subcategorie

BILKA crește investițiile și înregistrează la 9 luni un plus de 40%

BILKA, liderul pieței de acoperișuri, a înregistrat în primele 9 luni ale lui 2015 afaceri de 140 milioane lei, în creștere cu 40% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Peste 4,3 milioane de mp de învelitori metalice au fost produse și comercializate în această perioadă de BILKA. Compania a reușit în primele 9 luni ale acestui an, să depășească ca volum și valoare, performanțele înregistrate la nivelul întregului an 2014 când a înregistrat un rulaj de 134 milioane lei.

„Creșterea BILKA din această perioadă a anului are la baza trei factori principali. In primul rând investițiile realizate de companie, ȋn al doilea rând creşterea volumului construcțiilor şi implicit a cererii pentru acoperişuri şi schimbarea comportamentul de consum a clienților. Foarte interesant anul acesta, a fost sǎ constatam cǎ am ȋnregistrat cereri considerabile ȋn toatǎ perioada anului, perioada de sezonalitate se extinde de la an la an. Motoarele vânzărilor de acoperișuri rămân lucrările de renovare, peste 50% din vânzări. Totuși se simte un reviriment atât în zona lucrărilor rezidențiale noi, cât și industriale care se va reflecta consistent în piața de acoperișuri. Dacă această tendință se menține, cel mai probabil vom încheia anul cu peste 5 milioane metri pătrați de învelitori produși și 40.000 tone de oțel prevopsit procesat „, a declarat Horațiu Țepeș, proprietar BILKA.

Plan investițional ridicat la 10 milioane euro

BILKA a demarat anul trecut un plan investițional cu finalizare în 2016 estimat la 7 milioane de euro. În a doua parte a acestui an compania a ridicat bugetul la 10 milioane de euro.

În perioada 2014 – 2015 investițiile totale s-au ridicat la peste 7 milioane de euro, investiție în urma cărora s-au adăugat în portofoliu 13 noi linii de producție de țiglă metalică, sistem pluvial și accesorii pentru acoperiș și o suprafață de peste 27.000 mp de teren cu destinație depozit, linii de producție și spațiu de birouri. În 2016 investițiile bugetate se ridică la 3 milioane de euro și vizează în principal achiziția de noi linii de producție necesare închiderii seriei de investiții pentru produsele cu destinație rezidențial.

„Creșterea neașteptată a vânzărilor, oportunitățile identificate în piață anul acesta și previziunile pozitive pentru următorii ani, sunt factorii care ne-au făcut să ne regândim strategia, să accelerăm ritmul procesului de investiții și să ridicăm planul investițional la 10 milioane euro. Adaptabilitatea imediată a companiei la condițiile pieței și investițile totale de peste 13 milioane euro realizate în cei 8 ani de activitate au fost principalul factor care ne-au dus pe primul loc în topul producătorilor de acoperișuri. În domeniul nostru o creștere medie anuală de 30-40% poate fi susținută doar cu investiții constante,” a completat Țepeș

Piața de acoperișuri în 2015 la nivelul lui 2008

Conform studiilor oficiale, în 2008 piața totală a învelitorilor s-a ridicat ca volum la peste 32 milioane mp, ca în 2009 să se prăbușească și să ajungă la 27 milioane mp. În ultimii ani piața înregistrează creșteri mici dar constante. Compania estimează că în 2015, piața poate ajunge ca și volum aproape de nivelul din 2008.

„Previziunile noastre se bazează în principal pe evoluția pieței în primele 9 luni ale anului când cererile pentru acoperișuri au crescut neașteptat de mult. O contribuție importantă la această creștere consider că a avut-o optimisul de la începtul anului care s-a menținut si bineinteles creșterea economică care are un efect pozitiv asupra consumului. Mediul de business și în special sectorul de construcții a fost dominat de noi investiții, noi proiecte demarate și angajări masive. De asemenea au existat perioade ale anului când băncile au acordat clienţilor persoane fizice credite și cu 50% peste nivelul perioadelor anterioare și cu dobânzi minime istorice ceea ce le-a oferit consumatorilor resursele finanicare necesare pentru realizarea lucrărilor de renovare amânate. Toate acestea sunt premise care ne fac să estimăm o creștere a pieței pentru sfârșitul lui 2015 cu aproximativ 10 procente”, a precizat Horațiu Țepeș.

INFO

BILKA, producător de sisteme pentru acoperișuri a fost înființată în 2007. BILKA a înregistrat în 2014 afaceri de 134 milioane de lei. Fabrica BILKA se întinde în prezent pe o suprafață de 45.000 mp cu destinație hale de producție, depozitare și birouri. Pe poarta fabricii au ieșit doar anul trecut peste 4 milioane mp de țiglă metalică. Liniile de producţie sunt complet automatizate, bazându-se pe cele mai noi tehnologii existente la nivel mondial. BILKA își comercializează produsele la nivelul întregii țări prin intermediul a peste 500 dealeri stabili. Rețeaua de distribuție BILKA acoperă integral teritoriul României.

