing a companiei, fiind, poate, „cel mai tânăr director de marketing din industria producătorilor de materiale de construcții.”

Bilka mizează pe o creștere de 20% pentru 2019

BILKA, liderul pieței de acoperișuri, a încheiat 2018 cu o cifră de afaceri de 501 milioane lei (108 milioane de euro), în creștere cu 27% față de 2017, când a înregistrat afaceri de 394 milioane lei.

Businessul a crescut în 2018 cu 27%, în condiţiile în care piața de acoperișuri a crescut cu puțin sub 10%, potrivit datelor companiei.

„Creşterea înregistrată, anul trecut, este peste nivelul de creştere al pieţei ceea ce înseamnă că acoperișul Bilka continuă să ia din cota de piață a celorlalte branduri prezente pe piața din România și cele din proximitate. Creșterea înregistrată vine pe fondul unui consum ridicat, al investițiilor companiei din ultimii ani, al dezvoltării brandului pe o poziţie premium şi nu în ultimul rând pe creșterea exporturilor. Sunt elementele care stau la baza strategiei noastre de business și indicatorii de performanță pe care îi contorizăm permanent”, a declarat Horațiu Țepeș, CEO Bilka.

Investițiile și exportul – factorii de creștere în 2019

Compania și-a propus pentru anul în curs, o evoluție a afacerilor la peste 600 milioane lei, în creștere cu 20% față de nivelul raportat anul trecut. Estimările se bazează în special pe extindere și investiții.

Anul acesta, compania își continuă strategia de creștere prin investiții continue pe toate palierele de business. În prezent are în desfășurare un plan de investiții pentru dezvoltarea diviziei de produse cu destinație industrial. Acesta se ridică la 20 milioane de euro și are termen de finalizare 2020.

„Anul acesta continuăm planul de investiții pentru dezvoltarea diviziei de industrial, plan care ajunge la 20 milioane de euro și se desfășoară în perioada 2017-2020. În prezent suntem în plin proces de renovarea a spațiilor de producție achizitionate la finalul lui 2017 și în paralel înaintăm cu procedurile pentru achiziția de utilaje de producție necesare și creșterea echipei care va gestiona această divizie. În același timp continuăm investițiile pentru creșterea capacității de producție și a gamei de produse pentru divizia de rezidențial. Pentru această divizie, pentru 2019 avem un buget de investiții de 5 milioane de euro care va fi utilizat pentru achiziția de noi utilaje de producție, creșterea spațiului de producție și depozitare, dar și creșterea parcului auto. Vom continua strategia noastră de creștere prin investiții, totuși, anul acesta analizăm și ne gândim și la o posibilă achiziție de companii din domenii conexe domeniului nostru de activitate”, a precizat Horațiu Țepeș.

Exporturile în creștere cu 50%

Exporturile reprezintă o altă direcție importantă de creștere pentru companie. Anul trecut Bilka a exportat sisteme complete pentru acoperișuri în valoare de 11 milioane de euro, în creștere cu 50% față de anul trecut.

Sunt piețe din Europa, în care putem ajunge lider de piață în următorii 5 ani. Potențialul de creștere pe care îl vedem la export și faptul că investițiile realizate în ultimii ani ne permit să fim competititivi în toată Europa, ne fac să accesăm tot mai multe piețe și să ne uităm și spre alte continente. Și anul acesta dezvoltarea de noi piețe de desfacere rămâne unul dintre obiectivele noastre principale, împreună cu consolidarea brandului în țările pe care deja suntem prezenți. Ne propunem pentru finalul anului menținerea creșterii afacerilor realizate din export de 50%”, a declarat Țepeș.

BILKA, liderul pieței de acoperișuri și cel mai mare consumator român de oțel prevopsit, a înregistrat în 2018 afaceri de 501 milioane de lei. În cei 12 ani de activitate compania a acoperit peste 250.000 de case și a realizat investiții de peste 40 milioane euro. Liniile de producţie sunt complet automatizate, bazându-se pe cele mai noi tehnologii existente la nivel mondial.

În 2018, BILKA și-a vândut produsele la nivelul întregii țări și la export, prin intermediul a peste 500 dealeri stabili. Produsele BILKA ajung la export în țări precum Bulgaria, Ungaria, Republica Moldova, Germania, Polonia, Slovacia, Olanda, Austria, Irlanda sau Ucraina.

