Strategia Bilka pentru noi angajări: pe lângă pachetul salarial și beneficii, care se situează peste media județului, compania este permanent conectată la nevoile angajaților

Forța de muncă străină rămâne o variantă, dar scumpă

Bilka este una dintre companiile tinere la poalele Tâmpei, înființată în 2007, dar care a investit permanent în dezvoltare, astfel că a ajuns să fie lider pe piața acoperișurilor din România.

Estimările financiare arată că în ciuda contextului economic și sanitar nefavorabil, compania brașoveană Bilka se va menține principalul producător de pe piață și își va atinge obiectivul propus pentru acest an, de a depăși pragul de 1 miliard de lei cifră de afaceri.

„Putem spune că 2021 este unul dintre cei mai performanți ani pentru Bilka, dar în același timp și anul cu cele mai multe provocări. Faptul că am reușit să atingem aceste cifre în contextul pandemiei la care s-au adăugat majorările prețurilor la materiile prime li problemele pe lanțurile logistice de aprovizionare, reprezintă o performanță”, ne-a declarat Elena Munteanu, director HR în cadrul Bilka.

În prezent compania a ajuns la 600 angajați, dintre care 50 au fost integrați în ultimul an. Dezvoltarea Bilka va continua, în contextul deschideri unei noi facilități noi de producție anul viitor, ce va însemna și creșterea echipei, iar pentru anul viitor conducerea companiei estimează că va ajunge la 650 angajați. „Anul acesta pentru noi prioritare au fost investițiile pentru finalizarea fabricii de panouri termo­izolante. Suntem în ultima etapă a proiectului și planul este ca in prima parte a anului viitor să fim pregătiți pentru producție”, a precizat reprezentantul companiei.

Oportunități de promovare permanente

Anul acesta, s-au făcut angajări în aproape toate departamentele TESA, iar în ceea ce privește zona de producție și administrativă, Bilka angajează atât personal calificat, cât și necalificat. „Avem constant posturi de stivuitorist, operator linie de producție, gestionar, conducător auto, inginer mecanic, lăcătuș etc. Sunt echipe, care odată cu creșterea activității companiei și a investițiilor, cresc și ele”, a menționat Elena Munteanu.

În ceea ce privește fidelizarea angajaților, conducerea companiei a constatat de-a lungul timpului că în general angajații părăsesc locul de muncă pentru alte motive decât salariul. Astfel strategia Bilka este ca pe lângă pachetul salarial și beneficii asumate contractual, care se situează peste media județului, să fie permanent conectată la nevoile angajaților. „Încercăm permanent să identificăm punctele forte ale fiecăruia și să îl îndrumăm către poziția cea mai potrivită pentru el, astfel evităm demotivarea angajaților doar pe motiv de «nepotrivire» cu jobul pentru care au aplicat. Venim permanent cu noi oportunități de promovare, cu programe de training și sisteme de evaluare și apreciere a performanței”, a explicat directorul de HR al Bilka.

Salariu mediu, peste media națională

Un alt avantaj important al Bilka este faptul că a fost și este atentă în permanență la piața forței de muncă și se adaptează la schimbările pieței, astfel încât reușește prin pachetul salarial, programul de lucru, bonusurile oferite, să atragă forța de muncă și să o rețină, rata de retenție fiind mare. (…). „Permanent urmărim media salariilor pe județ și pe țară, pentru a vedea ce alte posibilități ar avea angajații și ce trebuie să facem pentru a-i motiva în continuare. Date fiind aceste avantaje pe care le oferim angajaților, ne permitem în continuare să selectăm și să păstrăm personalul care corespunde cererilor companiei. Faptul că Bilka este o companie tânără și în plină dezvoltare este un alt atu. Spun asta pentru că angajații găsesc la Bilka multiple oportunități de dezvoltare. Programele permanente de investiții pe care compania le realizează pentru creșterea și diversificarea produselor și serviciilor aduc și noi oportunități de dezvoltare profesională pentru angajații și candidații companiei”, a explicat reprezentantul Bilka.

Pentru a găsi forța de muncă necesară, compania brașoveană a derulat campanii de recrutare atât în localitățile din jurul Brașovului, cât și în zone, cum ar fi Galați, Brăila, Buzău și alte orașe mai îndepărtate. „Pentru noi, procesul de recrutare a devenit în ultimii ani o activitate continuă. Sunt angajați care vin de la 200 km distanță. Le oferim cazare, își doresc să lucreze și au găsit la Bilka această oportunitate. Și știm că aceasta este o practică generală în orașele mari”.