BILKA la 6 luni: creștere de 55% și o nouă linie de producție

BILKA, liderul pieței de acoperișuri, a înregistrat în primele 6 luni ale lui 2015 afaceri de 69 milioane lei, în creștere cu 55% față de aceeași perioadă a anului trecut. Conform estimărilor companiei, 1 din 4 acoperișuri metalice vândute în prima jumătate a anului a fost achiziționat de la BILKA.

„Am avut în primele 6 luni ale lui 2015 afaceri cât am avut în primii patru ani de activitate (2007-2010) cumulat. Această performanță vine ca urmare a maturizării investițiilor de peste 9 milioane de euro realizate în cei 8 ani de activitate. Totuși, o contribuție decisivă la creșterea afacerilor a fost reprezentată de infrastructura internă a companiei, de sistemul de management care a gestionat eficient resursele existente și a fructificat investițiile realizate. Consider că fără acest aspect, capacitatea de producție, investițiile și gama de produse și servicii, ajung să nu fie suficiente într-o piață concurențială”, declară Horațiu Țepeș, proprietar BILKA.

Noi linii de producție și modele de țiglă metalică

La sfârșitul lunii iunie compania a pus în funcțiune o nouă linie de producție, dublând astfel capacitatea de producție pentru țigla metalică BALCANIC. Această investiție face parte din programul investițional demarat la începutul anului trecut, care se ridică la aproximativ 7 milioane de euro și se va finaliza în 2016.

„Ne-am propus să putem onora orice comandă în doar 24 de ore. Astfel, pentru a respecta acest angajament, odată cu creșterea cererii suntem nevoiți să creștem și capacitatea de producție. În a doua jumătate a anului vom instala alte 7 noi linii de producție și vom lansa și 3 noi modele de țiglă metalică. Diversificarea gamei de produse va duce atât la creșterea afacerilor BILKA cât și la creșterea întregii piețe de acoperișuri. Investițiile sunt susținute din fonduri proprii, credite bancare și peste 3 milioane lei din fonduri europene”, precizează Horațiu Țepeș. După un salt de 55% al cifrei de afaceri și investițiile realizate pentru extinderea producției, compania vizează achiziția de noi terenuri.

„În domeniul nostru, o creștere de 55% aduce, pe lângă nevoia creșterii capacității de producție, și nevoia creșterii capacității de stocare a materiei prime. În acest sens vizăm achiziția de noi terenuri. Pentru anul acesta concesionarea sau achiziția terenului de 13.000 mp din imediata apropiere a fabricii, aflat în domeniul public, devine impetuos necesară pentru buna funcționare a fluxului de producție”, declară Horațiu Țepeș

Piața de acoperișuri în 2015: potențial de creștere cu până la 15%

Conform studiilor interne piața de acoperișuri metalice a înregistrat în prima jumătate a anului o creștere medie de 10%. În 2015 motoarele vânzărilor de acoperișuri rămân lucrările de renovare, însă se simte un reviriment atât în zona lucrărilor rezidențiale noi, cât și industriale.

„Previziunile noastre se bazează în principal pe evoluția pieței în primul semestru când cererile pentru învelitori au crescut neașteptat de mult. Cererea de noi locuințe, susținerea achiziționării de locuințe noi din partea statului, disponibilitatea băncilor de a susține pe de-o parte constructorii și pe de altă parte persoanele fizice, împreună cu eforturile producătorilor pentru creșterea pieței, sunt câteva dintre elementele care aduc un plus pe piața acoperișurilor. De asemenea, de anul acesta, vom resimți și efectele pozitive ale proiectelor realizate în domeniul agriculturii prin programele de finanțare cu fonduri europene în perioada 2007 – 2014. Odată ajunse la maturitate aceste investiții generează noi oportunități dar și resursele financiare necesare dezvoltării acestui sector. Sunt resorturile pentru o creștere considerabilă a pieței de acoperișuri și implicit a afacerilor BILKA”, precizează Horațiu Țepeș.

INFO BILKA, producător de sisteme pentru acoperișuri a fost înființată în 2007. BILKA a înregistrat în 2014 afaceri de 134 milioane de lei. Fabrica BILKA se întinde în prezent pe o suprafață de 45.000 mp cu destinație hale de producție, depozitare și birouri. Pe poarta fabricii au ieșit doar anul trecut peste 4 milioane mp de țiglă metalică. Liniile de producţie sunt complet automatizate, bazându-se pe cele mai noi tehnologii existente la nivel mondial. În 2014, BILKA și-a vândut produsele la nivelul întregii țări prin intermediul a peste 500 dealeri stabili. Rețeaua de distribuție BILKA acoperă integral teritoriul României.