Horațiu Țepeș în Top 100 cei mai buni antreprenori

Revista Business Review, împreună cu platforma banii.net au realizat topul celor mai buni 100 de antreprenori, bazându-se pe o formulă de calcul care ia în considerare notorietatea business-ului și a antreprenorului, valoarea afacerii și evoluția acesteia în ultimii 5 ani, numărul angajaților și implicarea socială. Calculând aceste criterii, Horațiu Țepeș primește poziția 21 din acest Top 100 cei mai buni antreprenori, dar și diploma de excelență pentru „Cel mai mare producător de țiglă metalică din Europa de Sud-Est”.

Mai jos regasiți articolul complet, publicat în Top 100 Antreprenori, Business Review și banii.net, ediția 2018:

Planuri de cucerire a Europei

În doar câțiva ani, Horațiu Țepeș areuși să impună BILKA, brandul pe care l-a creat, ca lider al pieței românești de țiglă metalică. Apoi, compania fondată la Brașov adevenit cel mai mare producător de profil din Europa de Est. Pasul următor este ușor de ghicit – antreprenorul își propune să facă din companie liderul pieței de acoperișuri din toată Europa. „Este o țintă pe termen lung și avem strategia și resursele necesare să ajungem acolo”, este convins Horațiu Țepeș. Pînă acum, toate planurile antreprenorului s-au realiza „la virgulă”, așa că are toate motivele să fie optimist.

Primele acoperișuri

Povestea BILKA își are punctul de plecare în anul 2004. Încă pe băncile școlii, Țepeș se angajează la o companie slovacă. Învață repede tot ce se poate despre acoperișuri, realizează că piața românească este la început și observă multe nișe neexploatate. Așa că obține permisiunea patronului slovac să-și deschidă la Făgăraș o firmă care să se ocupe de distribuție. Devine antreprenor, dar își păstrează jobul. Asta până în 2007, când compania pentru care lucra este vândută (…). În acel moment alege să se concentreze pe propria afacere. Decizia s-a dovedit cât se poate de inspirată. În doar un singur an, antreprenorul își crește cifra de afaceri de nu mai puțin de de zece ori. Apo, deși criza începe să se facă simțită, face următorul pas: producția. Investește aproximativ 400.000 de euro, o sumă mare pentru nivelul la care se afla atunci compania, într-o linie de producție și în alte utilaje. Din momentul acestei investiții, BILKA a început să urce an de an în topul producătorilor de acoperișuri metalice. Deși compania a ajuns repede lider de piață, Horațiu Țepeș a continuat strategia, construind noi spații de producție și achiziționând utilaje de ultimă generație. Astfel, în urma unui plan de investiții de 10 milioane de euro, Țepeș a cumpărat și a utilat platforma Romlag, care a aparținut fabricii Rulmentul Brașov. Apoi, în urmă cu un an, cu 5,5 milioane euro, BILKA a achiziționat platforma Hidromecanica 2 Brașov. Prin adăugarea noii suprafețe la cei 4,5 hecatre, pe cât este întinsă în prezent fabrica BILKA, se ajunge la o suprafață totală de 14 hectare. Planul total de investiții pentru această nouă etapă de dezvoltare se ridică la 20 milioane de euro, iar termenul de finalizare este anul 2020.

Rezultate de top

BILKA a încheiat anul trecut cu o cifră de afaceri de 394 milioane lei (86 milioane de euro), în creștere cu 45% față de 2016, când a înregistrat afaceri de 271 milioane lei. Într-un singur an, compania a produs și comercializat 57.000 de sisteme complete pentru acuperișuri și a ajuns la un consum de 80.000 de tone de oțel, fiind cel mai mare consumator de oțel prevopsit din estul Europei. În 2018, la începutul lunii noiembre, compania a atins pragul de 100 milioane de euro, în creștere cu 30% față de aceeași perioadă a lui 2017. O altă bornă interesantă este atinsă la sfârșitul anului trecut – de la înființare, BILKA acoperise peste 200.000 de case. Toate aceste performanțe se pot explica cel mai bine prin nivelul investițiilor, care au ajuns deja la peste 40 milioane euro. Cum a reușit Horațiu Țepeș să aibă sute de angajați, să investească zeci de milioane de euro și să ajungă liderul pieței est-europene de țiglă metalică? Răspunsul este simplu: a făcut din business o pasiune. Petrece mult timp la birou și este întotdeauna conectat la afacerea pe care o conduce.