Muncitorii străini, o variantă de lucru, dar mai scumpă

De altfel, la finalul anului trecut Bilka apelat și la angajarea de muncitori străini, după o perioadă în care selecția de pe piața internă a fost destul de slabă. Astfel, în prima fază au fost angajate 60 de persoane din India, Bangladesh, Nepal și Sri Lanka, și s-a ajuns la 90 de „stranieri”. „Importul forței de muncă a deveni o necesitate în România. În ultimii ani s-a dovedit că deşi sunt mai scumpi, angajatorii români vor rămâne fără variante și vor angaja tot mai multe persoane străine. Spun mai scump, pentru că unui cetăţean venit din afara spaţiului comunitar trebuie să îi asiguri pe lângă un salariu mediu, si cazare, perioade mai lungi de concediu, cursuri de limba română, de calificare, și în general se depun mai multe eforturi pentru integrarea acestuia într-o companie. Marea majoritate a angajaților străini nu sunt calificați, dar odată ajunși în cadrul companiei sunt învățați și specializați pe posturile pe care le ocupă. În continuare facem angajări şi relocare naţională, noi relocăm permanent oameni la nivel naţional, însă numărul de candidaţi pe care îi găsim nu este suficient pentru a acoperi necesarul de posturi deschise în cadrul companiei. Nu avem preferințe pentru angajați străini sau români, însă nu excludem varianta de a creștere a numărului celor străini, asta dacă nu vom găsi suficienta forță de muncă locală”, a precizat directorul de resurse umane al companiei.

În ceea ce-i privește pe muncitorii străini, din ce au constatat reprezentanții Bilka, aceștia sunt mai focusați pe muncă, își doresc să învețe, să evolueze, să se integreze în România si parte din ei, probabil, vor rămâne pe termen lung.

Articol publicat pe site-ul bizbrasov.ro, autor Ionuț Dincă

Bilka demarează noi lucrări pentru transformarea vechilor hale ale Hidromecanica 2 în fabrică de panouri termoizolante.

Aceasta va începe producția în 2022, în urma unei investiții de 25 de milioane de euro

Compania Bilka Steel a demarat în 2017 o campanie amplă de investiții de 25 de milioane de euro, achiziționând și platforma Hidromecanica 2. Pe această platformă urmează să se extindă și să dezvolte o fabrică de panouri termoizolante.

Astfel, anul acesta, prioritare pentru Bilka sunt investițiile în inaugurarea noii fabrici, care să înceapă producția de anul viitor.

Pentru continuarea lucrărilor, compania a obținut recent din partea Primăriei Braov două autorizații de construire pentru reabilitarea a două dintre vechile hale. Una dintre acestea are o suprafață utilă de 16.458 mp, iar cealaltă de 5.243 mp.

Investiții și în digitalizare

După finalizarea amenajării noii fabrici, Bilka ar urma să demareze noi etape investiționale pentru continuarea dezvoltării gamei de produse destinate sectorului industrial. „De asemenea, vom crește capacitatea actuală de producție pe mai multe produse, cererea de acoperișuri metalice fiind în continuă creștere. Pe lângă investițiile în zona de producție, continuăm și anul acesta investițiile pentru creșterea gradului de digitalizare în vederea eficientizării proceselor”, a precizat proprietarul Bilka, Horațiu Țepeș.

Din punct de vedere financiar, obiectivul Bilka pentru 2021, setat la începutul anului, este să depășească pragul de 1 miliard de lei cifră de afaceri. Evoluția din prima parte a anului este optimistă și dă convingerea că obiectivul va fi atins și chiar poate depășit.

15% din cifra de afaceri, din exporturi

În prezent, Bilka trimite acoperişuri la export în Bulgaria, Ungaria, Republica Moldova, Germania, Polonia, Slovacia, Olanda, Austria, Irlanda şi Ucraina. Din cifra de afaceri de 795 de milioane de lei de anul trecut, circa 120 de milioane de lei, adică 15%, au venit din exporturi.

Bilka a încheiat 2020 cu o cifră de afaceri în creştere cu 20% faţă de 2019, când a înregistrat afaceri de 655 milioane lei. Profitul a ajuns la aproape 102 milioane de lei, aproape dublu faţă de 2019, iar numărul mediu de angajaţi s-a menţinut la 550, planul fiind ca echipa să ajungă la 600 de oameni până la finalul acestui an.

Articol publicat pe site-ul bizbrasov.ro, autor Ionuț Dincă

Sustenabilitatea, un avantaj competitiv pentru Bilka

Ceea ce semănăm acum, vom culege în viitor! 