BILKA ridică planul investițional demarat anul trecut, la 7 milioane de euro

BILKA, lider pe piața autohtonă de acoperișuri, a demarat anul trecut un plan investițional cu finalizare în 2016 care se ridică la aproximativ 5 milioane de euro. La începutul acestui an compania a suplimentat bugetul cu 2 milioane de euro. Suma bugetată este distribuită către dezvoltarea produselor cu desfacere în sectorul industrial dar și către cel rezidențial.

Planul investițional cuprinde două etape. Prima etapă a fost demarată și încheiată anul trecut și s-a ridicat la 3 milioane euro. Suma a fost direcționată către creștere capacității de producție pentru produsele deja existente în portofoliu și pentru achiziționarea și renovarea halelor Romlag Brașov, ajungând astfel la la o suprafață totală de aproximativ 45.000 mp cu destinație depozit, linii de producție și spațiu de birouri.

Cea de-a doua etapă, începută anul acesta, se ridică la 4 milioane de euro și vizează creșterea și în special diversificarea producției. Opt noi linii de producție pentru țiglă metalică, elementele sistemului pluvial și accesorii pentru acoperiș vor fi instalate anul acesta în fabrica BILKA.

„Creșterea capacității de producție și diversificarea gamei de produse reprezintă un pas important ce va aduce un plus valoare pieței și va contribui la noi performațe financiare pentru BILKA. Prin deciziile și investițiile realizate în 2014- 2015 punem la dispoziția clienților un sistem complet de acoperiș, o gamă largă de produse și culori, transport, montaj, consultanță la achiziție și asistență post vânzare. Astfel determinăm clientul să nu mai petecească acoperișul, ci să îl renoveze. Acțiunile noastre de azi vor determina creșterea pieței autohtone de acoperișuri de mâine, fără să mai așteptăm măsuri și proiecte guvernamentale care să ridice piața”, declară Horațiu Țepeș.

Investițiile sunt susținute din profitul companiei, fonduri europene și credite bancare. În plus, anul acesta compania a obținut un ajutor de stat în valoare de 1 milion de lei și un dosar de fonduri europene de 3,5 milioane de lei.

„Finanțarea a fost solicitată în condițiile prevederilor schemei de ajutor de stat pentru sprijinirea investițiilor care promovează dezvoltarea regională prin crearea de locuri de muncă. Asta înseamnă că în urma investițiilor vom genera 30 noi locuri de munca, iar ajutorul

de stat obținut, va susține pentru doi ani consecutivi, 50% din totalul cheltuielilor salariale pe care noi le vom avea cu cei 30 de noi angajati. O inițiativă binevenită care încurajează antreprenorii români să creeze noi locuri de muncă”, declară Horațiu Țepeș.

Focus pe export

Producția din fabrica de la Brașov a mers anul trecut, în proporție de 96% pe piața internă, exporturile reprezentând doar 4%. Pentru 2015 compania are în vedere dezvoltarea și creșterea canalelor de export.

„În urma investițiilor realizate avem produse competitive, mijloacele și resursele necesare pentru a ne focusa mai mult pe exporturi. Pentru anul acesta așteptăm o creștere a ponderii exporturilor în totalul cifrei de afaceri cu câteva procente. Principalele țări pe care vor ajunge produsele BILKA anul acesta sunt țările ex-sovietice sau Slovacia, Germania, Austria, Ungaria, Bulgaria”, declară Horațiu Țepeș.

Piața de acoperișuri în 2015 – potețial de creștere cu până la 15%

Conform estimărilor companiei, în primele trei luni ale anului, piața de acoperișuri a înregistrat o creștere de aproximativ 5-8%.

„Trendul pozitiv din piata observat în T1 al acestui an, când vânzările BILKA au înregistrat o creștere de 38% față de același interval al anului trecut, ne permite să fim optimiști și să vedem pentru sfârșitul anului o creștere a pieței de acoperișuri cu 10%. O evoluție pozitivă a agriculturii și condițiile meteo favorabile ar putea duce la creșterea pieței chiar și cu 15%. Avem o mare nevoie de spațiu locativ și mare potențial nevalorificat în piață. Consider că decalajul față de ceea ce se întâmplă în Vest trebuie combătut, iar noi ca producători, prin investițiile realizate pentru creșterea calității produselor și serviciilor vom avea o contribuție semnificativă la creșterea pieței”, declară Horațiu Țepeș.

