Bilka mizează pe o creștere de 20% pentru 2019

BILKA, liderul pieței de acoperișuri, a încheiat 2018 cu o cifră de afaceri de 501 milioane lei (108 milioane de euro), în creștere cu 27% față de 2017, când a înregistrat afaceri de 394 milioane lei.

Businessul a crescut în 2018 cu 27%, în condiţiile în care piața de acoperișuri a crescut cu puțin sub 10%, potrivit datelor companiei.

„Creşterea înregistrată, anul trecut, este peste nivelul de creştere al pieţei ceea ce înseamnă că acoperișul Bilka continuă să ia din cota de piață a celorlalte branduri prezente pe piața din România și cele din proximitate. Creșterea înregistrată vine pe fondul unui consum ridicat, al investițiilor companiei din ultimii ani, al dezvoltării brandului pe o poziţie premium şi nu în ultimul rând pe creșterea exporturilor. Sunt elementele care stau la baza strategiei noastre de business și indicatorii de performanță pe care îi contorizăm permanent”, a declarat Horațiu Țepeș, CEO Bilka.

Investițiile și exportul – factorii de creștere în 2019

Compania și-a propus pentru anul în curs, o evoluție a afacerilor la peste 600 milioane lei, în creștere cu 20% față de nivelul raportat anul trecut. Estimările se bazează în special pe extindere și investiții.

Anul acesta, compania își continuă strategia de creștere prin investiții continue pe toate palierele de business. În prezent are în desfășurare un plan de investiții pentru dezvoltarea diviziei de produse cu destinație industrial. Acesta se ridică la 20 milioane de euro și are termen de finalizare 2020.

„Anul acesta continuăm planul de investiții pentru dezvoltarea diviziei de industrial, plan care ajunge la 20 milioane de euro și se desfășoară în perioada 2017-2020. În prezent suntem în plin proces de renovarea a spațiilor de producție achizitionate la finalul lui 2017 și în paralel înaintăm cu procedurile pentru achiziția de utilaje de producție necesare și creșterea echipei care va gestiona această divizie. În același timp continuăm investițiile pentru creșterea capacității de producție și a gamei de produse pentru divizia de rezidențial. Pentru această divizie, pentru 2019 avem un buget de investiții de 5 milioane de euro care va fi utilizat pentru achiziția de noi utilaje de producție, creșterea spațiului de producție și depozitare, dar și creșterea parcului auto. Vom continua strategia noastră de creștere prin investiții, totuși, anul acesta analizăm și ne gândim și la o posibilă achiziție de companii din domenii conexe domeniului nostru de activitate”, a precizat Horațiu Țepeș.

Exporturile în creștere cu 50%

Exporturile reprezintă o altă direcție importantă de creștere pentru companie. Anul trecut Bilka a exportat sisteme complete pentru acoperișuri în valoare de 11 milioane de euro, în creștere cu 50% față de anul trecut.

Sunt piețe din Europa, în care putem ajunge lider de piață în următorii 5 ani. Potențialul de creștere pe care îl vedem la export și faptul că investițiile realizate în ultimii ani ne permit să fim competititivi în toată Europa, ne fac să accesăm tot mai multe piețe și să ne uităm și spre alte continente. Și anul acesta dezvoltarea de noi piețe de desfacere rămâne unul dintre obiectivele noastre principale, împreună cu consolidarea brandului în țările pe care deja suntem prezenți. Ne propunem pentru finalul anului menținerea creșterii afacerilor realizate din export de 50%”, a declarat Țepeș.

BILKA, liderul pieței de acoperișuri și cel mai mare consumator român de oțel prevopsit, a înregistrat în 2018 afaceri de 501 milioane de lei. În cei 12 ani de activitate compania a acoperit peste 250.000 de case și a realizat investiții de peste 40 milioane euro. Liniile de producţie sunt complet automatizate, bazându-se pe cele mai noi tehnologii existente la nivel mondial.

În 2018, BILKA și-a vândut produsele la nivelul întregii țări și la export, prin intermediul a peste 500 dealeri stabili. Produsele BILKA ajung la export în țări precum Bulgaria, Ungaria, Republica Moldova, Germania, Polonia, Slovacia, Olanda, Austria, Irlanda sau Ucraina.