Tocmai de aceea, cel mai mare producător de acoperișuri din Europa de Est a ales să includă în strategia companiei responsabilitatea față de mediu și de planeta noastră, pe lângă responsabilitatea față de comunitate și de proprii angajați.

Horațiu Țepeș, proprietarul Bilka, a ales să urmeze drumul antreprenoriatului în anul 2007. La acea vreme și-a pus întrebarea dacă în 10 ani va reuși să aibă un impact major în piața de acoperișuri, în economie, dar și în comunitate. A fost optimist, a răspuns ferm „da”, iar după 10 ani așteptările au fost peste toate planurile inițiale.

În prezent, Bilka este cel mai mare producător de sisteme pentru acoperișuri din Europa de Est. „În ultimii ani, statutul nostru a devenit o responsabilitate, întrucât ne-am transformat în reperul pieței. Suntem cei care stabilim standardul de calitate pentru produse și servicii în industria noastră. La baza întregii noastre strategii de business, dezvoltare și investiții a stat o cultură a responsabilității față de clienții și partenerii noștri, cu produsele pe care le realizăm, responsabilitatea față de angajați cu locurile de muncă, condițiile și oportunitățile pe care le oferim și responsabilitatea față de comunitatea în care ne desfășurăm activitatea. Consider că este timpul să adăugăm în strategia noastră și responsabilitatea față de planeta noastră și să tratăm sustenabilitatea ca un avantaj competitiv. Oamenii trebuie să înțeleagă că planeta are resurse limitate și nevoi nelimitate. Astfel, ceea ce semănăm acum, vom culege în viitor”, a subliniat antreprenorul.

Demersuri pentru reducerea amprentei de carbon

Într-o lume în continuă schimbare, reprezentanții Bilka sunt conștienți de impactul pe care îl au în societate, iar compania își dorește să rămână concentrată asupra scopului său de a contribui la dezvoltarea globală, dar într-un mod sustenabil. „De anul acesta, când vine vorba de sustenabilitate, pe lângă restul acțiunilor pe care le-am desfășurat și în trecut și vom continua să le avem, obiectivul este să continuam să aliniem dezvoltarea și performanța Bilka cu nevoile societații. În acest sens luăm în serios Greenhouse Gas Protocol și UN Sustainable Development Goals și depunem toate diligențele necesare pentru reducerea amprentei noastre de carbon, dar și pentru a le permite clienților noștri, prin produsele pe care le achiziționează, să-și reducă amprenta de carbon. Mereu am considerat că acțiunile noastre de astăzi influențează întreaga industrie de mâine. Este o responsabilitate pe care am luat-o întotdeauna în serios în afacerea noastră, dar și în ceea ce privește sustenabilitatea. Suntem hotărâți să devenim un punct de referință și în această direcție”, a explicat proprietarul Bilka.

Acoperișuri fabricate din „oțel verde”

În ceea ce privește producția de acoperișuri, oțelul este și va fi materialul preferat pentru acoperișuri. Piața acoperișurilor metalice a fost în continuă creștere și are încă un potențial mare, astfel, va crește și consumul de oțel utilizat în activitatea Bilka. Ținând cont că oțelul reprezintă aproximativ 90% din afacerile și produsele Bilka, în abordarea companiei de a reduce emisiile de carbon, cel mai important pas este să susțină producția de „oțel verde”, cu emisii de carbon 0. „În acest sens vrem să dezvoltăm parteneriate pe termen lung cu furnizorii noștri care au același scop, când vine vorba de sustenabilitate. În acest sens, deja avem un acord cu unul din furnizorii noștri de materie primă și, începând de anul viitor, vom avea disponibilă în gamă și acoperișuri fabricate din oțel verde. Target-ul este ca până în 2030 să ajungem să utilizăm în procesul de producție „oțel verde” în proporție de 50%, urmând ca până în 2050 să ne apropiem de 100%, a precizat Horațiu Țepeș.

Importanța amprentei de carbon la o casă

Acesta a subliniat faptul că este nevoie de astfel de măsuri acum , pentru că societatea are nevoie de clădiri, dar amprenta lor de carbon este în prezent prea mare. „Credem că și clienții vor vedea acest lucru ca pe o mare oportunitate. Suntem de acord că, pentru moment, sunt puține persoane care conștientizează importanța reducerii emisiilor de carbon atunci când construiesc o casă, dar în viitor numărul lor va crește și trebuie să fim pregătiți pentru asta. Succesul Bilka s-a datorat determinării noastre de a oferi clientului cea mai bună experiență posibilă. Am continuat an de an strategia noastră de inovare și dezvoltare continuă de noi produse și am fost înțelepți în anticiparea noilor tendințe. Acum vedem o nouă tendință, o nevoie viitoare a societații și a clienților noștri și acesta este „oțel verde”, a conchis antreprenorul brașovean.