BILKA a încheiat 2014 cu afaceri în creștere cu 29% și o cotă de piață de 24%

BILKA, lider pe piața autohtonă de acoperișuri, a încheiat 2014 cu o cifră de afaceri de peste 134 milioane de lei, în creștere cu 29% față de 2013. Peste 4 milioane de mp de învelitori metalice au fost produse și comercializate anul trecut de BILKA devenind astfel și cel mai mare consumator român de tablă prevopsită cu peste 30.000 de tone achiziționate.

În topul vânzărilor rămâne țigla metalică cu o pondere de 54% din totalul vânzărilor. Aceasta este urmată de accesorii, tablă cutată și panouri termoizolante care reprezintă aproximativ 31% iar sistemul pluvial (jgheaburi și burlane) reprezintă 15%. În materie de culoare, anul trecut, compania a înregistrat o creștere pentru nuanțele închise, maro, ciocolatiu sau negru care au reprezentat aproximativ 50% din volumul vânzărilor, 2 milioane mp.

„Considerăm 2014 ca fiind cel mai bun an din istoria Bilka. Vorbim de un an la sfârșitul căruia am tras linie și avem: performanțe financiare mult peste media jucătorilor din această piață și în conformitate cu obiectivele stabilite la început de an, investiții de 3 milioane euro, hale noi care se întind pe 27.000 mp, două noi linii de producție și aproximativ 26.000 de case acoperite” declară Horațiu Țepeș, proprietar BILKA.

Conform estimărilor interne, în 2014 BILKA a înregistrat o creștere și pentru cota din piața de ţiglă metalică. Dacă în 2013 deținea 21% din piața autohtonă de țiglă metalică, în 2014 a ajuns la 24%.

„2014 a fost un an dificil pentru mediul de business, lipsit de predictibilitate și marcat de insolvețe. Am știut încă din primul an de activitate că evoluția companiei trebuie să fie influențată în cea mai mare măsură de strategia internă de business. Astfel timp de 8 ani am investit peste 9 milioane de euro și obiectivul principal a fost acela de a ajunge la o capacitate de producție optimă, un sistem logistic performant, o gamă largă de produse și o distribuție la nivelul întregii țări. Un alt aspect important pentru evoluția companiei este eficiența întregii echipe și faptul că nu mergem cu ceasul la muncă, mergem cu obiectivele bine stabilite și conștienți că pentru a ne menține poziția de lider trebuie să întrecem ziua de ieri. Fără investiții și fără multă muncă nu am fi performat”, precizează Horațiu Țepeș.

2015 – 8 noi linii de producție

În 2015 o direcție importană în strategia de business a companiei este continuarea planului investițional demarat anul trecut care se ridică la 5 milioane de euro. Acesta vizează în primul rând creșterea și diversificarea producției.

„Pentru 2015 continuăm planurile de dezvoltare. Avem de acoperit cu utilaje de producție halele achiziționate anul trecut și investiții bugetate pentru opt noi linii de producție pentru țiglă metalică, elementele sistemului pluvial și accesorii pentru acoperiș. Odată instalate aceste utilaje, vom lansa și noi produse. Strategia noastră de business este o premisă care ne permite să considerăm că în 2015 vom rămâne numărul 1 în piață”, precizează Horațiu Țepeș.

Creșterea suprafeței de producție continuă să facă parte din strategia de dezvoltare a companiei pentru următorii ani. Pentru a ajunge la suprafața optimă și necesară investițiilor bugetate pentru următorii ani, Bilka are în vedere achiziționarea unei noi suprafețe de 15.000 mp de teren aflată în apropierea fabricii din Brașov. Achiziționarea unui competitor local continuă să fie unul din obiectivele Bilka pe termen mediu.

BILKA continuă investițiile și crește la 9 luni cu 34 procente

BILKA, lider pe piața autohtonă de acoperișuri, încheie primele 9 luni ale anului cu o cifră de afaceri de peste 100 milioane de lei, în creștere cu 34 de procente comparativ cu aceeași perioadă a lui 2013. Peste 3 milioane de mp de învelitori metalice au fost produse și comercializate în această perioadă de BILKA.

„Creşterea de 34% înregistrată în primele 9 luni ale acestui an confirmă aşteptările noastre cu privire la numărul mare de acoperișuri ce necesită înlocuirea imediată. Chiar dacă nu au fost demarate noi lucrări de construcții sau proiecte de anvergură, în domeniul nostru cerere există și vine în mare parte din renovări, peste jumătate din totalul cererilor înregistrate de noi. Considerăm vara lui 2014 ca fiind cea mai bună din istoria BILKA”, declară Horaţiu Ţepeş, proprietar BILKA.