Afacerile BILKA au depășit pragul de 100 milioane de euro

BILKA, liderul pieței de acoperișuri, a atins, la începutul acestei luni, pragul de 100 milioane de euro, în creștere cu peste 30% față de aceeași perioadă a anului trecut. Pentru finalul anului, compania și-a propus menținerea creșterii afacerilor, de 30%, fapt ce se va datora, în special, extinderii și investițiilor, care au ajuns la un total de 40 de milioane de euro în ultimii 11 ani.

„Pragul de 100 milioane de euro a cifrei de afaceri este unul important în evoluția companiei. Rezultatul obţinut a venit din creșterea semnificativă pe toate liniile de business, divizia de rezidențial, divizia industrial, vânzări la nivel național sau exporturi. Investițiile au reprezentat și anul acesta principalul motor de creștere. Procesul continu de investiții în dezvoltarea și îmbunătățirea gamei de servicii și produse, de creștere a capacității de producție, de creștere a echipei, de identificare de noi piețe sau divizii de business, sunt elementele care caracterizează activitatea zilnică a companiei, ceea ce se reflectă și în rezultatele financiare”, a declarat Horațiu Țepeș, CEO Bilka.

Investițiile rămân focusul principal

Compania își continuă strategia de creștere prin investiții continue pe toate palierele de business. În prezent are în desfășurare un plan de investiții pentru dezvoltarea diviziei de produse cu destinație industrial. Acesta se ridică la 20 milioane de euro și are termen de finalizare 2020.

„Strategia noastră încă din primii ani de activitate a fost să căutăm constant noi oportunități de dezvoltare și investiții și acolo unde nu le găsim, să le creăm singuri. Astfel, pe lângă evoluția afacerilor de anul acesta care este conformă cu strategia noastră de business, mai importantă rămâne perspectiva pe care o avem pentru următorii ani, în actualul context de dezvoltare și investiții. În prezent, ne concentrăm pe proiectul de investiții de 20 milioane de euro cu perioadă de desfășurare 2017 – 2020. În acest sens, anul acesta am demarat procesul de achiziție de utilaje pentru producția sectorului industrial, pentru echiparea platformei achiziționate anul trecut, cu utilajele necesare pentru producția de table cutate cu profil înalt, panouri termoizolante, profile pentru construcții și structuri. Urmărim să acoperim tot spectrul pentru segmentul industrial, astfel încât să putem oferi clienților noștri hale industriale la cheie „, a precizat Țepeș.

Exporturi în creștere cu 50%

După ce în ultimii ani și-a menținut poziția de lider pe piața de acoperișuri, la nivel național, compania a accesat și piețele vecine. În primele 9 luni ale anului, Bilka a exportat sisteme complete pentru acoperișuri în valoare de 10 milioane de euro, în creștere cu 50% față de aceeași perioadă a anului trecut.

„Așteptăm și pentru 2018 ca trendul pieței din ultimii ani să se mențină. Avem premise de creștere în acest domeniu, cel puțin pentru următorii 10 ani. Pe de-o parte avem nevoia creșterii fondului de locuințe în România, dar și necesitățile de noi construcții identificate la nivel industrial și agricol. Pe de altă parte, în ultimii ani investițiile în capacitățile de producție și diversificarea gamei de produse, au fost realizate tocmai pentru a fi în echilibru cu aceste nevoi de noi construcții. Pentru piața totală de acoperișuri așteptăm anul acesta o creștere de 10 %, iar pentru afacerile Bilka estimăm un avans de 25% față de anul anterior”, a precizat Horațiu Țepeș.

INFO

BILKA, liderul pieței de acoperișuri și cel mai mare consumator român de oțel prevopsit, a înregistrat în 2017 afaceri de 394 milioane de lei. În cei 11 ani de activitate compania a acoperit peste 200.000 de case și a realizat investiții de peste 40 milioane euro. Liniile de producţie sunt complet automatizate, bazându-se pe cele mai noi tehnologii existente la nivel mondial. În 2018, BILKA și-a vândut produsele la nivelul întregii țări și la export, prin intermediul a peste 500 dealeri stabili. Produsele BILKA ajung la export în țări precum Bulgaria, Ungaria, Republica Moldova, Germania, Polonia, Slovacia sau Ucraina.

Horațiu Țepeș, BILKA – distincția „Business Hall of Fame”

Revista Forbes a strâns laolaltă cele mai importante 100 de personalități de business care au marcat economia românească, ca parte a proiectului „Forbes Romania Business Hall of Fame”. Distincția revistei a fost acordată celor care au construit, care au dezvoltat și care au avut viziune pentru a schimba regulile business-ului. Horațiu Țepeș, Bilka este una dintre aceste personalități, primind diploma „100 Business Hall of Fame”.