Articol publicat in revista fwdBV, redactor Ionuț Dincă

Horațiu Țepeș vrea să ducă producătorul de acoperișuri Bilka Steel la afaceri de peste 1 miliard de lei în 2021

Horațiu Țepeș, antreprenorul care deține compania Bilka Steel, producătoare de acoperișuri metalice, și-a propus să depășească 1 miliard de lei cifră de afaceri în 2021, după ce, anul trecut, s-a apropiat considerabil de acest prag.

„Bilka a încheiat 2020 cu o cifră de afaceri de 795 milioane lei (163 milioane de euro), în creștere cu 20% față de 2019, când a înregistrat afaceri de 655 milioane lei. Rezultatele financiare sunt conform obiectivelor stabilite la începutul anului 2020. Obiectivul nostru pentru 2021 este să depășim pragul de 1 miliard de lei cifră de afaceri. Investițiile realizate în dezvoltarea capacităților de producție ți a creșterii gamei de produse, împreună cu rețeaua de distribuție dezoltată la nivel național și cererea din piață sunt principalii factori pe care ne bazăm pentru atingerea acestui obiectiv”, spune Horațiu Țepeș.

Deși începutul pandemiei a adus o scădere a vânzărilor pentru Bilka în lunile martie și aprilie din 2020, scădere cauzată de starea de urgență, începând cu luna mai businessul s-a redresat, iar vânzările au început să fie recuperate.

„Anul 2020 a fost unul dificil în care pandemia a fost de departe cea mai mare provocare pentru toată lumea, companii, angajați, instituții sau guverne. Pentru noi în 2020 gestionarea investițiilor în noul context, adaptarea la noile condiții și mai ales incertitudinea au devenit parte din activitatea de zi cu zi. Faptul că de-a lungul anilor am avut o strategie sănătoasă de creștere și o strategie pe termen lung, ne-a ajutat în această perioadă să nu fim nevoiți să luăm măsuri drastice la nivel de business.”

Bilka Steel numără 550 de angajați în prezent, atât în procesul de producție, cât și personal TESA.

„Continuăm recrutările aproape pe toate departamentele, astfel că pe finalul lui 2021 estimăm că vom ajunge la 600 de angajați”, adaugă Horațiu Țepeș.

Bilka are acum în derulare construcția unei fabrici noi de panouri termoizolante, parte a unui plan mai amplu de investiții, totalizând 25 mil. euro. În urmă cu doi ani, compania a achiziționat platforma industrială Hidromecanica 2 Brașov, din vecinătatea halelor deja deținute, pentru a se extinde.

„Pentru Bilka, 2021 preconizăm că va aduce o fabrică nouă. Dacă nu vom mai întâmpina blocaje birocratice pentru autorizări, la finalul anului ar trebui să finalizăm ultima etapă de investiții din programul demarat în 2017, care se ridică în total la peste 25 mil. euro. Astfel, anul acesta pentru noi prioritare sunt investițiile pentru inaugurarea fabricii de panouri termoizolante.”

Pe lângă investițiile în zona de producție, compania continuă și anul acesta creșterea gradului de digitalizare pentru eficientizarea proceselor.

„Pandemia ne-a reiterat nevoia de adaptabilitate la condiții noi și nevoia unor strategii de business solide care să reziste la un șoc extern.”

De la 2 angajați la 600

Horațiu Țepeș a creat businessul, în anul premergător venirii cirzei financiare. De profesie inginer, el pornea în urmă cu 14 ani afacerea Bilka Steel, într-o perioadă neprielnică pentru un business în domeniul construcțiilor, pe o piață imatură și dominată de multinaționale cu experiență de zeci de ani în domeniu.

După absolvirea facultății, Țepeș a lucrat timp de patru ani în cadrul firmei slovace Rova, preluată ulterior de suedezii de la Lindab, cu care concurează în prezent. În 2007, compania Rova urma să fie vândută, motiv pentru care Horațiu Țepeș, a luat decizia de a porni de unul singur pe drumul antreprenoriatului.

Astfel, Țepeș a demarat afacerea Bilka Steel împreună cu un coleg, cu banii pe care i-a câștigat la primul jos, cel din cadrul companiei Rova.