Piața de acoperișuri s-a ridicat în 2013 la 27 milioane mp, 62% fiind reprezentată de acoperișurile metalice. Pentru 2014 compania estimează o creștere similară celei din 2013, de 5 procente și o creștere de 2-3 procente a ponderii acoperișurilor metalice în totalul pieței de acoperișuri.

„Anul acesta în lunile de vară am produs la capacitate maximă, în trei schimburi, în unele zile ieșind pe porțile fabricii peste 200 acoperișuri. Asta se datorează eforturilor și investițiilor realizate în cei 7 ani de existență. La noi vânzările sunt impulsionate de un complex de factori: capacitate de producție optimă, sistem logistic performant, gamă largă de produse, distribuție la nivelul întregii țări și echipa care reușește să coordoneze aceste elemente”, declară Horațiu Țepeș.

Investiţiile din 2014 sunt în grafic

BILKA continuă seria investițiilor demarate la începutul lui 2014 care fac parte dintr-un plan investițional de amploare, cu finalizare în 2016, și care se ridică la aproximativ 5 milioane de euro.

„Investițiile realizate anul acesta se ridică la 2,5 mil euro. O parte din această sumă a fost accesată pentru achiziționarea și renovarea platformei Romlag Brașov care este în plină desfășurare. O altă parte din investiții este reprezentată de achiziționarea a trei noi linii de producție: două linii de țiglă metalică care au crescut capacitatea de producție pentru țigla metalică Clasic cu 60% și o linie de accesorii pentru acoperiș. Acum avem în curs investiția pentru o nouă linie de accesorii pentru sistemul pluvial, proiect pentru care am accesat și fonduri europene”, precizează Horațiu Țepeș

Bilka Steel inaugurează a doua linie de producție din acest an

Bilka Steel, lider pe piața autohtonă de învelitori metalice (țiglă metalică), inaugurează o nouă linie de producție care crește capacitatea de producție pentru țigla metalică Clasic cu 30%. Aceasta este a doua linie pusă anul acesta în funcțiune la Brașov după cea din luna aprilie. Cele două linii au crescut capacitatea de producție pentru țigla metalică Bilka Clasic cu 60%.

Aceasta investiție face parte din programul investițional demarat la începutul anului, care se ridică la aproximativ cinci milioane de euro și se va finaliza în 2016.

„Ne-am propus să putem onora orice comandă, să nu ajungem în situația în care să nu putem produce cât se cere. Vrem să putem livra toate comenzile în doar 24 de ore. Acum calitatea și promptitudinea sunt principalele criterii după care clienții iau decizia de a achiziționa țigla metalică, iar prețul le urmează. Pentru a reuși să respectăm acest angajament cele două linii de producție erau absolut necesare”, declară Horațiu Țepeș, proprietar Bilka Steel.

Creștere de 43 procente în primul semestru

Compania a înregistrat în primul semestru al anului o cifră de afaceri de aproximativ 45 milioane de lei, în creștere cu 43 de procente comparativ cu aceeși perioadă a lui 2013.

„Evoluția noastră din prima jumatăte a anului a fost susținută de investițiile pe care le-am făcut pentru noile capacități de producție. După ce la începutul anului am achiziționat activele Romlag Brașov care sunt în renovare și am mărit suprafața deținută cu 27.000 mp, au urmat cele două linii de producție care au crescut capacitatea de producție pentru țigla metalică Bilka Clasic cu 60%. Următorul pas este o nouă linie de accesorii pentru acoperiș care va fi realizată din fonduri europene. Pentru aceasta am depus dosarul în 2011, contractul de finanțare a fost semnat la începutul lui 2014 iar în prezent ne ocupăm de procedura de achiziție care estimăm că se va finaliza la mijlocul lui 2015.Capacitatea de producție mare, sistemul de logistică performant și buna colaborare cu cei peste 500 de parteneri sunt premisele care ne fac să credem că anul acesta, pentru al treilea an consecutiv, vom doborî recordul de mp de învelitori metalice produse și comercializate de către o companie din România”, precizează Horațiu Țepes.

Bilka Steel la cinci luni: afaceri în creștere cu 43% și o nouă line de producție

Bilka Steel, cel mai important producător român de învelitori metalice (ţiglă metalică), a înregistrat la finalul lunii mai o creștere a cifrei de afaceri de 43 de procente comparativ cu aceeși perioadă a lui 2013. Compania a produs și comercializat peste 1 milion de mp de învelitori metalice în primele 5 luni ale anului.

Creșterea afacerilor Bilka din această perioadă a fost susținută, pe lângă investițiile realizate la începutul anului, de trendul ascendent al pieței de acoperișuri metalice și de condițiile meteo favorabile.

