Horațiu Țepeș în Top 100 cei mai buni antreprenori

Revista Business Review, împreună cu platforma banii.net au realizat topul celor mai buni 100 de antreprenori, bazându-se pe o formulă de calcul care ia în considerare notorietatea business-ului și a antreprenorului, valoarea afacerii și evoluția acesteia în ultimii 5 ani, numărul angajaților și implicarea socială. Calculând aceste criterii, Horațiu Țepeș primește poziția 21 din acest Top 100 cei mai buni antreprenori, dar și diploma de excelență pentru „Cel mai mare producător de țiglă metalică din Europa de Sud-Est”.

Mai jos regasiți articolul complet, publicat în Top 100 Antreprenori, Business Review și banii.net, ediția 2018:

Planuri de cucerire a Europei

În doar câțiva ani, Horațiu Țepeș areuși să impună BILKA, brandul pe care l-a creat, ca lider al pieței românești de țiglă metalică. Apoi, compania fondată la Brașov adevenit cel mai mare producător de profil din Europa de Est. Pasul următor este ușor de ghicit – antreprenorul își propune să facă din companie liderul pieței de acoperișuri din toată Europa. „Este o țintă pe termen lung și avem strategia și resursele necesare să ajungem acolo”, este convins Horațiu Țepeș. Pînă acum, toate planurile antreprenorului s-au realiza „la virgulă”, așa că are toate motivele să fie optimist.

Primele acoperișuri

Povestea BILKA își are punctul de plecare în anul 2004. Încă pe băncile școlii, Țepeș se angajează la o companie slovacă. Învață repede tot ce se poate despre acoperișuri, realizează că piața românească este la început și observă multe nișe neexploatate. Așa că obține permisiunea patronului slovac să-și deschidă la Făgăraș o firmă care să se ocupe de distribuție. Devine antreprenor, dar își păstrează jobul. Asta până în 2007, când compania pentru care lucra este vândută (…). În acel moment alege să se concentreze pe propria afacere. Decizia s-a dovedit cât se poate de inspirată. În doar un singur an, antreprenorul își crește cifra de afaceri de nu mai puțin de de zece ori. Apo, deși criza începe să se facă simțită, face următorul pas: producția. Investește aproximativ 400.000 de euro, o sumă mare pentru nivelul la care se afla atunci compania, într-o linie de producție și în alte utilaje. Din momentul acestei investiții, BILKA a început să urce an de an în topul producătorilor de acoperișuri metalice. Deși compania a ajuns repede lider de piață, Horațiu Țepeș a continuat strategia, construind noi spații de producție și achiziționând utilaje de ultimă generație. Astfel, în urma unui plan de investiții de 10 milioane de euro, Țepeș a cumpărat și a utilat platforma Romlag, care a aparținut fabricii Rulmentul Brașov. Apoi, în urmă cu un an, cu 5,5 milioane euro, BILKA a achiziționat platforma Hidromecanica 2 Brașov. Prin adăugarea noii suprafețe la cei 4,5 hecatre, pe cât este întinsă în prezent fabrica BILKA, se ajunge la o suprafață totală de 14 hectare. Planul total de investiții pentru această nouă etapă de dezvoltare se ridică la 20 milioane de euro, iar termenul de finalizare este anul 2020.

Rezultate de top

BILKA a încheiat anul trecut cu o cifră de afaceri de 394 milioane lei (86 milioane de euro), în creștere cu 45% față de 2016, când a înregistrat afaceri de 271 milioane lei. Într-un singur an, compania a produs și comercializat 57.000 de sisteme complete pentru acuperișuri și a ajuns la un consum de 80.000 de tone de oțel, fiind cel mai mare consumator de oțel prevopsit din estul Europei. În 2018, la începutul lunii noiembre, compania a atins pragul de 100 milioane de euro, în creștere cu 30% față de aceeași perioadă a lui 2017. O altă bornă interesantă este atinsă la sfârșitul anului trecut – de la înființare, BILKA acoperise peste 200.000 de case. Toate aceste performanțe se pot explica cel mai bine prin nivelul investițiilor, care au ajuns deja la peste 40 milioane euro. Cum a reușit Horațiu Țepeș să aibă sute de angajați, să investească zeci de milioane de euro și să ajungă liderul pieței est-europene de țiglă metalică? Răspunsul este simplu: a făcut din business o pasiune. Petrece mult timp la birou și este întotdeauna conectat la afacerea pe care o conduce.