Bilka a început cu doi angajați, o linie de producție de țiglă metalică și o hală de 4500 de metri pătrați, la porțile căreia bătea criza economică. Pentru deschiderea fabricii din Brașov, investiția a fost realizată din fonduri proprii și s-a ridicat la 200.000 de euro.

Numele companiei este al unui sat din Bulgaria. Era nevoie de un nume scurt si de impact, iar în momentul în care l-a ales, Țepeș era la el în birou, cu o hartă a Europei pe perete și așa a apărut brandul.

Piața acoperișurilor are premise de creștere pentru următorul an, sunt de părere jucătorii din domeniu, care iau un calcul chiar și un avans redus față de anul trecut sau într-un ritm mai lent, fără îndoială un avans. Cererile de produse mai scumpe, premium vor deveni tot mai mari, adaugă ei, iar balanța se va echilibra între consumul pentru construcții noi și cel pentru renovări, arată o analiză ZF.

Piața locală de învelitori pentru clădiri a ajuns în 2019 să valoreze 237 de mil. euro, în creștere cu 10% comparativ cu anul precedent, după cum arată datele Neomar Consulting. Spre comparație, în urmă cu zece ani, în 2009, piața valora 125,9 milioane de euro. Astfel, într-un deceniu, sectorul a crescut cu 88%. Centrul și nordul țării sunt regiunile care atrag cele mai mari cereri de acoperișuri pe piața locală, mai arată datele Neomar.

În 2019, din totalul pieței, cea mai mare pondere o aveau acoperișurile metalice, care controlează aproape 159 de milioane de euro. (….)

Articol publicat în Ziarul Financiar, 08 februarie 2021, autor Alina-Elena Vasiliu

Pentru că nu mai găsea forță de muncă în România, Bilka Steel a angajat anul trecut 60 de asiatici

Numărul acestora ar putea să crească în funcție de dezvoltarea producției

Compania brașoveană Bilka Steel a angajat, în noiembrie, 60 de persoane din India, Bangladesh, Nepal și Sri Lanka. Managerul general Horațiu Țepeș spune că a fost nevoit să apeleze la angajarea de muncitori străini, după ce nu mai găsea forță de muncă pe piață.

„Ne-am ocupat de tot, am găsit și locuri de cazare, ei acum trebuie doar să lucreze. Nu este mai ieftin decât să angajezi un municitor român, pentru că și cazarea intră la beneficii salariale și se impozitează, deci practic plătim mai mult decât pentru un municitor din România, dar nu mai există forță de muncăî disponibilă pe piață”, a explicat sursa citată. Țepeș susține că va continua să atragă muncitori din străinătate dacă va fi necesar. „Sunt muncitori și își văd de treabă”.

Compania a investit în ultimii ani și în automatizare. „Dacă ar fi fost să folosim doar forță de muncă umană, la producția pe care o avem acum ar fi trebuit să avem 850 – 900 de angajați, față de cei 550 pe care îi avem acum”, a precizat sursa citată.

Bilka Steel nu este prima companie brașoveană de producție ce a apelat la angajați din Asia. O altă companie care a adus angajați asiatici este Galli Gallo, producătorul curcanilor Peneș Curcanul.

Bilka Steel din Braşov, specializată în producția de acoperișuri, este angrenată într-un plan amplu de investiţii, totalizând 25 milioane de euro, care ar urma să se concretizeze în extinderea capacităţilor de producţie. Planul de investiţii pentru 2021 vizează finalizarea primei etape din dezvoltarea diviziei de produse pentru construcţii industriale, în urma căreia compania va inaugura o fabrică de panouri termoizolante şi alte profile cu utilizare în construcţii industriale, urmând să demareze şi alte etape de investiţii pentru continuarea dezvoltării gamei de produse.

Bilka în top 500 companii românești

Revista Forbes România a lansat anuarul „Top 500”, care reunește top 500 companii românești, dar și un clasament special,  „100 Business Heroes”, realizat pentru „a-i celebra pe oamenii de afaceri care au marcat economia românească”.

Compania Bilka Steel s-a clasat pe locul 26, în clasamentul celor mai valoroase companii românești, luând în calcul metodologia de calcul realizată de Forbes România, care se bazează pe cifra de afaceri, profitul net, dar și un set de coeficienți aplicabili pentru anul 2019.

Revista Forbes a inclus în acest număr și un editorial special, „100 business heroes”, realizat „pentru a-i promova și pentru a-i susține pe liderii care au contribuit și contribuie prin acțiunile lor la bunul mers al economiei și, prin extensie, al întregii societăți românești.” Horațiu Țepeș este unul dintre cei „100 business heroes”.