„Conform estimărilor noastre, în primele luni ale anului, piața a înregistrat o creștere de aproximativ 5 procente. Acest aspect s-a simțit într-un mod pozitiv și în vânzările companiei. Diferența până la 43 de procente se datorează partenerilor nostri, pe de-o parte furnizorii de materie primă şi pe de altă parte distribuitorii și montatorii, cu care am reuşit să punem la punct un sistem logistic performant de tip supply chain management. Cheia în această industrie este flexibilitatea şi rapiditatea cu care companiile transformă o măsurare a unei clădiri într-un acoperiş durabil „, declară Horațiu Țepeș, proprietar Bilka Steel.

O nouă linie de producție

Compania a pus în funcțiune la sfârșitul lunii aprilie o nouă linie de producție care crește capacitatea de producție pentru țigla metalică Clasic cu 30%. Această investiție face parte din programul investițional demarat la începutul anului, care se ridică la aproximativ 5 milioane de euro și se va finaliza în 2016.

„Până acum ne-am concentrat și am reușit să avem o capacitate mare de livrare, un sistem logistic rapid și relații de colaborare cu distribuitorii la nivelul întregii țări. Astfel, anul acesta vom pune la treabă tot acest sistem logistic. Noua linie de producție va permite o mai mare flexibilitate a fluxurilor de producţie. În perioada de sezon din anii trecuţi produceam la capacitate maximă, iar fără această investiție suntem siguri că anul acesta, în perioada iunie-octombrie, nu am fi reușit să facem față comenzilor”, precizează Horațiu Țepeș.

Focus pe export

Producția din fabrica de la Brașov merge în proporție de 95% pe piața internă, exporturile reprezentând doar 5%.

„Anul acesta, principalele țări către care vor ajunge produsele Bilka sunt țările ex-sovietice sau Slovacia. Germania, Austria, Ungaria și Bulgaria sunt alte pieţe unde am reușit să intrăm încă de anul trecut și pe care vom continua să livrăm și în 2014. Odată cu creșterea capacității de producție și cu intensificarea vânzărilor în țări precum Solovacia, avem mijloacele și resursele necesare pentru a ne focusa mai mult pe exporturi”, declară Horațiu Țepeș.

Bilka Steel demarează un plan investițional de 5 milioane de euro

BILKA Steel, cel mai important producător român de învelitori metalice (ţiglă metalică), a demarat un plan investițional cu finalizare în 2016 care se ridică la aproximativ 5 milioane de euro. Suma bugetată este distribuită către dezvoltarea produselor cu desfacere în sectorul industrial dar și către cel rezidențial.

Bilka Steel reindustrializează o parte a platformei Rulmentul Braşov

Prima etapă din strategia de dezvoltare industrială a fost realizată în luna februarie. Bilka Steel a încheiat procedurile și a semnat documentele pentru achiziționarea activelor imobiliare Romlag Brașov care se întind pe o suprafață de aproximativ 27.000 mp.

Halele intrate în proprietatea Bilka Steel sunt situate pe platforma Rulmentul Brașov și se află în vecinătatea halelor deja deținute de companie. Prin adăugarea noii suprafețe la cei 17.500 mp pe care se găsesc în prezent halele de producție Bilka Steel, se ajunge la o suprafață totală de aproximativ 45.000 mp cu destinație depozit, linii de producție și spațiu de birouri.

Creșterea suprafeței pe care își desfășoară activitatea continuă să facă parte din strategia de dezvoltare a companiei pentru următorii ani. „Pentru a ajunge la suprafața optimă și necesară investițiilor pe care ni le-am bugetat pentru următorii 3 ani, mai avem nevoie de alți 15.000 mp de teren. În acest sens avem în vedere achiziționarea sau concesionarea unei noi suprafețe din fosta platformă Rulmentul”, declară Horațiu Țepeș.

În anii trecuți, Bilka Steel s-a concentrat pe dezvoltarea serviciilor și a gamelor de produse sau a reţelei, dar 2014 reprezintă primul pas din strategia de dezvoltare pe producția industrială. Acesta este unul dintre obiectivele Bilka Steel pentru următorii ani.

„Noul spațiu va avea ca destinație depozitarea materiei prime și a produselor finite. Depozitarea în condiţii optime a rulourilor de tablă de oţel prevopsită are un rol esențial în menținerea calității produselor finite. Conform standardelor de depozitare existente la nivel europen, atât materia primă cât și foaia de țiglă metalică (deja prelucrată) sau accesoriile pentru acoperiș, trebuie să fie stocate în spații închise şi ventilate. Pentru îndeplinirea normelor de depozitare sugerate de furnizori, o bună parte din suprafața actualei hale de producție era destinată depozitării. Odată cu noua achiziție, avem loc pentru liniile noi de producţie”, declară Horațiu Țepeș.

