Strategia Bilka pentru noi angajări: pe lângă pachetul salarial și beneficii, care se situează peste media județului, compania este permanent conectată la nevoile angajaților

Forța de muncă străină rămâne o variantă, dar scumpă

Bilka este una dintre companiile tinere la poalele Tâmpei, înființată în 2007, dar care a investit permanent în dezvoltare, astfel că a ajuns să fie lider pe piața acoperișurilor din România.

Estimările financiare arată că în ciuda contextului economic și sanitar nefavorabil, compania brașoveană Bilka se va menține principalul producător de pe piață și își va atinge obiectivul propus pentru acest an, de a depăși pragul de 1 miliard de lei cifră de afaceri.

„Putem spune că 2021 este unul dintre cei mai performanți ani pentru Bilka, dar în același timp și anul cu cele mai multe provocări. Faptul că am reușit să atingem aceste cifre în contextul pandemiei la care s-au adăugat majorările prețurilor la materiile prime li problemele pe lanțurile logistice de aprovizionare, reprezintă o performanță”, ne-a declarat Elena Munteanu, director HR în cadrul Bilka.

În prezent compania a ajuns la 600 angajați, dintre care 50 au fost integrați în ultimul an. Dezvoltarea Bilka va continua, în contextul deschideri unei noi facilități noi de producție anul viitor, ce va însemna și creșterea echipei, iar pentru anul viitor conducerea companiei estimează că va ajunge la 650 angajați. „Anul acesta pentru noi prioritare au fost investițiile pentru finalizarea fabricii de panouri termo­izolante. Suntem în ultima etapă a proiectului și planul este ca in prima parte a anului viitor să fim pregătiți pentru producție”, a precizat reprezentantul companiei.

Oportunități de promovare permanente

Anul acesta, s-au făcut angajări în aproape toate departamentele TESA, iar în ceea ce privește zona de producție și administrativă, Bilka angajează atât personal calificat, cât și necalificat. „Avem constant posturi de stivuitorist, operator linie de producție, gestionar, conducător auto, inginer mecanic, lăcătuș etc. Sunt echipe, care odată cu creșterea activității companiei și a investițiilor, cresc și ele”, a menționat Elena Munteanu.

În ceea ce privește fidelizarea angajaților, conducerea companiei a constatat de-a lungul timpului că în general angajații părăsesc locul de muncă pentru alte motive decât salariul. Astfel strategia Bilka este ca pe lângă pachetul salarial și beneficii asumate contractual, care se situează peste media județului, să fie permanent conectată la nevoile angajaților. „Încercăm permanent să identificăm punctele forte ale fiecăruia și să îl îndrumăm către poziția cea mai potrivită pentru el, astfel evităm demotivarea angajaților doar pe motiv de «nepotrivire» cu jobul pentru care au aplicat. Venim permanent cu noi oportunități de promovare, cu programe de training și sisteme de evaluare și apreciere a performanței”, a explicat directorul de HR al Bilka.

Salariu mediu, peste media națională

Un alt avantaj important al Bilka este faptul că a fost și este atentă în permanență la piața forței de muncă și se adaptează la schimbările pieței, astfel încât reușește prin pachetul salarial, programul de lucru, bonusurile oferite, să atragă forța de muncă și să o rețină, rata de retenție fiind mare. (…). „Permanent urmărim media salariilor pe județ și pe țară, pentru a vedea ce alte posibilități ar avea angajații și ce trebuie să facem pentru a-i motiva în continuare. Date fiind aceste avantaje pe care le oferim angajaților, ne permitem în continuare să selectăm și să păstrăm personalul care corespunde cererilor companiei. Faptul că Bilka este o companie tânără și în plină dezvoltare este un alt atu. Spun asta pentru că angajații găsesc la Bilka multiple oportunități de dezvoltare. Programele permanente de investiții pe care compania le realizează pentru creșterea și diversificarea produselor și serviciilor aduc și noi oportunități de dezvoltare profesională pentru angajații și candidații companiei”, a explicat reprezentantul Bilka.

Pentru a găsi forța de muncă necesară, compania brașoveană a derulat campanii de recrutare atât în localitățile din jurul Brașovului, cât și în zone, cum ar fi Galați, Brăila, Buzău și alte orașe mai îndepărtate. „Pentru noi, procesul de recrutare a devenit în ultimii ani o activitate continuă. Sunt angajați care vin de la 200 km distanță. Le oferim cazare, își doresc să lucreze și au găsit la Bilka această oportunitate. Și știm că aceasta este o practică generală în orașele mari”.

Muncitorii străini, o variantă de lucru, dar mai scumpă

De altfel, la finalul anului trecut Bilka apelat și la angajarea de muncitori străini, după o perioadă în care selecția de pe piața internă a fost destul de slabă. Astfel, în prima fază au fost angajate 60 de persoane din India, Bangladesh, Nepal și Sri Lanka, și s-a ajuns la 90 de „stranieri”. „Importul forței de muncă a deveni o necesitate în România. În ultimii ani s-a dovedit că deşi sunt mai scumpi, angajatorii români vor rămâne fără variante și vor angaja tot mai multe persoane străine. Spun mai scump, pentru că unui cetăţean venit din afara spaţiului comunitar trebuie să îi asiguri pe lângă un salariu mediu, si cazare, perioade mai lungi de concediu, cursuri de limba română, de calificare, și în general se depun mai multe eforturi pentru integrarea acestuia într-o companie. Marea majoritate a angajaților străini nu sunt calificați, dar odată ajunși în cadrul companiei sunt învățați și specializați pe posturile pe care le ocupă. În continuare facem angajări şi relocare naţională, noi relocăm permanent oameni la nivel naţional, însă numărul de candidaţi pe care îi găsim nu este suficient pentru a acoperi necesarul de posturi deschise în cadrul companiei. Nu avem preferințe pentru angajați străini sau români, însă nu excludem varianta de a creștere a numărului celor străini, asta dacă nu vom găsi suficienta forță de muncă locală”, a precizat directorul de resurse umane al companiei.

În ceea ce-i privește pe muncitorii străini, din ce au constatat reprezentanții Bilka, aceștia sunt mai focusați pe muncă, își doresc să învețe, să evolueze, să se integreze în România si parte din ei, probabil, vor rămâne pe termen lung.

Articol publicat pe site-ul bizbrasov.ro, autor Ionuț Dincă