”Horațiu Țepeș – Absolvent al Facultății de Inginerie din cadrul Universității Lucian Blaga din Sibiu, Horațiu Țepeș este fondatorul unuia dintre cei mai de succes producători de materiale de construcții din România. Bilka a devenit liderul pieței de acoperișuri și a încheiat anul 2019 cu o cifră de afaceri de 655,6 milioane de lei, în creștere cu 30,7% față de anul anterior, atunci când afacerile au atins valoarea de 501 milioane de lei. În toți anii de activitate, Bilka a acoperit peste 200.000 de case și a realizat investiții de peste 30 de milioane de euro. Produsele Bilka ajung la export în țări precum Bulgaria, Ungaria, Republica Moldova, Germania, Polonia, Slovacia, Olanda, Austria, Irlanda sau Ucraina.”

Articol publicat în anuarul Top 500, Forbes Româniam, noiembrie 2020

Bilka, producătorul de acoperişuri deţinut de Horaţiu Ţepeş, deschide o fabrică de panouri termoizolante în 2021

Producătorul de acoperișuri Bilka din Brașov a investit 5 mil. euro în 2020 și va livra o fabrică nouă de panouri termoizolante anul viitor

În primele nouă luni din 2020, Bilka Steel a înregistrat afaceri de 595 de milioane de lei (adică 122 de milioane de euro), după o creștere de 20% față de aceeași perioadă a anului trecut.

Producătorul de acoperișuri Bilka Steel din Brașov, deținut de omul de afaceri Horațiu Țepeș, a investit anul acesta 5 milioane de euro, parte dintr-un proiect investioțional mai amplu, demarat anii trecuți.

„Anul acesta am continuat, conform planului, investițiile pe care le aveam în derulare pentru dezvoltarea sectorului industrial, iar investițiile totale din 2020 s-au ridicat la 5 milioane de euro. Proiectul de dezvoltare se ridică în total la peste 25 de milioane de euro. Amânarea sau anularea investițiilor pe fondul pandemiei ar fi reprezentat o greșeală care ne-ar fi costat dezvoltarea viitoare”, spune Horațiu Țepeș.

Astfel, compania are programate investiții și în anii următori. Compania Bilka este angrenată într-un plan amplu de investiții, totalizând 25 milioane de euro, care ar urma să se concretizeze în extindere capacităților de producție, pentru dezvoltarea diviziei de produse cu destinație industrială. În urmă cu doi ani, compania a achiziționat platforma industrială Hidromecanica 2 Brașov, din vecinătatea halelor deja deținute, pentru a se extinde.

„Planul de investiții pentru 2021 vizează finalizarea primei etape din dezvoltarea diviziei de produse pentru construcții industriale, în urma căruia vom inaugura fabrica de panouri termo­izolante şi alte profile cu utilizare în construcţii industriale, urmând să demarăm și alte etape de investiții pentru continuarea dezvoltării gamei de produse.”

În primele nouă luni din 2020, Bilka Steel a înregistrat afaceri de 595 milioane lei (adică 122 de milioane de euro), după o creștere de 20% față de aceeași perioadă a anului trecut.

„Deşi în perioada martie-aprilie (2020 – n. red.),  vânzările au în­registrat scăderi cauzate de starea de urgenţă, în­cepând cu luna mai businessul s-a re­dresat, am revenit la condiţiile normale de livrare şi am depășit prog­nozele inițiale pentru primele nouă luni. Pentru finalul anului, estimăm menținerea ritmului de creștere din primele nouă luni, o evoluție a afacerilor la peste 167 milioane euro, cu aproximativ 20% mai mult față de nivelul raportat anul trecut. Am traversat această perioadă, în contextul pandemiei, mult mai bine decât se estima la început”, mai spune Horațiu Țepeș.

Totuși, incertitudinea economică, politică și sanitară din această toamnă, face ca antreprenorul să fie rezervat în ceea ce privește preconizările pentru anul viitor.

„Pentru modelul nostru de business, este important să avem creșteri semnificative pe toate liniile: divizia de rezidențial, divizia de industrial, vânzările naționale sau exporturile, așa cum s-a întamplat și anul acesta. Acest aspect face ca factorii externi să nu afecteze puternic businessul, lucru care ne face să fim optimiști și pentru evoluția vânzărilor companiei de anul viitor.”