2014 – un plan ambițios de investiții pentru BILKA

Planul investițional al companiei de anul acesta, presupune în primul rând mărirea capacității de producție. Achiziționarea unui producător local rămâne o variantă pentru Bilka Steel, dar și consolidarea rețelei de distribuție în anumite zone din România şi celelalte țări în care vinde în prezent.

„Pentru 2014 avem planuri mari de dezvoltare. Atenția noastră este distribuită în două direcții: dezvoltarea producției și a rețelei de distribuție, dar asta doar în anumite zone. În prima jumătate a anului preconizăm finalizarea investiției în mărirea capacității de producție de țiglă metalică CLASIC. Aceasta va crește cu 60 de procente capacitatea de producție pentru acest produs. Avem investiții bugetate şi aprobate pentru achiziționarea unei noi linii de producție pe zona de accesorii. Nu renunțăm nici la ideea de a achiziționa un producător local și de a introduce un nou produs în portofoliul Bilka”, precizează Horațiu Țepeș.

2013 generatorul noilor investiții

Creșterea accelerată a companiei pe baza măririi cererii a creat nevoia demarării programului investițional de anvergură, dar și mijloacele financiare necesare acestuia. Bilka a încheiat 2013 cu afaceri de 104 milioane lei, în creștere cu 41 procente față de 2012. Vânzările totale s-au ridicat la aproximativ 3,2 milioane mp de ţiglă metalică.

„Anul trecut ne-am consolidat poziția de lideri pe piața autohtonă de acoperișuri. Conform estimărilor noastre, în 2013 a înregistrat o creștere și pentru cota din piața de ţiglă metalică. Dacă în 2012 am avut o cotă de 15% din piața autohtonă de țiglă metalică, în 2013 aceasta a crescut la 21 procente”, declară Horațiu Țepeș.

„Anul trecut cererile au fost mult peste nivelul așteptărilor noastre, astfel în lunile de vârf, iulie-august, am lucrat la capacitate maximă și au fost momente în care ne-am temut că am putea fi puși în situația de a nu face față comezilor. Volumul mare de cereri a generat și nevoia unor noi investiții”, declară Horațiu Țepeș.

BILKA Steel a crescut la 9 luni cu peste 41 de procente

BILKA Steel, cel mai important producător român de învelitori metalice (ţiglă metalică), a înregistrat la nouă luni o cifră de afaceri de aproximativ 75 milioane lei. Cifra este în creștere cu peste 41 procente față de aceeași perioadă a lui 2012.

Creşterile cifrei de afaceri din 2012 și 2013 au fost susţinute de liniile de producţie de ultimă generaţie aflate în fabrica BILKA Steel de la Braşov. „Nu este însă deajuns să ai o fabrică de ultimă generație pentru a ajunge lider de piaţă” declară Horaţiu Ţepeş, proprietar BILKA Steel.

Fidelizarea celor aproximativ 500 de parteneri care au acoperit clădiri în România cu produse BILKA se datorează atenţiei îndreptate către ei prin menţinerea standardelor de calitate la produse şi la asistența post vânzare. Un partener este mulţumit atâta timp cât în plin sezon termenele prevăzute în contracte sunt cele reale.

„Performanțele obținute de oamenii noştri de vânzări, sprijiniţi de investițiile în tehnologie realizate anual din 2008, au fost roadele unui mix între atenția acordată consumatorului și calitatea produselor de la care nu am făcut rabat, indiferent de vârfurile de sarcină la care am fost supusi în lunile de vară şi în această toamnă. Ne-am uitat la ce își doresc românii, care sunt nevoile lor în materie de țiglă metalică și am acționat în consecință. Trecem printr-o perioadă în care românii sunt chibzuiți cu cheltuielile, iar piața înregistrează creșteri timide. Consumatorul este mult mai exigent și mai atent în momentul achiziției, dar și mai educat față de anii trecuți. Nu se mai caută produsul cel mai ieftin, este valorizat raportul calitate-preț. Toate acestea au fost susţinute de o aprovizionare şi o distribuţie inteligentă, mai ales în lunile de vârf. Au fost momente în această vară când am simţit că mai mult nu se poate!” declară Horațiu Țepeș, proprietar BILKA Steel.

„Creşterea peste estimări se datorează lunilor de vară şi de toamnă. În aceste perioade am resimțit o creștere a cererii determinată în mare parte de „sezonalitatea” cu care deja ne-am obișnuit. Pe de-o parte unitățile hoteliere din zona montană realizează lucrări de renovare pe timpul verii, iar pe de altă parte sunt foarte mulți români care muncesc în străinatate şi care vara vin în concediu în țară și-și pregătesc casele pentru când vor reveni definitiv”, declară Horațiu Țepeș.