Pe lângă investițiile în producție, Bilka Steel se concentrează și pe procesele de digitalizare și tehnologizare la nivelul compniei, pentru a eficientiza modul de lucru.

„Ne-am făcut toate scenariile și suntem pregătiți și pentru cel mai rău dintre ele. Ne-am uitat și continuăm să ne uităm permanent pe venituri, costuri, investiții și dimensiunea aparatului, însă, în tot acest timp nu am luat nicio măsură bazată pe frica de ce va fi. Ne-am axat în principal pe semnalele primite din industrie și de la parteneri, decât pe cele venite din spațiul public.”

Oficialii Bilka Steel au luat măsuri de precauție și igienă pentru siguranța angajaților, măsuri care, între timp, au devenit o obișnuință. Compania are 550 de angajați, dintre care 350 în producție, toți în Brașov, acolo unde se află fabrica.

Articol publicat în Ziarul Financiar, 27 octombrie 2020, autor Alina-Elena Vasiliu

Bilka în Top 300 companii

Revista Capital a lansat anuarul „Top 300 companii”, realizat din dorința de a „descifra economia României și de a înțelege care sunt companiile care operează ca o locomotivă pentru ea.” Topul a fost realizat pe baza următoarelor criterii: cifră de afaceri, profit, evoluția cifrei de afaceri, evoluția profitului și numărul de angajați.

Acoperișuri de viitor

Bilka Steel este o companie 100% românească, înființată în anul 2007, la Brașov. În cei 13 ani de existențăa ajuns să fie recunoscută ca fiind liderul pieței de acoperișuri. A încheiat anul 2019 cu o cifră de afaceri de 655 milioane de lei, aproximativ 130 milioane de euro. Conducerea companiei se așteaptă la o creștere de aproximativ 20% față de nivelul raportat anul trecut, și la un profit net de 20 de milioane de euro, în creștere cu 45% față de cel din 2019.

În ciuda pandemiei, Bilka și-a continuat planul de investiții cu succes, obiectivul său fiind dezvoltarea unei divizii de produse pentru sectorul industrial. Totalul investițiilor s-au ridicat la 5 milioane de euro, făcând parte dintr-un proiect demarat la începutul anului 2017, care se ridică la o valoare de peste 25 de miliaone. Pentru anul viitor, compania are în plan finalizarea primei etape din dezvoltarea diviziei pentru construcții industriale, în urma căruia va fi inaugurată o fabrică de panouri termoizolante. Pe termen mediu, dacă piața economică continuă să fie stabilă, iar criza medicală este ținută sub control, Bilka își propune „posibila achiziție de companii din domenii conexe domeniului nostru de activitate și luăm în considerare și deschiderea unei unități de producție în afara granițelor” conform declarațiilor lui Horațiu Țepeș, CEO-ul companiei, pentru redacțoia Capital.

Unde oportunitățile au lipsit, ei le-au creat

Cea mai mare provocare a fost criza medicală generată de pandemie, însă la fel cum fiecare actor economic a fost afectat de ea, managementul Bilka Steel a acționat rapid prin formarea unui nou model de operare. Au devenit mult mai precauți, și-au imaginat toate scenariile posibile și au verificat constant veniturile, costurile și investițiile companiei. Au acționat strategic și s-au axat pe cooperarea lor cu partenerii de afaceri. „Am fost mai preocupați de semnalele primite din industrie și de la parteneri, decât de cele venite din spațiul public.”

În timpul crizei, compania și-a continuat activitatea cu precauție, iar acest lucru s-a arătat a fi un succes. „S-a dovedit că în industria noastră lucrurile au revenit rapid în parametri normali și că orice măsură de sistare sau reducere a activității, a investițiilor, sau a procesului de recrutare ar fi avut un impact negativ asupra evoluției companiei pe termen mediu și lung” a declarat Horațiu Țepeș, CEO Bilka. Echipa și-a păstrat aceeași mobilitate pe care a avut-o întotdeauna, motiv pentru care s-au adaptat rapid, au găsit oportunitățile în noul context al pandemiei, iar acolo unde nu le-au găsit – le-au creat.

„Responsabilitatea a devenit una dintre cele mai importante valori ale companiei în jurul căreia este construită întreaga cultură organizațională.”, Horațiu Țepeș, CEO, Bilka

O companie cu valori adânc înrădăcinate

Cea mai importantă valoare care caracterizează compania este „responsabilitatea”. Este vorba despre „Responsabilitate față de clienți și parteneri prin produsele pe care le fabricăm, responsabilitate față de angajați prin locurile de muncă și condițiile pe care le oferim, și responsabilitate față de comunitatea în care ne desfășuram activitatea prin acțiunile de responsabilitate socială pe care le desfășurăm” conform conducerii companiei.