În 2013, BILKA Steel și-a vândut produsele la nivelul întregii țări prin intermediul a peste 500 dealeri stabili. Rețeaua de distribuție Bilka Steel acoperă integral teritoriul României. 95% din țigla metalică produsă la Braşov ajunge pe casele românilor, exportul reprezentând 5% din cifra de afaceri a BILKA Steel.

„Principalele țări în care exportăm produsele noastre sunt țările ex-sovietice și Slovacia. Pentru moment ne concentrăm atenția pe România. Cerere și nevoie de țiglă metalică şi învelitori metalice există şi la noi în țară. Dacă ne uităm la câteva orașe precum Sibiu, Cluj sau Brașov vedem câte acoperișuri avem de schimbat, ca să nu mai spunem de multe alte zone cărora le va veni rândul.”, precizează Horațiu Țepeș.

A mers agricultura, merg şi acoperirile târzii cu ţiglă metalică

Pentru sfârșitul lui 2013, BILKA Steel estimează vânzări de peste 3 milioane mp de ţiglă metalică, volum mult peste cel estimat la începutul anului și un record absolut pentru orice producător din piaţa autohtonă. Un factor ce va contribui la o evoluție pozitivă și pe sfârșit de an, chiar dacă meteorologii anunță preciipitații abundente, este evoluția favorabilă din agricultură.

„Spre deosebire de anii trecuți când, odată cu venirea sezonului ploios, cererea pentru învelitori metalice nu doar că stagna, ci chiar scădea, anul acesta am înregistrat o creștere și cererile continuă să vină. Acest lucru se poate datora și evoluției favorabile din agricultură care a adus lichidități, iar cei care au amânat momentul schimbării sau renovării acoperișului au acum mijloacele financiare necesare achiziției”, declară Horațiu Țepeș.

BILKA Steel, numărul 1 în piaţa de ţiglă metalică din România în 2012

BILKA Steel, cel mai important producător român de învelitori metalice (ţiglă metalică), a înregistrat în 2012 o cifră de afaceri de 74 milioane de lei, în creștere cu 60% față de 2011.

Conform studiilor oficiale, BILKA Steel a avut anul trecut o cotă de 15% din piața de ţiglă metalică. Piața autohtonă de învelitori metalice care s-a ridicat anul trecut la 66 milioane de euro, în scădere cu aproximativ 3% față de anul precedent.

Dezvoltarea accelerată a BILKA Steel a fost susţinută an de an cu investiți în mijloace de producție şi în divesificarea gamei de produse, fapt care oferă clientului final un sistem integrat pentru învelirea casei sau a oricărei construcţii, rezidenţiale sau industriale.

„De-a lungul timpului, din 2007 de când am demarat activitatea la BILKA Steel şi până în prezent, am investit permanent în dezvoltarea companiei. Pentru ca în 2012 să putem vinde peste 2 milioane de mp de tiglă metalică efortul investiţional s-a ridicat la peste 5,5 milioane de euro” Horațiu Țepeș, proprietar BILKA Steel.

Încă din 2007 când BILKA era importator de acoperișuri metalice și mai târziu, în 2008, când compania a devenit producător, am înregistrat creșteri substanțiale an de an.

Evoluție cifră de afaceri Bilka (RON)

„Am încheiat 2007 cu 2 milioane de lei şi cu doar 2 angajați, iar după 5 ani am ajuns la 74 milioane lei și la un număr de 64 de angajați. Premisele acestei creșteri au stat în planul de investiţii şi în abordarea corectă a afacerii cu privire la distribuitori şi la clientul final, însă a fost foarte importantă şi resursa umană. Ne lăudăm cu faptul că media de vârstă a echipei de vânzări este demnă de invidiat chiar și pentru o echipă de fotbal, anume 27 de ani” declară Horațiu Țepeș.

La finalul lui 2012, BILKA Steel a ajuns să-şi vândă produsele la nivelul ţării prin intermediul a 500 de dealeri stabili. „Anul trecut am avut clienţi direcţi aproximativ 1300 de companii, iar pentru acest an ne propunem dezvoltarea reţelei de distribuţie, însă asta doar în anumite zone ale ţării, unde credem că putem avea o poziţie mai bună” declară Horațiu Țepeș.

BILKA Steel a înregistrat în primele 6 luni ale acestui an o cifră de afaceri de 31 milioane lei, în creștere cu peste 28% față de aceeași perioadă a lui 2012. Pentru sfârșitul lui 2013 reprezentantul BILKA estimează o creștere similară cu cea din prima jumătate a anului, cu vânzări de aproximativ 3 milioane mp de ţiglă metalică, un record absolut pentru orice producător din piaţa autohtonă.