În cei 13 ani de activitate pe piața din Romînia, halele de producție și depozitare ale companiei au ajuns la o suprafață de 140.000 de mp. Performanța cu care se mândrește Bilka Steel este acoperirea a 337.000 de case și clădiri, un număr care va continua să crească de la an la an, având în vedere poziția de lider pe piața încă din jurul anului 2012.

Articol publicat în anuarul  „Top 300 Companii”, realizat de revista Capital, octombrie 2020. Autor: George Alexandru Turcu.

Gabriela Stoițer, Manager Marketing Bilka, în catalogul 105 cele mai puternice femei din business

Gabriela Stoițer, Manager Marketing Bilka, în anuarul „105 cele mai puternice femei din business”.

Revista Business Magazin a lansat catalogul „105 cele mai puternice femei din business”, care și-a dorit să se axeze „pe calitățile femeilor puternice și pe modul în care ele pot să inspire generațiile următoare de lideri.” Gabriela Stoițer, Manager Marketing la Bilka, face parte din grupul celor 105 femei puternice din business, datorită „implicării și muncii”, dar și companiei și oamenilor cu care lucrează.

„Gabriela Stoițer conduce, din 2014, departamentul de marketing și comunicare al producătorului autohton de acoperișuri Bilka. Din acest rol, gestionează un buget de marketing anual de 1,5 milioane de euro și este responsabilă de conducerea, execuția și comunicarea brandului Bilka, atât la nivel național, cât și european, aceasta din urmă fiind una din cele mai recente provocări. Gabriela Stoițer își descrie parcursul profesional ca fiind firesc, urmând pașii normali ai unei cariere în marketing și comunicare. Este de părere că performanțele profesionale sunt strâns legate de nivelul de implicare și de muncă: „Un om de marketing nu poate performa fără susținerea companiei, și până la urmă fără bugetele de marketing, oricât de multe calități ar avea el”, descrie Stoițer rolul pe care îl îndeplinește. Bugetul, strategia și acțiunile de marketing sunt în strânsă legătură cu strategia și acțiunile de business și de vânzări, spunea ea, astfel că și realizările, rezultatele se reflectă în obiectivele de business și vânzări atinse. În atribuțiile ei intră și susținerea din punctul de vedere al marketingului a celor peste 500 de parteneri ai Bilka pe care îi are la nivel național. Planurile ei pe termen lung se leagă de dezvoltarea companiei în continuare: „Noile planuri de dezvoltare ale companiei setează premisele ca și următorul deceniu să fie unul al creșterilor solide. Cu siguranță Bilka va fi un jucător relevant la nivel regional și un brand cu relevanță la nivel european, cu fabrici în Uniunea Europeană, dar și în estul Europei. Provocările adevărate abia acum încep.”

„În cazul meu, consider că performanțele au venit în urma implicării și muncii, dar sunt strâns legate și de compania și oamenii cu care lucrez.”

Articol publicat în catalogul „105 cele mai puternice femei din business”, realizat de revista Business Magazin, martie 2020.

Bilka în top 50 cele mai puternice branduri românești

Bilka în top 50 cele mai puternice branduri românești, arată cel mai recent raport al Brand Finance, publicat în Ziarul Financiar.

„Aproape 70% dintre cele 50 cele mai valoroase mărci românești au fost create și dezvoltate de sectorul privat în ultimii 30 de ani. În clasament sunt doar trei companii care au statul ca acționar principal (…), peste 25 sunt afaceri antreprenoriale românești, două sunt deținute de oameni de afaceri străini, iar restul au multinaționale acum în spate, deși numele sunt „made in Romania”. Cele mai puternice 50 de branduri românești valoreaza 5,8 mld. euro, plus 16% față de anul trecut. Dacia e singura marcă evaluată la peste 1 mld. euro. Pragul de intrare în top 10 este de 137 de milioane de euro. (……….)”

„(…..) Doar trei nume noi își fac loc în clasamentul din 2020, este vorba de constructorul român Bog`Art, Farmacia Tei și producătorul local de materiale de construcții Bilka, aflate pe pozițiile 47, 48 și 49.

Valoarea combinată a celor mai valoroase 50 de branduri românești a crescut cu 16%, față de clasamentul de anul trecut, până la 5,8 miliarde euro, arată raportul Brand Finance.  (……)”

Articol publicat în Ziarul Financiar,  20 martie 2020, autor Cristina Roșca